Gå til innhold

Begynner han å miste interesse for puppen??(6mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om han kanskje ikke er så intressert lengre?Han dier jo, men nå i de siste dagene, så har han heller drevet sett rundt seg eller bare ledd og tulla..
Han får jo grøt og litt middagsmat/grønnsaker også ila dagen..
Jeg håper ikke han har mistet interessen da jeg gjerne vil amme lenger.

Kan det være at han har fått litt teken på krabbinga om dagen som gjør at han er litt rastløs ved puppen?Eller kan det være at han ikke vil ha mer pupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har vore litt eldre, rundt 8 mnd, når dei har hatt ein periode med mindre interesse.  Det har kome når dei andre måltida var kome på plass, og dei ikkje lengre var like svoltne når puppen dukka opp.  Eg fortsette å gje dei tilbodet, men det blei etter kvart mest på morgonen og før leggetid at interessa var størst.  Mine to vart amma til 14 og 24 mnd alder.

Skrevet

Det er ganske vanlig at de ikke er så interessert i puppen i den alderen, spesielt etter introduksjon av fast føde. Mini her på 6 mnd er helt umulig å amme om dagen. Vi må være i mørket på soverommet da han skal spise. Her er det tenner på gang i tillegg da, så han spiser ikke noe annet enn litt kald fruktmos i løpet av dagen, resten pupp i søvne.

Husker at storebroren ikke ville ha pupp på dagtid lenger da han var mellom 6 og 7 mnd. Jeg ammet morgen, kveld og en gang på natt til han var 9 mnd, og morgen og kveld til han var 15 mnd. 

Har du forsøkt å amme i mørket el da han er trøtt? Enten rett før han skal ha en dupp eller i det han våkner? Noen barn avvender seg selv i den alderen, mens for andre er det bare en fase. Kan forsøke med ammesmykke også, for å holde interessen hans ved puppen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...