Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Har en jente på 3 mnd. Hun sover stort sett 5-6 timer på natta uten mat, og da mener alle at jeg ikke kan si noe dersom hun ikke sover på dagen?? "Jammen hun sover hele natta"?? Så fordi hun sover kanskje 6 timer på natta så kan hun gå 18 timer uten søvn?? Måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Har en jente på 3 mnd. Hun sover stort sett 5-6 timer på natta uten mat, og da mener alle at jeg ikke kan si noe dersom hun ikke sover på dagen?? "Jammen hun sover hele natta"?? Så fordi hun sover kanskje 6 timer på natta så kan hun gå 18 timer uten søvn?? Måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: c314d...e60 Du kan jo klage på akkurat det du vil høres lenge ut å gå 18 t uten søvn !! Men en baby gjør som hun vil , sånn er det bare. Min første sov ALDRI. Slitsomt men det går jo over. Ikke bry deg om hva andre sier . Anonymous poster hash: 03f7f...6c9
Gjest MMJ Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Hehe godt å få det ut? Jajja... Har ei veninne som nettopp sa hun irriterte seg over alle som sa babyen hennes var så "god i holda"... men jeg tror det fleste sier som et komplement. Hun er jo nyyyydelig!!!!! Skjønner det er slitsomt når de ikke sover på dagtid... men jeg ville heller hatt sammenhengende søvn på natt, enn soving på dagtid. Men det er nå meg Hilsen ei som skulle lagt seg for hundre år siden!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Et barn på 3 mnd burde sove 12 timer i døgnet.. Anonymous poster hash: a9870...9a4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Et barn på 3 mnd burde sove 12 timer i døgnet.. Anonymous poster hash: a9870...9a4 Ja, minst! Er jo ikke noe problem at hun er våken, men hun blir jo utilpass. Hun trenger søvn, men finner ikke roen. Hadde hun vært fornøyd med så lite så hadde det vært greit Og ja, godt å få ut litt Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg tror det ofte er litt sånn å være småbarnsforeldre. At man ikke tåler å høre at andre har babyer som gjør ting sine babyer ikke gjør. Spesielt sårt er det nok med søvn Jeg har en sønn på syv mnd som alltid har slitt veldig med nattesøvnen. Jeg er så sliten at jeg orker virkelig ikke å høre om andres babyer som sover. Jeg blir rett og slett forbanna Småbarnslivet er krevende på mange måter. Tror nok bare disse menneskene rett og slett er misunnelig på at din baby sover greit om natta, slik at de ikke ser hele bildet (at hun ikke sover på dagen). Men jeg innser nå at jeg tok for gitt at disse folka også er småbarnsforeldre, og det er jo ikke sikkert Isåfall er de bare ikke sosialt intelligente nok til å holde kjeft Anonymous poster hash: a1b7e...301
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 et barn på ett år skal sove minst 16 timer i døgnet. stikk til helsesøster og lån en bok, som jeg ikke husker helt hva het, søvnen eller noe sånn, kun helsestasjoner som har den tror jeg. kjempe nyttig bok Anonymous poster hash: e07ec...b9d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg tror det ofte er litt sånn å være småbarnsforeldre. At man ikke tåler å høre at andre har babyer som gjør ting sine babyer ikke gjør. Spesielt sårt er det nok med søvn Jeg har en sønn på syv mnd som alltid har slitt veldig med nattesøvnen. Jeg er så sliten at jeg orker virkelig ikke å høre om andres babyer som sover. Jeg blir rett og slett forbanna Småbarnslivet er krevende på mange måter. Tror nok bare disse menneskene rett og slett er misunnelig på at din baby sover greit om natta, slik at de ikke ser hele bildet (at hun ikke sover på dagen). Men jeg innser nå at jeg tok for gitt at disse folka også er småbarnsforeldre, og det er jo ikke sikkert Isåfall er de bare ikke sosialt intelligente nok til å holde kjeft Anonymous poster hash: a1b7e...301 Joda, og det forstår jeg. Men selvom ditt barn ikke sover så forstår du jo at et barn på 3 mnd trenger mer søvn enn 5 timer ;-) De som har sagt det har barn selv, jo. Dette er 4. Barnet mitt, så jeg har vært borti søvnløse barn før men er så lei av denne "ikke klage, hun sover på natta".... ja.. og hadde hun klart seg med den søvnen så hadde det vært helt greit Men, men godt å ha et sted man kan blåse ut Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg tror det ofte er litt sånn å være småbarnsforeldre. At man ikke tåler å høre at andre har babyer som gjør ting sine babyer ikke gjør. Spesielt sårt er det nok med søvn Jeg har en sønn på syv mnd som alltid har slitt veldig med nattesøvnen. Jeg er så sliten at jeg orker virkelig ikke å høre om andres babyer som sover. Jeg blir rett og slett forbanna Småbarnslivet er krevende på mange måter. Tror nok bare disse menneskene rett og slett er misunnelig på at din baby sover greit om natta, slik at de ikke ser hele bildet (at hun ikke sover på dagen). Men jeg innser nå at jeg tok for gitt at disse folka også er småbarnsforeldre, og det er jo ikke sikkert Isåfall er de bare ikke sosialt intelligente nok til å holde kjeft Anonymous poster hash: a1b7e...301 Joda, og det forstår jeg. Men selvom ditt barn ikke sover så forstår du jo at et barn på 3 mnd trenger mer søvn enn 5 timer ;-) De som har sagt det har barn selv, jo. Dette er 4. Barnet mitt, så jeg har vært borti søvnløse barn før men er så lei av denne "ikke klage, hun sover på natta".... ja.. og hadde hun klart seg med den søvnen så hadde det vært helt greit Men, men godt å ha et sted man kan blåse ut Anonymous poster hash: c314d...e60 Var ikke meningen å unnskylde de andre! Forstår deg veldig godt, og det er klart man blir irritert over sånne tankeløse kommentarer Håper dagssøvnen blir bedre for jenta di snart! Anonymous poster hash: a1b7e...301
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg tror det ofte er litt sånn å være småbarnsforeldre. At man ikke tåler å høre at andre har babyer som gjør ting sine babyer ikke gjør. Spesielt sårt er det nok med søvn Jeg har en sønn på syv mnd som alltid har slitt veldig med nattesøvnen. Jeg er så sliten at jeg orker virkelig ikke å høre om andres babyer som sover. Jeg blir rett og slett forbanna Småbarnslivet er krevende på mange måter. Tror nok bare disse menneskene rett og slett er misunnelig på at din baby sover greit om natta, slik at de ikke ser hele bildet (at hun ikke sover på dagen). Men jeg innser nå at jeg tok for gitt at disse folka også er småbarnsforeldre, og det er jo ikke sikkert Isåfall er de bare ikke sosialt intelligente nok til å holde kjeft Anonymous poster hash: a1b7e...301 Joda, og det forstår jeg. Men selvom ditt barn ikke sover så forstår du jo at et barn på 3 mnd trenger mer søvn enn 5 timer ;-) De som har sagt det har barn selv, jo. Dette er 4. Barnet mitt, så jeg har vært borti søvnløse barn før men er så lei av denne "ikke klage, hun sover på natta".... ja.. og hadde hun klart seg med den søvnen så hadde det vært helt greit Men, men godt å ha et sted man kan blåse ut Anonymous poster hash: c314d...e60 Var ikke meningen å unnskylde de andre!Forstår deg veldig godt, og det er klart man blir irritert over sånne tankeløse kommentarer Håper dagssøvnen blir bedre for jenta di snart! Anonymous poster hash: a1b7e...301 Neida, tok det ikke sånn heller Anonymous poster hash: c314d...e60
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2013 #11 Skrevet 5. oktober 2013 Mi sov mykje lenger enn det, eg synes fortsatt det hadde vore stas med litt samanhengande dagsoving. Det er berre å oversjå dei som meinar å ha fasiten på kva ein kan klage på og ikkje.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #12 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg mener virkelig ikke dette noe frekt, men hvorfor gidder du å klage? Babyen sover akkurat like mye/lite enten du fokuserer positivt øker negativt. Min treåring var sånn som din i 14 måneder, men de fem timene var heller ikke sammenhengende. Holdt på å gå på veggen! Men det som holdt meg oppe var faktisk å ikke klage.. Fokusere på hvor heldig jeg er som har fått et friskt barn og at livet faktisk er ganske bra, selv om jeg er trøtt og sliten. Anonymous poster hash: eb3b0...d3d
Tyra79 Skrevet 5. oktober 2013 #13 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg mener virkelig ikke dette noe frekt, men hvorfor gidder du å klage? Babyen sover akkurat like mye/lite enten du fokuserer positivt øker negativt. Min treåring var sånn som din i 14 måneder, men de fem timene var heller ikke sammenhengende. Holdt på å gå på veggen! Men det som holdt meg oppe var faktisk å ikke klage.. Fokusere på hvor heldig jeg er som har fått et friskt barn og at livet faktisk er ganske bra, selv om jeg er trøtt og sliten. Anonymous poster hash: eb3b0...d3d Hun klager for å få ut frustrasjon!! Mye bedre å gjøre det her (uansett grunn) enn å la det gå ut over andre irl;0)!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg mener virkelig ikke dette noe frekt, men hvorfor gidder du å klage? Babyen sover akkurat like mye/lite enten du fokuserer positivt øker negativt. Min treåring var sånn som din i 14 måneder, men de fem timene var heller ikke sammenhengende. Holdt på å gå på veggen! Men det som holdt meg oppe var faktisk å ikke klage.. Fokusere på hvor heldig jeg er som har fått et friskt barn og at livet faktisk er ganske bra, selv om jeg er trøtt og sliten. Anonymous poster hash: eb3b0...d3d Misforstå meg rett. Jeg klager ikke. Jeg synes synd i jenta som tydelig er plaget når hun ikke får sove. Feks kan jeg si "hun er litt grinete idag fordi hun ikke har sovet" og da kommer det sånne kommentarer. Jeg er glad og fornøyd med at hun sover hele natta jeg, men jeg ser jo at behovet hennes er mer enn 6 timer, og det er vondt å se at hun ikke har det godt. Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg føler meg temmelig heldig som har en så flink gut som sover. Han er 4 år nå, men da han var baby så sov han 2 timer og så våknet han, dette gjorde han i 3 mnd, men det funket fint for meg for jeg la opp dagen etter hans soving, så jeg sov stort sett når han sov på dagen også. Så da han begynte å sove hele natta fra 10 - 7 så normaliserte hverdagen seg igjen : ) I dag så sover han fra 07.30 til 8.00 hvis det er helg, men jeg vekker ham alltid kl 07.00 i ukedagene Tror jeg har vært veldig heldig Anonymous poster hash: 81346...851
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #16 Skrevet 5. oktober 2013 Skal vel ha MINST 15 timer søvn når de er 3 mnd gamle. Min er 3.5 mnd, sover 9.5 time ca på natta, to lange lurer på 2-3 timer på dagen, og 2-3 korte lurer. Tror jeg hadde blitt bekymret hvis han ikke sov i det hele tatt i løpet av dagen. 1 time etter mat så er han stuptrøtt Anonymous poster hash: 56c62...b3a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #17 Skrevet 5. oktober 2013 Skal vel ha MINST 15 timer søvn når de er 3 mnd gamle. Min er 3.5 mnd, sover 9.5 time ca på natta, to lange lurer på 2-3 timer på dagen, og 2-3 korte lurer. Tror jeg hadde blitt bekymret hvis han ikke sov i det hele tatt i løpet av dagen. 1 time etter mat så er han stuptrøtt Anonymous poster hash: 56c62...b3a Det er ikke hver dag altså. Men igår var en sånn dag, hvor hun var tydelig utilpass pga mangelen på søvn. Og innimellom er det sånne dager. Helt ok for meg, ikke ok for baby, veldig flott for de som har barn som sover lite ;-) Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 Skal vel ha MINST 15 timer søvn når de er 3 mnd gamle. Min er 3.5 mnd, sover 9.5 time ca på natta, to lange lurer på 2-3 timer på dagen, og 2-3 korte lurer. Tror jeg hadde blitt bekymret hvis han ikke sov i det hele tatt i løpet av dagen. 1 time etter mat så er han stuptrøtt Anonymous poster hash: 56c62...b3a Barn er ikke maskiner, og ingen er like. Så å si at de skal ha MINST 15 timer søvn blir feil for meg. Det er ikke galt om barnet sover 13 heller. Anonymous poster hash: 40549...1dc
Madolyn Skrevet 5. oktober 2013 #19 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Skal vel ha MINST 15 timer søvn når de er 3 mnd gamle. Min er 3.5 mnd, sover 9.5 time ca på natta, to lange lurer på 2-3 timer på dagen, og 2-3 korte lurer. Tror jeg hadde blitt bekymret hvis han ikke sov i det hele tatt i løpet av dagen. 1 time etter mat så er han stuptrøtt Anonymous poster hash: 56c62...b3a Syns du dette er et innlegg som hjelper HI? Har du prøvd å laste ned appen White Noise Lite? Den er ypperlig for å lulle babyen i søvn Samme med kjøkkenvifte og støvsugerlyd. Her har vi bæreselen Angelpack og den er fantastisk, gir babyen masse nærhet, mamma/pappa kan styre rundt som de vil, og veldig ofte så sovner babyen av bevegelsene. Vi legger ham forsiktig i over i vogna når han har sovet i 5, max 10 minutter. Babyen vår på 5 mnd ligger oppå ei dyne i vogna og flikene av dyna henger mot/delvis litt over ansiktet hans, det elsker han. Har aldri hatt sovebabyer selv og har mest lyst til å kaste opp på alle de som har babyer som "sover fra kl 19-08 og det har h*n gjort fra hun var 4 uker gammel, kan ikke skjønne hvorfor noen syns det er slitsomt med babyer" - uuuurk Endret 5. oktober 2013 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #20 Skrevet 5. oktober 2013 Som sagt, det er bare innimellom at dagene er sånn. Har hatt barn som aldri sov, og barn som ikke gjorde annet. Poenget var at man liksom ikke kan si noe så lenge de sover på natta. Og det er fint med nattesøvnen, men ikke fint med trøtt og sliten baby til lunsj Anonymous poster hash: c314d...e60
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #21 Skrevet 5. oktober 2013 barn er forskjellige. VÅr eldste sov fra 0700 til 1900 de første tre månedene...Og var våken fra 1900 til 0700 på nettene... Det var slitsomt ...Vi matet henne mens hun sov, vi badet henne vi sendte henne rundt til alle som ville hollde henne, men hun våknet ikke skikkelig opp....På natten derimot...Det var da vi kjøpte oss parabol første gang...3 TV kanaler var litt lite plutselig, særli etter 0100 på nettene Anonymous poster hash: 33918...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå