Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Helt siden jeg ble gravid har katta vår vært helt merkelig i oppførsel... vil bare sitte/ligge ved siden av meg, følger etter meg overalt... Hvis jeg ligger på sofaen kommer han med en gang og gnikker og gnur seg mot meg, gjerne med rumpa først. Helt merkelig, aldri oppført seg sånn før På grunn av dette spøkte jeg til mannen min uka før IKM om at jeg måtte være gravid, viste seg jo å stemme da^^ Flere som har kjæledyr som merker at det er noe på gang? =)
lillesmula Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Merker at hunden min skal passe mer på meg. Hun varsler for hver minste lyd:P Tror dyr merker sånt:)
Fossekall Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har hund og har sett etter om han oppfører seg annerledes, men ingen tegn til det enda. Tenker kanskje fordi jeg bare er 5+3 og at det kanskje vil forandre seg senere...
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Syns det er så morsomt at dyrene senser sånt før vi i det hele tatt kan vite det selv =) Ingen tvil om at katta vår visste at noe var på gang iallefall:P Katten var iallefall den første pekepinn på at noe var på gang for min del
lillesmula Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Tror nok atkatten er mer sensitiv for sånt enn hunder:)
DaenerysStorm Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Tror nok atkatten er mer sensitiv for sånt enn hunder:) Det spørs vel strengt tatt fra hund til hund Regner med gamlehunden min hadde skjønt det fort, men omplasseringshunden jeg har hatt noen mnd. har ikke vist tegn til å skjønne noe enda... Hesten min derimot har definitivt skjønt det, pludra på magen min dagen etter jeg fant det ut selv
lille lavendel Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Hundene mine har blitt roligere og virker mere avbalanserte etter jeg ble gravid, spesielt den eldste.
Titti B Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Hunden vår merker det, har forandra seg veldig etter at jeg ble gravid. Og det merka vi på henne med en gang testen ble positiv! Sist jeg var gravid (hadde ikke hund selv da) var nabohunden helt ekstrem og skulle snuse meg i skrittet hele tiden. Naboen sa da at de merker sånt. De er tipser begge to, vet ikke om det har noe å si?
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 aner ikke:P katten vår er iallefall hannkatt, og han var "på meg" lenge før jeg i det hele tatt kunne teste ^^
Liada Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Oi, jeg har egentlig ikke tenkt over det. Men hunden vår har vært veldig til å ligge ved siden av meg og helst nesten litt oppå meg i det siste. Hun har aldri vært sånn før. Hun kan forsatt være litt vill, men så er hun bare 9 mnd, så hun er jo bare valpen.
Fossegrimen Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Hokatta vår(som fikk kattunger for 8 uker siden på fredag) har blitt helt merkelig masete og kosete i det siste. Veldig kontaktsøkende hele tiden, mye mer enn vanlig. Vi har lurt litt på hvorfor hun har blitt slik, men nå som jeg leser tråden her så er det kanskje en sammenheng med graviditeten.
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 akkurat sånn er det med katten vår også. han vil til og med være med meg på do! sitter utenfor og mjauer når jeg går inn i hvilket som helst rom i huset og lukker døren etter meg. Våkner jeg om natten av at jeg må tisse, så sitter katta utenfor soveromsdøra Denne atferden viser han kun overfor meg, og han var ikke sånn før jeg ble gravid, så det må jo ha en sammenheng...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Skulle så ønske at hunden vår tok litt mer hensyn til meg.. Hun kunne godt gått til et annet rom når hun feis.. Men da er det visst tryggest å være så nær meg som mulig Anonymous poster hash: eae40...47c
Tieran Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har to katter og en hund. Har ikke tenkt så mye over det egentlig, men etter at jeg leste denne tråden kan jeg se at hunkatten min har vært mye mer nærgående i det siste. Hun har begynt å ligge i fotenden min hver eneste natt og skal stadig ligge på magen min når jeg sitter i sofaen. Hun er utrolig kosete Hankatten og hanhunden kan jeg ikke si at jeg har merket noe forskjell med. Mannfolk
hr88 Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Katta mi ble veldig opptatt av meg når jeg gikk med førstemann.. Skulle hele tiden ligge på magen og kose:p å de tre siste åra har ho egentlig ikke vært no interessert i å kose med meg. Men nå brått igjen ska ho ligge og kose på magen rart det der
Hapi Skrevet 5. oktober 2013 #17 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har små hunder og den ene skal hele tiden ligge på magen min (noe han ikke har brydd seg om før). Den andre er og vil slikke på meg hele tiden, spesielt på magen, og når vi går tur er han veldig ivrig til å gå fot (noe vi har slitt med før)! Den tredje kunne ikke brydd seg mindre! :-p
charnelle Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Absolutt! Har en hunkatt som i forrige svangerskap skulle ligge rundt magen min de første månedene. Rett etter at jeg ble gravid igjen nå gjør hun akkurat det samme. Skal plutselig ligge nærmest mulig magen. Har også skrevet om det på bloggen min: http://denvoksendemage.blogspot.no/2012/05/merker-dyrene-at-vi-er-gravide.html Endret 5. oktober 2013 av charnelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå