PintSizedDictator Skrevet 2. oktober 2013 #51 Skrevet 2. oktober 2013 Hehe, ingen bombe at ingen som har døpt ungene sine svarer her Anonymous poster hash: 3cfca...00d Jeg kan godt svare. Mine barn er døpt. Ikke fordi jeg ville, men fordi jeg sto helt alene om det å ikke ønske dåp. Så da var den kampen tapt før den begynte. Jeg er veldig i mot at det skal legges vekt på Kristendommen i undervisningen da det er 4 store religioner og ikke bare en. Kristendom er -ikke- Norsk kulturarv! Det er en religion fra Midøsten, påtvunget oss her i Vesten. Skulle jeg fulgt noen som helst "religiøse" skrifter så hadde det blitt Håvamål. -Det- er noe barna burde lære.
Cat_Woman Skrevet 2. oktober 2013 #52 Skrevet 2. oktober 2013 Nei, sønnen min er ikke døpt. Jeg synes det er viktig at barna lærer om de ulike religionene på skolen, og om norsk historie. Jeg husker kristendoms"undervisningen", andaktene og kirkebesøkene fra barneskolen med gru, og ønsker ikke dette for min sønn. Vi feirer jul, men vi feirer ikke Jesu fødsel - dvs vi har pakker og nisser og skiturer og ribbe, men ikke julekrybbe, kirkebesøk og salmesang. Vi feirer påske, men vi feirer ikke Jesu oppstandelse - dvs vi har påskeegg, hyttetur og FRI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå