Gå til innhold

Hva trenger jeg egentlig til vinterbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formen er dårlig med hyperemesis enda i uke 35.. Orker ikke å handle så tenker å sende mannen eller bestille på nett. Fikk vinterbaby for 5 år siden, men klarer ikke å tenke klart nå for jeg er så sliten :(

Så hva trenger jeg av klær spesielt? Har bare en ullbody i str 56.. Føler meg som en veldig dårlig redebygger.

Anonymous poster hash: ac32b...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Hva har du fra før av? Viktigste å ha i hus er vel bleier, 4-5 bodyer, 4-5 strømpebukser og 2-3 sparkebukser. Hvor stor var forrige babyen din? Kan gi en pekepinn på hvor stor denne babyen blir. Med min første begynte vi rett på str 56. Han hylskrek i vogn og bil og vi var så og si ikke utafor døra de første 6 mnd pga det. Han trengte med andre ord svært lite utover bodyer og strømpebukser :P Men barnevogn er sikkert greit å ha i hus, og en vognpose.

Anonymous poster hash: 9d8a1...917
Skrevet

Vinterdress med fot og votter, greit med hette også. Blir lett å kle på ungen når man skal på trilletur

Skrevet

Jeg har vogn, stellebord og vugge:) mangler stellematte og bleier. Har litt klær, men ikke basisplagg da forrige ble født midt på sommeren, og har gitt bort det jeg hadde til første barnet, som var vinterbarn.

Men 4-5 bodyer er nok? Har heller ikke strømpebukser eller sokker. De to andre var 3kg og 47 og 49cm. Følte de svømte i str 50.

Skrevet

Mine vinterbabyer levde i ullundertøy hele vintern gjennom ;) Trenger ikke så mange plagg i bomull, så lenge man har nok ullstrømpiser og ullbodyer. Jeg hadde vel en 7-8 stk, slik at jeg ikke måtte vaske hele tida.

En tykk og god heldress i ull eller fleece er supert som mellomlag når man skal ut og trille i vogn, trenger ikke bobledress så lenge man har god og varm dunpose :)

Skinnfell til å legge nederst i vogna er genialt, samme med et teppe i myk babyull. 

Luer i ull/ bomull, og votter uten tommel er lurt (jeg endte ofte opp med å bruke ullsokker som votter, fordi jeg ikke hadde noen sånn fine, enkle votter uten tommel)

Det var det jeg kom på sånn i farta :)

Anonymous poster hash: c8405...1dd
Skrevet

Takk for svar :)

Er ikke lett å tenke klart når jeg er så kvalm. Får skrive det ned til mannen eller handle på nett. Hvilke merker av ull er bra da? Liker godt blanding av ull og silke, og har brukt joha til de andre.

Skrevet

Ullbody, uølstrømpis, strikka bukser/gensere og sokker, ullvotter og luer. Overtrekksdress eller pose. Ellers det samme som alle andre babyer trenger ;) jeg har handlet en del på sparkjøp, noe på barnas hus og noe sånn hipp som happ. Liker janus, tom og trine, joha og skikkelig strikkeplagg, hjemmestrikka er best ;)

Skrevet

Jeg har brukt mest Janus til jentene mine og har vært så fornøyd med det, at jeg ikke har prøvd så mye annet.

Janus i bodyer, og Safa i strømpebukser har vært suksess her, og minstejenta kunne arve alt fra største, siden det holdt seg så godt :)

Her finner du Safa ull-strømpebukser;

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?params=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnb_NO%2fcategories%3c%7bcatalog01_c3007%7d%2fcategories%3c%7bcatalog01_c3007_c3016%7d%2fbasebrand%3e%7bsafa%7d%26fh_view_size%3d16%26fh_eds%3d%25C3%259F%26fh_start_index%3d0

Janus selges i diverse nettbutikker, men hvor det er billigst vet jeg ikke.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: c8405...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...