valkyrien Skrevet 2. oktober 2013 #26 Skrevet 2. oktober 2013 Dere som ikke feirer, hvorfor ikke? Fordi jeg oppfatter det som nok et opphav til kjøpepress, konstruert av handelsstanden. Og jeg synes det er en skikkelig uting å gå fra dør til dør for å tigge godterier. Men man trenger jo ikke å slenge seg på kjøpefesten ? Det holder jo med enten vanlige karneval klær eller hjemmesydd. Og litt makeupp og tupert hår på det værste. Det er klart at godteriet kanskje koster litt men mange lager jo sitt eget godteri også, farget popcorn eller hjemmebakt . Dessuten ser jeg ikke på dette som tigging. Barna har jo kledt seg ut for å komme på døren å vise seg ferm. Dette har dem jo gjort for din skyld like mye som for sin egen? Jeg ser bare ikke poenget, men andre må selvfølgelig få lov om de vil.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #27 Skrevet 2. oktober 2013 Her feires den på skolen, så ja, barnet feirer halloween. Anonymous poster hash: 2e228...22c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #28 Skrevet 2. oktober 2013 japp, like mye som han får gå julebukk Det er snakk om 2 kvelder i året hvor de får lov til å spise godis "midt i uka" og kle seg ut Moro for unga, og stas for de som får søte hekser på døra Men er enig i at det MÅ være rigide regler, noen av de eldre barna herjer hverandre opp, og det er ikke heldig :/ Anonymous poster hash: 050cf...d8c
*Teoline* Skrevet 2. oktober 2013 #29 Skrevet 2. oktober 2013 Dere som ikke feirer, hvorfor ikke? Fordi jeg oppfatter det som nok et opphav til kjøpepress, konstruert av handelsstanden. Og jeg synes det er en skikkelig uting å gå fra dør til dør for å tigge godterier. Men man trenger jo ikke å slenge seg på kjøpefesten ? Det holder jo med enten vanlige karneval klær eller hjemmesydd. Og litt makeupp og tupert hår på det værste. Det er klart at godteriet kanskje koster litt men mange lager jo sitt eget godteri også, farget popcorn eller hjemmebakt . Dessuten ser jeg ikke på dette som tigging. Barna har jo kledt seg ut for å komme på døren å vise seg ferm. Dette har dem jo gjort for din skyld like mye som for sin egen? Jeg ser bare ikke poenget, men andre må selvfølgelig få lov om de vil. Ser ikke barna dine poenget heller?
valkyrien Skrevet 2. oktober 2013 #30 Skrevet 2. oktober 2013 Dere som ikke feirer, hvorfor ikke? Fordi jeg oppfatter det som nok et opphav til kjøpepress, konstruert av handelsstanden. Og jeg synes det er en skikkelig uting å gå fra dør til dør for å tigge godterier. Men man trenger jo ikke å slenge seg på kjøpefesten ? Det holder jo med enten vanlige karneval klær eller hjemmesydd. Og litt makeupp og tupert hår på det værste. Det er klart at godteriet kanskje koster litt men mange lager jo sitt eget godteri også, farget popcorn eller hjemmebakt . Dessuten ser jeg ikke på dette som tigging. Barna har jo kledt seg ut for å komme på døren å vise seg ferm. Dette har dem jo gjort for din skyld like mye som for sin egen? Jeg ser bare ikke poenget, men andre må selvfølgelig få lov om de vil. Ser ikke barna dine poenget heller? Han er 3, så nei, det gjør han ikke For alt jeg vet blir dette en kamel som må slukes om noen år, men foreløpig er det meg som bestemmer.
*Teoline* Skrevet 2. oktober 2013 #31 Skrevet 2. oktober 2013 Han er 3, så nei, det gjør han ikke For alt jeg vet blir dette en kamel som må slukes om noen år, men foreløpig er det meg som bestemmer. Når mine barn var tre år, feiret ikke de heller halloween Men i alderen 6-10 år var det stor stas, og nå lager ungdommen halloween-fester og har mye gøy med det. Det er ikke mange kronene vi har lagt igjen hos handelstanden (bortsett fra snopeskål til små gjester) da vi har brukt kostymer som alt har vært i hus. Jeg oppmuntrer mine barn til å være kreative og bruke tid med venner, og dette er planlegging og gjennomføring av halloween en del av. Godt å høre at du er forberedt på å svelge denne kamelen, for det er stor sjans for at din lille gutt en dag også vil være monster og luske rundt en mørk høstkveld
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #32 Skrevet 2. oktober 2013 Barnet mitt er bare to så det er ikke en problemstilling her, når det er sagt så er jeg veldig lite begeistret for Halloween og utelyset er konsekvent slukket når det er Halloween. Anonymous poster hash: 13bf6...a85
Elsker livet Skrevet 2. oktober 2013 #33 Skrevet 2. oktober 2013 Nei, og det er heller ingen andre i skolekretsen som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #34 Skrevet 2. oktober 2013 Nei vi feirer ikke halloween. Hvorfor, fordi vi er ikke katolikker og vi bor ikke i ett katolsk land. Vi feirer heller ikke ID ettersom vi ikke er muslimer. Og hvis det kommer snørrunger hit og kaster dopapir og annet på min eiendom fordi jeg ikke vil bestikke de med godtri da skal jeg love deg det blir bråk. Anonymous poster hash: 2915d...6b9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #35 Skrevet 2. oktober 2013 Ja når han evt begynner å ytre ønske om det selv, så skal han få lov. Før den tid gidder jeg ikke styre med det, siden jeg ikke har noe forhold til halloween selv. Men kjøper inn godteri i tilfelle det kommer noen på døra da. Anonymous poster hash: 90697...040
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #36 Skrevet 2. oktober 2013 Nei, kommer ikke til å legge til rette for det. Om barna blir invitert på halloweenfest er det selvfølgelig kjekt at de får være med på det. Kan godt arrangere noe slikt selv. Det er den gå fra dør til dør-greien jeg ikke liker. Synes ikke noe om "trusler" for å få snop. Enten får vi snop, eller så blir dere utsatt for knep, ala huset og hagen dynket i dopapir. Synes faktisk det er noe annet med julebukk/nyttårsbukk, hvor barna går fra dør til dør og synger/forteller vitser for å få noe godt. Aner ikke hvordan det er i borettslaget vi har flyttet til nå, fult av unger her, så blir spennede å se hvordan tradisjonene for halloween er her. At ungene koser seg, og synes det er kjekt å kle seg ut, det skjønner jeg godt, synes det er artig selv. Men da synes jeg heller at voksne kan arrangere Halloweenfester for dem, uten å blandet inn halve nabolaget.. Anonymous poster hash: 9e759...1a2
Tired mama Skrevet 2. oktober 2013 #37 Skrevet 2. oktober 2013 Oh yes!! Her i huset er det jeg som er totalt halloweenfreak! Har feiret halloween de siste 10 år. Før jeg fikk barn var det selvfølgelig fester med alkohol og ut på byen. Nå har endelig barna blitt så store at de interesserer seg for dette også. I år skal vi ha halloweenfest hjemme hos oss før knask eller knep. Jeg tar helt av og "pynter" til den store gullmedalje. Bestiller props fra USA og har begynt å få en del. Det går gjetord i nabolaget om huset vårt, og vi er kjent som de som klarer å skremme! Jeg har allerede begynt planleggingen og gleder meg som 10 ville unger!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #38 Skrevet 2. oktober 2013 Dere som ikke feirer, hvorfor ikke? Fordi jeg oppfatter det som nok et opphav til kjøpepress, konstruert av handelsstanden. Og jeg synes det er en skikkelig uting å gå fra dør til dør for å tigge godterier. Er du imot julebilder også? Anonymous poster hash: 67788...158
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #39 Skrevet 2. oktober 2013 Dere som ikke feirer, hvorfor ikke? Fordi jeg oppfatter det som nok et opphav til kjøpepress, konstruert av handelsstanden. Og jeg synes det er en skikkelig uting å gå fra dør til dør for å tigge godterier. Er du imot julebilder også?Anonymous poster hash: 67788...158 Julebukk selvsagt! autokorrekt... Anonymous poster hash: 67788...158
Cat.68 Skrevet 2. oktober 2013 #40 Skrevet 2. oktober 2013 Oh yes!! Her i huset er det jeg som er totalt halloweenfreak! Har feiret halloween de siste 10 år. Før jeg fikk barn var det selvfølgelig fester med alkohol og ut på byen. Nå har endelig barna blitt så store at de interesserer seg for dette også. I år skal vi ha halloweenfest hjemme hos oss før knask eller knep. Jeg tar helt av og "pynter" til den store gullmedalje. Bestiller props fra USA og har begynt å få en del. Det går gjetord i nabolaget om huset vårt, og vi er kjent som de som klarer å skremme! Jeg har allerede begynt planleggingen og gleder meg som 10 ville unger!! Høres kjempegøy ut
Gjest novembertretten Skrevet 2. oktober 2013 #41 Skrevet 2. oktober 2013 Selvfølgelig får de det, det er jo høstens høydepunkt! Vi inviterer vennene til kostymefest, baker morsomme kaker og muffins i ekte halloween-stil og pynter med utskjærte gresskar og annet i halloweenfarger. Kjempegøy å skjære ut gresskar, forresten! Ungene storkoser seg, og det gjør jeg og, det er jo bare kos :-)
Ugl@ ruger... Skrevet 2. oktober 2013 #42 Skrevet 2. oktober 2013 Ja, her pleier de å arrangere halliween fest i bygda for hele familien, små og store kler seg ut, kjempe gøy og sosialt.
Tired mama Skrevet 2. oktober 2013 #43 Skrevet 2. oktober 2013 Oh yes!! Her i huset er det jeg som er totalt halloweenfreak! Har feiret halloween de siste 10 år. Før jeg fikk barn var det selvfølgelig fester med alkohol og ut på byen. Nå har endelig barna blitt så store at de interesserer seg for dette også. I år skal vi ha halloweenfest hjemme hos oss før knask eller knep. Jeg tar helt av og "pynter" til den store gullmedalje. Bestiller props fra USA og har begynt å få en del. Det går gjetord i nabolaget om huset vårt, og vi er kjent som de som klarer å skremme! Jeg har allerede begynt planleggingen og gleder meg som 10 ville unger!! Høres kjempegøy ut Ja, det er så utrolig gøy! Tror nesten halloween er den beste dagen i året. ;-)
Gilette Skrevet 2. oktober 2013 #44 Skrevet 2. oktober 2013 Men hvilken relgion tror dere at Hallowen har sin opprinnelse i ? Anonymous poster hash: 0822f...7c2 Katolismen En har og lys på gravplassene og kler seg ut for å ikke bli tatt med til dødsriket.
Gjest novembertretten Skrevet 2. oktober 2013 #45 Skrevet 2. oktober 2013 Ja, her pleier de å arrangere halliween fest i bygda for hele familien, små og store kler seg ut, kjempe gøy og sosialt.Jeg vil flytte der du bor :-)
Hun med alle ungene Skrevet 2. oktober 2013 #46 Skrevet 2. oktober 2013 Selvfølgelig,og det er ganske stas å bo en plass med mange hus rundt seg! Ganske stolte barn som kommer hjem med maaasse godterier Vi forklarer regelene tydelig om hva som er lov og ikke lov,så det har gått kjempebra foreløpig:-) Vi deler ut godterier til de som kommer hit også-det er alltid like gøy å se hvor glade de blir for de små posene vi har laget
Mrs. Kaizer Skrevet 2. oktober 2013 #47 Skrevet 2. oktober 2013 På en måte.. De deltar på et HalloVenn arrangement i kommunen. Det er fra 4 år til 7.klasse. Så får vi se hva som skjer når de er for gamle til dette arrangementet. Personlig synes jeg halloween er noe stort tull og kommer aldri oppmuntre ungene mine til å kle seg ut og gå ut å tigge snop. Derfor er det ikke noe snop å hale hos meg for naboungene heller. Så må jeg nok kanskje forandre på det hvis mine unger spør om å få gå rundt. Men foreløpig er de fornøyde med HalloVenn.
MammantilNurket Skrevet 2. oktober 2013 #48 Skrevet 2. oktober 2013 Halloweenfeiring for barn er nok en kamel som jeg må svelge unna rå Halloween har for meg de siste årene vært en suveren anledning til å drikke seg dritings i (et aller helst slutty) kostyme. Dette faller naturlig nok bort nå som jeg har blitt mor Jeg kan også styre meg for drittunger i dårlige kostymer som går fra dør til dør og tigger godteri Jeg kommer likevel til å påse at Nurket får gatas skumleste kostyme som får de andre ungene til å gråte av skrekk og misunnelse (tenker at vi kommer til å hente inspirasjon fra japansk skrekkfilm, alternativt hos Romero eller Agento). Tar også sikte på å arrangere berømte (og beryktede) halloweenfester for de små med masse godis, leker og pynt
Super-woman Skrevet 2. oktober 2013 #50 Skrevet 2. oktober 2013 Skal ha med meg sønnen min på halloween jeg ja Gleder meg til og starte den tradisjonen med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå