Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #26 Skrevet 3. oktober 2013 HI her. Ser enkelte mener jeg ofrer sønnen min ved å la han bo hos faren sin. Tro meg, det er hans aller beste jeg tenker på i første omgang. Han kan ikke bli utsatt for slike angrep som i går. DET ville vært å ofre han. Jeg ofrer nok mer av mammahjertet. Han vet jeg tenker på hans beste og jeg og hans pappa har et veldig godt forhold. Når det gjelder meg og de andre barna, så er planen å komme ut av dette, men jeg kan ikke forhaste meg. Mulig jeg tar rådet om å oppsøke advokat i skjul. Anonymous poster hash: 85723...528 Jeg er glad for å høre at du planlegger å komme deg ut av forholdet til mannen. Og jeg tror det er lurt å ha kontakt med en advokat. Det kan også være en idé å kontakte familievernkontoret og/eller barnevernet - med tanke på hvordan mannen din evt kan reagere når du faktisk går fra ham. Men du bør ikke la den prosessen drøye ut, det tror jeg ikke du har råd til. Jeg forstår at du mener det er det riktige å la sønnen din bo full tid hos faren sin. Jeg forstår tankegangen din. Men jeg tror du må forstå tankegangen til en 16-åring også. Hvis det er slik at du velger å la ham flytte til faren fulltid og du samtidig utsetter prosessen med å flytte fra mannen din.... da vil du i et barns øyne prioritere mannen fremfor sønnen. Det må du være klar over! Du kan selvfølgelig være helt åpen og ærlig med sønnen din, at du kommer til å gå fra mannen - men da må du også begynne prosessen nå! Du må også fortelle sønnen din at det er for å beskytte ham at du lar ham bo hos faren. Men du må også være klar over at hvis du er så åpen med ham så legger du også et stort ansvar på hans unge skuldre. For sier du det til ham, så må du være helt sikker på at han greier å holde seg for seg selv. For hvis han skulle komme i skade for å røpe at du skal flytte fra mannen, og mannen din får høre om det - da har du kanskje satt både deg selv og han i fare med tanke på det du forteller om temperamentet hans. Et barn kan også komme til å ta på seg skyldfølelse fordi han er årsaken til at familien splittes opp, at hans mindre søsken må være alene med sin far osv. Du og sønnens far bør samarbeide godt i denne prosessen. Jeg ville kontaktet familievernkontoret og advokat, evt barnevern for å få råd umiddelbart. Lykke til videre! Anonymous poster hash: 7463b...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå