Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Må flytte fra eneboligen vi har bodd i i 10 år, hunden er 9 år. Diverse grunner til at vi må flytte. Problemet er at vi vil flytte i blokk og hunden bjeffer.....MYE og høyt Hvis vi i det hele tatt får godkjent å ha hund, kan vi regne med en del klager og sure naboer regner vi med...? Vi er jo selvfølgelig veldig glad i hunden, men familien må vel komme først?? Valget er å bo her vi bor og slite oss totalt ut, samt at det ikke er noe barnevennlig/ingen barn i området - eller måtte avlive hunden hvis det ikke går å ha den i blokk (prøver selvfølgelig først) Vi har heller ingen som kan overta den, den er veldig knyttet til oss og er veldig redd andre. Dette er et stort dilemma - hva bør vi gjøre? Anonymous poster hash: 4d3f2...924
Bustetroll Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Hva med å trene hunden? Flytte til et sted det er lov med hund i alle fall.. Avlive den? Du tuller?Du avliver vel ikke en hund fordi du ikke kan ta den med deg videre. Da omplasserer dere den!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Hva med å prøve sånt halsbånd som spruter sitron når de bjeffer? Veldig effektivt på mange hunder, men hjelper ikke alltid. Har vært borti en som bare fortsatte å bjeffe midt i sitronspruten... Ellers tenker jeg også at man i første omgang bør prøve omplassere heller enn å avlive, men jeg synes Skeptisimo er litt rask til å dømme. En ni år gammel hund begynner å bli gammel, og det er ikke alle eldre hunder som vil takle en ny flokk (les familie). Det er slett ikke sikkert at en ni år gammel hund som er redd fremmede vil få det godt etter omplassering. Det er også vanskelig å finne hjem til en så gammel hund. At det er vanskelig betyr ikke at man ikke skal prøve, men realistisk sett er det ikke sikkert omplassering er et alternativ selv om man ønsker det. Hi skriver jo også at de ikke har noen som kan overta hunden, så da er det vel ikke helt urimelig å anta at hun har vurdert omplassering og funnet at det ikke er gjennomførbart. Jeg mener at dersom man ikke kan ha et dyr bør man først prøve å omplassere det, så sant ikke det er noe som taler mot at dyret kan få det godt i et nytt hjem. Redsel for fremmede er noe som kan tale mot, men det spørs selvsagt på hvor redd dyret er. Men jeg mener også at man ikke bør omplassere for enhver pris! Hvis man ikke finner et hjem der man tror dyret vil få det godt så skal man ikke omplassere. Da er det bedre å avlive! Dødt dyr lider ikke... Anonymous poster hash: d8ab4...15c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Vi bodde midt i byen i blokk i 6 år med hunden vår. Aldri vært noe problem. Den bjeffet noe når folk bråkte i oppgangen men ga seg fort når vi sa ifra til den. Er jo normalt at hunder bjeffer etter lyder som oppleves høylytte. Usnsett vi fikk aldri klager disse årene. Og vi hadde flere hjemmeværende naboer (eldre og mødre i perm osv) de hørte aldri at hunden vår bjeffet. Nå bor vi utenfor byen og her er det mer bjeffing på hunder syns jeg. Hører jo bjeffing i annenhver hage. Men når bjeffer hunden deres da? Når den er slene? Ofte bjeffer hunder fordi de er understimulerte. Jeg merker hvertfall det på vår hund. At hun er mer bjeffete de dagene hvor jeg har hatt liten tid til henne. Dvs kanskje bare fått to turer. Anonymous poster hash: ff631...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå