Gå til innhold

Hvor lenge var dere sammen før dere giftet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer sier at han vil gifte seg men ikke akkurat nå. Vil vente noen år. Vi har vært sammen i 6 år nå og begynner egentlig å miste lysten på å gifte meg med stor fest, kjole, utdrikkningslag osv. Skjønner ikke hva han venter på. Han er visst ikke klar. Hadde han bare sagt at han aldri vil gifte seg så hadde det vært greit. Da hadde jeg visst hvor han stod. Han vil ha stor fest mens jeg vil helst ha det privat og intimt. Eller bare droppe alt. Ble alle her fridd til etter et par år? Jeg er den eneste i vennegjengen som er opptatt og ikke gift. Skjuler skuffelsen hver jul når jeg håper at gaven min var en ring. Off jeg må slutte å tenke på dette.

Anonymous poster hash: bd146...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Giftet oss etter 5 år. Han fridde aldri, jeg som nøkternt foreslo at "nå burde det skje" :D Hadde ingen barn da vi giftet oss.

Anonymous poster hash: a6431...6aa

Skrevet

Vi var sammen i 7 år før vi giftet oss. Jeg var 27 år dag jeg giftet meg, og han var 29 år.

Anonymous poster hash: 3612f...e89

Skrevet

Vi var sammen i 3 år, giftet oss, fikk barn og gikk fra hverandre..... Så for min del gikk det bare nedover etter ekteskapsinngåelsen. Må man egentlig gifte seg? Det nytter hvertfall ikke presse han inn i noe, er han ikke klar så er han bare ikke det. Lykke til, det løser seg nok :)

Anonymous poster hash: b5c29...36b
Skrevet

Vi var sammen i 3 år, giftet oss, fikk barn og gikk fra hverandre..... Så for min del gikk det bare nedover etter ekteskapsinngåelsen. Må man egentlig gifte seg? Det nytter hvertfall ikke presse han inn i noe, er han ikke klar så er han bare ikke det. Lykke til, det løser seg nok :)

Har aldri presset han og skal ikke gjøre det heller. Vil jo at han skal ville det selv. Men får katastrofetanker om at han kanskje venter på noe bedre så derfor vil han ikke binde seg. H.i

Anonymous poster hash: b5c29...36b

Skrevet

2 år, første året bodde vi et stykke fra hverandre siden jeg studerte, men vi så hverandre nesten hver helg. Andre året bodde vi sammen i leid leilighet.

Da vi hadde vært sammen i 2 år kjøpte vi hus sammen og begynte snakke om å få barn, da valgte vi å gifte oss. Vi reiste på ferie bare vi to og kom hjem som gift da, ingen av oss som følte behov for et stort bryllup.

Vi hadde vært gift i nøyaktig 1 år da første barnet kom, nå er vi gift på fjortende året og har fire barn sammen :)

Anonymous poster hash: f7f3e...a81
Skrevet

Giftet oss etter 3 måneder. Vi var 28 år. Kan ikke tro jeg var så dum. :wacko: Men, det har gått bra så langt, gift i snart 6 år. :)

Anonymous poster hash: c824f...ee6
Skrevet

Vi var vel sammen i ett år før han fridde, og giftet oss året etterpå. Her hadde han (eller andre) uansett ikke hatt noe valg om han ville han ha meg. Det kom ikke på tale for meg å flytte sammen med noen før turen hadde gått innom presten... ;) Heldigvis var vi i utgangspunktet enige om rekkefølgen på ting, da, selv om det ikke var like viktig for han.

Anonymous poster hash: a007e...ab9
Skrevet

I januar vil vi ha vært sammen i 5 år.

Gifter oss denne måneden:)

Skrevet

Etter litt over 4 år sammen fridde han. Venter vårt første barn, skal gifte oss før barnet kommer:) Synes det er trygt og godt å være gift:)

Skrevet

Ca 5 år. Var ikke noe frieri her i gården, vi var enige om å ta det kjapt og greit på tinghuset. Var gravid, og ville gjerne ha det gjort før guttungen ble født.

Skrevet

Ja det er noe med den tryggheten. Min samboer er av og til på oppdrag i land med mye uro. Han skal snart på sin tredje tur og etter siste turen sa han at han ville vi skulle gifte oss før han dro ut neste gang. Mest pga det praktiske i forhold til vis noe skjer han så vil jeg ikke arve han men bli sittende med denne gjelden på huset alene. Men nå sa han nylig at han skulle fylle ut masse papirer slik at utbetaling ville skje til meg og ikke hans foreldre som er første i arverekka hans. Siden han ikke har noen livsarvinger. Og akkurat da forsvant håpet mitt om at vi skulle gi hverandre vårt ja før han reiste. Han fant visst en bedre løsning. H.i

Skrevet

Ja det er noe med den tryggheten. Min samboer er av og til på oppdrag i land med mye uro. Han skal snart på sin tredje tur og etter siste turen sa han at han ville vi skulle gifte oss før han dro ut neste gang. Mest pga det praktiske i forhold til vis noe skjer han så vil jeg ikke arve han men bli sittende med denne gjelden på huset alene. Men nå sa han nylig at han skulle fylle ut masse papirer slik at utbetaling ville skje til meg og ikke hans foreldre som er første i arverekka hans. Siden han ikke har noen livsarvinger. Og akkurat da forsvant håpet mitt om at vi skulle gi hverandre vårt ja før han reiste. Han fant visst en bedre løsning. H.i

Men har du snakket med han om det? Sagt i klartekst at du føler at du trenger den tryggheten? Mannen her var motvillig, men det var bare fordi han var livredd for at jeg så for meg prinsessebryllup til flere hundre tusen :P

Skrevet

5 år

Anonymous poster hash: 56757...fb3
Skrevet

Men har du snakket med han om det? Sagt i klartekst at du føler at du trenger den tryggheten? Mannen her var motvillig, men det var bare fordi han var livredd for at jeg så for meg prinsessebryllup til flere hundre tusen

:P

Ja jeg har sagt det til han men han sier han får fnatt av vielsen. Å måtte stå der foran presten og alt. Jeg har sagt vi ikke trenger å ha et slikt bryllup men at vi godt kan ta det i stillhet. Men han vil ha et stort bryllup. Bare ikke akkurat nå. Datteren min spøker om at hun kommer til å gifte seg før oss. Og helt ærlig, det skulle ikke forundre meg. Uansett jeg trenger ingen ny kjole, stor fest og masse styr. Hadde vært fornøyd med kun foreldre og barnet mitt. H.i

Skrevet

6,5 år og snart gift i 4år

Anonymous poster hash: 039e7...2ea
Skrevet

Sammen 13 år før vi giftet oss.

Skrevet

Vi hadde kjent hverandre under et halvt år da han fridde, tror kanskje det var rundt 3-4 mnd. Vi giftet før det hadde gått ett år.

Skrevet

Hadde vært sammen i 6,5 år da vi giftet oss.

Skrevet

Men har du snakket med han om det? Sagt i klartekst at du føler at du trenger den tryggheten? Mannen her var motvillig, men det var bare fordi han var livredd for at jeg så for meg prinsessebryllup til flere hundre tusen

:P

Ja jeg har sagt det til han men han sier han får fnatt av vielsen. Å måtte stå der foran presten og alt. Jeg har sagt vi ikke trenger å ha et slikt bryllup men at vi godt kan ta det i stillhet. Men han vil ha et stort bryllup. Bare ikke akkurat nå. Datteren min spøker om at hun kommer til å gifte seg før oss. Og helt ærlig, det skulle ikke forundre meg. Uansett jeg trenger ingen ny kjole, stor fest og masse styr. Hadde vært fornøyd med kun foreldre og barnet mitt. H.i

Da er det ikke så lett nei... Får håpe han tar til vettet snart :)

Skrevet

Giftet oss etter 4 år sammen og ventet barn samme året.

Foreldrene mine ble sammen når de var 14/15 og er sammen den gang i dag (rund 50'år begge to) de har aldri giftet seg :-)

Anonymous poster hash: 5d79e...185

Skrevet

Han fridde og vi forlovet oss etter nesten 14 år. Giftet oss etter 14 år og 8 måneder. Ting tar tid for enkelte mannfolk.....

Anonymous poster hash: b206e...428

Skrevet

Vi giftet oss etter å ha vært sammen i 7 år (hadde da vært forlovet i 3 år:) ).

For oss så var det egentlig både praktisk og morro å gifte oss da, hadde overraskelses-bryllup på vår sønns dåpsdag<3 så da feira vi med bare den nærmeste familie og venner, slik vi hadde ønska oss:)

Skrevet

Tok 10 år før han fridde. Ting tar tid for noen, ja :) Ble gift 8 mnd senere, han ville ikke forlove seg før vi (han) var helt klare til å gifte oss.

Anonymous poster hash: 445b0...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...