Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Skal kjøpe barselgave til naboene og trenger tips. Hva var den beste barselgaven du fikk? Og gjerne også eksempler på ting du fikk som du aldri fikk brukt. Anonymous poster hash: 36a81...8bc
klg,2 boys now:) Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Beste -ullpledd,Røros pleddet -klær i Evt mindre str enn man regnet med at man trengte har jeg kjøpt til andre som er blitt veldig godt mottatt. Ikke bra: -gensere i små str -cowboy skjorte i str 50 -stiv dongeri i str 50 -velour(?)hel drakt,uten åpning i skrittet.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Beste: å komme hjem til rent hus nr 2: at folk kom med good bakst på døra Fikk også et nyydelig hjemmeheklet teppe fra en gammel klassevenninne, noe jeg satte umåtelig stor pris på, helt til gubbejævelen vaska det på 60 graders bomullsvask.....:/ Verste: ALLE klær jeg fikk var i str 62.. og ingenting særlig praktisk, mest ting jeg kanskje fikk brukt 1-2 ganger.. Anonymous poster hash: 072dd...168
Gjest Kira Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Det beste var ullpleddene, både hjemmestrikket og fra LilleLam. De er fortsatt i bruk flere år etter. Verste var nok upraktiske klær som feks stive bukser og hettegenser.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Kaker og mat (alà koltbord mat). Gud så herlig det var! Håpar det skjer nå og. Anonymous poster hash: 9d713...d12
ROFL Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Den beste barselgaven var svigermor som kom med ferdig laget middag på døra, og en pakke med deilig duftende dusjsåpe og bodylotion. Der var luksus for mammakroppen etter fødselen. Jeg tror ikke jeg har fått noen barselgaver jeg ikke har fått bruk for/ likt. Endret 4. oktober 2013 av Wilemmar
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. oktober 2013 #7 Skrevet 4. oktober 2013 søsteren min kom først når ungene var 1-2 mnd, siden hun bor et stykke unna. Men, hun kom med MME pakker for en mnd, bleiepakke, 2 flasker, 1 rangle, badeprodukter.. Og en eske med hjertesjokolade til mor Av svigermor fikk jeg middag den første tiden, og hun hjalp til med å rydde og vaske, helt klart en seier det også Av ene tanten min fikk jeg strikketøy og teppe, fikk det før fødselen da, så vi hadde de som hjemreise sett Det var de gavene jeg stortrivdes med
nimmelim Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Aldri fått no barselgave... Og venter nr 3.. Sukk
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Så heldige dere er har ikke fått noe til meg selv, selvom jeg ønska meg nyvasket hus.. men jeg elsker strikketøyet fra svigermor! Har mange pledd fra nr 2 enda, og fikk enda flere nå til nr 3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er veldig takknemlig for alle gavene vi fikk, men mye av det var fjas synes jeg. Av en svigerinne (som selv har to barn) fikk vi/baby hele 3 (!!) bamser. En GEDIGEN bamse og to bitte små. Vet ikke helt hva som var tanken bak det akkurat De andre gavene vi fikk til baby var stort sett klær, noe som alltid kommer godt med. Fikk også en del babypledd, og det kom VIRKELIG godt med Fikk to gaver til meg selv. Et hjertesmykke av mamma og abonnement på foreldre&barn av min søster. Det satt jeg veldig stor pris på Men hvis jeg skal komme med tips til ting vi virkelig hadde satt pris på men som vi dessverre ikke fikk så er det hjemmelaget middag, gjerne store posjoner som man kan fryse Anonymous poster hash: d0ee3...192
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Aldri fått no barselgave... Og venter nr 3.. Sukk Ingenting? Ingen som ga gaver til baby? Anonymous poster hash: d0ee3...192
nimmelim Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 Aldri fått no barselgave... Og venter nr 3.. Sukk Ingenting? Ingen som ga gaver til baby? Anonymous poster hash: d0ee3...192 Jeg bar ikke stor familie, så mamma er min nærmeste. Fikk et par plagg av mamma igjennom svangerskapet liksom. Så Joda jeg kan jo late som d var en slags barselgave, men aldri fått noe til hverken meg eller baby rett etter fødsel.. Alltid ønsket å få en liten omtanke etter de harde ks mine.. Men men. fikk jo baby da
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Fikk en ullbody som kunne lukkes helt opp (sånne knapper over hele brystet og ned) Den var magisk for en 1. gangs mamma som syntes det var litt ekkelt og dra noe over hodet på babyen:) Sendte mannen ut for å kjøpe flere av de. Ble også veldig glad for sånnt som var praktisk, enkle ullklær, tepper, kluter osv. Sånne dille klær ble byttet. Fikk også noen kremer til meg selv samt et gavekort på body s som jeg satte veldig pis på. Naboen kom opp med pizza horn andre kvelden vi var hjemme, ble så glad at jeg måtte gråte en skvett....hahaha Anonymous poster hash: aeeab...836
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er veldig takknemlig for alle gavene vi fikk, men mye av det var fjas synes jeg. Av en svigerinne (som selv har to barn) fikk vi/baby hele 3 (!!) bamser. En GEDIGEN bamse og to bitte små. Vet ikke helt hva som var tanken bak det akkurat De andre gavene vi fikk til baby var stort sett klær, noe som alltid kommer godt med. Fikk også en del babypledd, og det kom VIRKELIG godt med Fikk to gaver til meg selv. Et hjertesmykke av mamma og abonnement på foreldre&barn av min søster. Det satt jeg veldig stor pris på Men hvis jeg skal komme med tips til ting vi virkelig hadde satt pris på men som vi dessverre ikke fikk så er det hjemmelaget middag, gjerne store posjoner som man kan fryse Anonymous poster hash: d0ee3...192 Enig i at bamser og kosedyr ikke topper lista over smarte gaver. Ellers enig med mange, fikk vogntepper, ullpledd, bæresjal, en venninne kom innom med lunsj til meg, abonement på foreldre og barn ja. Supre gaver. Og myke klær. Gjerne med knepping i siden på bodyer Nøstebarn har utrolig mye fint til de små. Anonymous poster hash: 3eb82...1ac
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Da vi fikk frøkna vår så fikk vi en stor kurv av min svigerinne og mannen med alt som trengtes til barnet. Alt fra bleier, svømmebleier ( vi skulle på babysvømming), salver, olje, flasker, negleklipper, børste, rangle og mye annet.. Masse annet også, men husker ikke alt. Vi fikk også en bleiekake av et vennepar med div klær, flasker og noen leker. men var egentlig litt kjett å rulle ut igjen alle bleiene. Men det var mange bleier, og de kom godt med. Vi fikk også babybjørn vippestol, babybilstol, vogn, og masse masse klær. Til når 2 så var det mest klær, klær, klær og klær. Men fikk en del penger av bestemor og morfar til å kjøpe det oss evt manglet. Også fikk vi babysvømming som gave av min mor.m:) Det som vi har hatt mye av til begge to som er litt kjett å få er alle de heldressene i div stoff uten åpning i beina. Blir liksom ikke brukt like ofte de som de med åpning. Anonymous poster hash: 457b9...070
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Fikk mye fint. Men det jeg setter mest pris på nå i ettertid er et stort pledd som eldste fikk. Han fikk ikke brukt det så mye første året, men nå er det perfekt på kalde morgner, kosetid og på lange bilturer. Andre barselgaver har han vokst fra, og for eksempel klær ble jo bare brukt i 0-3mnd.. Anonymous poster hash: 641a9...689
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Dere er heldige. Vi fikk tvillinger og ikke en eneste stod på døren med kaker, middag, bodylotion osv. Tvillinger betyr dobbelt så mye arbeid, men man får tydeligvis mindre hjelp enn andre...ja, jeg er skuffet... Anonymous poster hash: e1a0b...68c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #19 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg fikk ganske mye babyklær som jeg ble superglad for. Den beste gaven var nok "boken om meg selv". En ganske tykk bok der jeg kunne fylle inn alle milepæler det første leveåret, samt bilder Anonymous poster hash: 18593...502
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #20 Skrevet 4. oktober 2013 Parfyme til MEG =) Anonymous poster hash: 84c09...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå