Gå til innhold

Dere med barn med atopisk eksem som ikke kan bruke ull..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere?

Min er sterkt rammet og får utslett av bare å bruke slike bomull/ ull bodyer for de har tydeligvis ikke bomullssømmer..

Føler jeg mishandler poden ved bare å kle han i bomull innerst men slik må d bli... Bruker fleece selvfølgelig ute.. Fins d noen gode halsluer som ikke er i ull? Funker bambus, reagerer ikke på d? Hvor finner jeg slikt i så tilfelle? På Rikshospitalet fikk jeg anbefalt silke men finner ingensteder som ikke har med ullblanding? Kan de bruke superundertøy?

Håper noen har noen tips:)

Anonymous poster hash: 5e67d...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker superundertøy fra Devold

Anonymous poster hash: 10752...e5a
Skrevet

Min datter bruker ulle tøy med bomul lag på innsiden. Får kjøpt de på cubus og sikkert flere steder.

Skrevet

Vi måtte holde oss borte fra fleece også. Det eneste hun kunne bruke var bomull. Sjekk ut stormberg. De har mye fint uten ull.

Anonymous poster hash: 648d9...ff3

Skrevet

Bambus skal være like bra. Min ene fikk mye utslett første leveår, denne vinteren ser det ut til å være over.

Brukte bare bomull første vinter, det fungerte bra her.

Skrevet

Vi bruker nesten bare bomull og noe superundertøy uten ull. Mine reagerer ikke på at det er ull i ulltøyet fra f.eks devoll med superundertøy inni og ull utenpå, men han ene blir alt for varm med det og får utslett fordi han blir varm. Ute på de kaldeste dagene er det greit for da er det greit å justere med hva vi bruker utenpå, men i barnehagen fungerer det ikke fordi han da blir gående med det inne og selv uten noe utenpå blir han for varm. Kanskje det er problemet for ditt barn også? 

De plaggene som har bomull inni, syns jeg er bare tull å kjøpe. Da er det en like god og mye billigere løsning å ha vanlige bomullsplagg innerst og ull som mellomlag.

Anonymous poster hash: 0f124...3d6
Skrevet

Superundertøy bruker vi. Luer fra Reima med fleece innerst. Med riktig parkdress har det gått helt fint for oss. Vanskeligste var å finne gode varme votter uten ull.. Fant noen fra Reima ifjor.

Har også god erfaring med bomull/bambus innerst, så ull/fleece fra nødtebarn under dressen. Lykke til, er slitsomt med eksembarn!

Skrevet

Bambus på første plass, teknisk tøy / superundertøy som nr to, og bomull er sistevalget vårt.

Skulle hatt bare bambus til alle tre om ikke økonomien satte en stopper...

Anonymous poster hash: 36dee...b15

Skrevet

Min bruker superundertøy, det går helt fint for min gutt iallefall. :)

Skrevet

Kler bare i ull. Har tykt ulltøy som de har brukt på de værste dagene, men det er ytterst få ganger. Da skal det være hvertfall 20 minus.

Med godt og varm dress så har det vært nok, og har sjekket ofte for å være sikker på at de ikke fryser eller blir for varme. Kle for mye på de er ikke smart det heller, selv om det er bomull. Da blir de klamme, og utslett kommer.

Men det er igrunn bare å prøve seg litt frem hva barnet ditt kan bruke. Noen bruke det og andre ikke, noen kan bruke noe i perioder osv.

Hn som er værst rammet her i huset brukte ullundertøy noen år, lurer på om det var stormberg. Lurte farmor til å kjøpe for det var såååå fint. Men jeg som er vant til å sende alt tøy på 60grader så ble dette litt tynt, da ble det så tynt at det fungerte helt greit. Men når det ble for lite og vi kjøpte nytt, gikk det ikke.

Fleece tøy kan ungene ikke bruke. De syns det er veldig godt, men huden deres tørker veldig ut. De har litt fleece tøy, men bruker det bare som kosetøy. Har de hatt det på seg, må de smøres mer enn normalt. Nå har de blitt så store at de forstår dette med smøring og hva de kan ha på seg og ikke så de får bestemme dette selv.

Strømpebukser er vanskelig å finne, for de fleste inneholder mer enn bare bomull. Så bruker mer thigts enn strømpebukser på vinteren.

Anonymous poster hash: 17984...d8b

Skrevet

Lillebror bruker bare devold active kids. Ull med superundertøy på innsiden.

Har fått mange råd om å ikke bruke produkter med ull/bomulls blanding.

Skrevet

Vi bruker bodysuits(100% bomull) nærmest kroppen, altså bodyer med bein(gjerne med høy hals), og når dette er på så kan vi fint bruke ull utenpå. Vi har liggi unna superundertøy så langt men har brukt en del Lilleba bambustøy og bambus undertøy fra Badaboom (de er supre btw, men dyre).

Etter at vi begynte å smøre kroppen til jenta mi med Aloe Propolis creme (forever living produkt) så har huden hennes blitt mye bedre, tørker ikke ut like ofte, men smøres ikke på sår(av kløing, som oppstår her i hvertfall).

Har prøvd uttallige kremer men det er den som har fungert best på vår jente :D

Både stormberg og reflex fører halser som er av bomull/fleece, de har vært gode her i huset.

Kappahl har og bomullshalser (slike standart barnehalser), de har vi og i hus.

Anbefaler deg å prøve diverse merker og finne ut hva som passer ditt barn best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...