Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Innføre to typer asylmottak; integreringsmottak for dem som venter på bostedskommune, og retursentre for enkeltpersoner og familier med endelig avslag. På sistnevnte vil flere utlendinger bli utsatt for frihetsberøvelse, altså bli plassert i lukkede mottak, og det er ikke noe mål om å integrere dem i det norske samfunnet.Mer effektiv saksbehandling. Raskere retur av personer uten lovlig opphold, samt kriminelle. Disse skal inn i en såkalt «hurtigfil». Inngå returavtaler med flere land. Jeg lurer på om de har tenkt på hvordan de skal behandle alle de som kommer hit statsløse? Det finnes plenty av de. Ta kurdere for eksempel, hverken Tyrkia eller Iran elelr Irak vil ha disse i landet sitt og mener de ikke kommer derifra. Mens "Kurdistan" er et tidligier land som er delt mellom disse. Hovo skal de reurnere en Kurder som faktisk IKKE har statsborgerskap noe sted? Jeg vet Frp har sagt at de skal sende de tilbake til det FORRIGE land de satt i "flytkningeleir" som om DET hjelper på....Synes dette er fryktelig korttenkt, og lite konsekvensutredet.....og alt for kynisk. Jeg synes Siv og Per (og alle i regjereing som har gått inn for dette!!)skal PERSONLIG gå rundt på disse lukkede asylmottak og si til barna og mødrene og folk uten håp om fremtid at; "nei vi trenger pengene til veier selv vi. Så vi sender dere tilbake dit dere kommer fra.:Er dere ikek velkommen nei? Nei, men det er ikke VÅRT problem. VI vil ikke ha dere her , for dere er kriminelle, onde, dumme og religiøse fanatikere alle sammen..........VI frytker islamisering hvis du og babyen i magen kommer inn i landet vårt. For dere må bare innrømme det, dere er en del av en verdensomspennede plan om og islamisere hele verden".. Hjelpe dere i landet dere bor? Nei, dere har dere selv og takke som er født og bor der dere bor......SÅ DER får dere selv ta til takke med de ledere dere har valgt............... Nei, asylpolitikken som den er, er ikke perfekt. Men vi må bare innse at og stenge ut alle elendighet vi ikke vi se, IKKE er veien og gå..Vi vet HVROFOR folk rmmer landet sitt, de har det ikke bra der de bor....Løsningen burde være enkel............. Anonymous poster hash: b0933...09c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Og hva er den enkle løsningen din...? Anonymous poster hash: 29bd7...da5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Hva med denne da? "Pengebruken skal fortløpende tilpasses den økonomiske situasjonen, og økt bruk av oljepenger skal gå til utdanning og forskning, infrastruktur og skattelettelser. Redusert formuesskatt og arveavgift." Hvor skal vi hente inn dette da? Anonymous poster hash: 1ffd2...628
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Hva med denne da? "Pengebruken skal fortløpende tilpasses den økonomiske situasjonen, og økt bruk av oljepenger skal gå til utdanning og forskning, infrastruktur og skattelettelser. Redusert formuesskatt og arveavgift." Hvor skal vi hente inn dette da? Anonymous poster hash: 1ffd2...628 Jeg tror de mener at selv uten å bryte handlingsregelen vil de få mer penger til disposisjon ved å bruke alt som handlingsregelen tillater. Tidligere har det vel ofte blitt brukt litt mindre. Denneøkningen skal da brukes på de nevnte områdene. Anonymous poster hash: 13ca3...a9e
mylittlecat Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så kan vi faktisk ikke ta i mot absolutt alle som trenger hjelp her i verden. Asylpolitikken i dag er skammelig dårlig, så at du klarer å vri det til noe negativt at ting skal effektiviseres fatter ikke jeg. Nå er det slettes ikke sikkert at akkurat denne "løsningen" som fremstilles her blir hverken riktig eller bra, men noe må gjøres og forandring er første steg i riktig retning.
mylittlecat Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Og hva er den enkle løsningen din...? Anonymous poster hash: 29bd7...da5 Jeg lurer og på hva den enkle løsningen er?
[email protected] Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Du må jo forstå HI , at vi i lille Norge ikke kan ta inn ALLE som trenger hjelp ! Vi kan ikke være så snille at vi ødelegger oss selv. Da får vi ikke hjulpet noen . Syntes dette forslaget er veldig bra jeg. Det ER jo faktisk mange av dem som vil snikislamisere og drive med kriminalitet !
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Vi kan ikke ta inn alt som kommer hit. De som kommer seg hit selv mener jeg er værste type mennesker. De går over lik, har latt seg kjøpe eller er stinn av gryn og kriminelle som ønsker å tjene stor. Av 12 straffedømte narkosmuglere har 10 kommet tilbake etter tvangsutsendelse. Flere av de opp til 6 ganger!!! Vi kan ikke ha det så lett å komme inn i landet vårt å selge narko til ungdomsskoleelevene våre!! Jeg ønsker at asylsøkere skal få mye strengere for å få bli. Så kan vi heller øke kvoteflyktninger vi henter hit. De som virkelig trenger det. Senke kravene våre slik Australia har. Våre kvote flyktninger må kunne 2 språk, lese/skrive og helst ha utdanning. Igjen da får vi de som ikke trenger det så mye, som fort blir misfornøyde. Fordi de har vært de rikeste i sitt land og liker ikke å bli vanlig mann i gata her. Australia har ikke disse kravene, de henter inn analfabeter i flyktningeleiren og gir de god opplæring. De gir mye mere tilbake nettopp fordi de føler de vant Eurojackpot. Så den nye regjeringa er på rett spor men har langt igjen. De vil jo rydde opp i dritten etter den forje som har barn som har vært 4-5 år i Norge og forsatt ikke vet om de får bli. Anonymous poster hash: 5fdd7...e91
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg syntes det punktet var et av de absolutt beste punktene. Dette vil føre til at sakene blir behandlet mye raskere og at de som får avslag ikke har muligheten til å bli"borte", slik mange faktisk blir i dag. De som blir borte kan ikke jobbe, så de livnærer seg ofte ved å begå kriminelle handlinger. Dette vil også få bort problem som vi har nå bl.a. dette med asylbarna. Nå vil folk få svar raskt og bli sendt ut raskt, istede for å sitte her i uvitenhet i MANGE år for så å bli sendt ut av landet. Det er ikke humant! Super avtale som vil gjøre integreringen mye bedre, ved at det vil bli stilt krav til de som kommer hit, samtidig som det blir lettere for de, ved at de vil få raske svar. Anonymous poster hash: 7a726...2b9
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du hadde den minste anelse om hvor mange av de med avslag som driter i å forlate landet og i stedet livnærer seg på kriminalitet hadde du kanskje skjønt poenget? Disse kriminelle er i ferd med å bli et kjempeproblem for politiet. De driver omfattende narkohandel og ødelegger samfunnet vårt. Har stått mye om dem i media i det siste. Bra at det endelig tas noen grep for å rydde opp der. Anonymous poster hash: 065c2...0b7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Synes overhodet ikke dette var skremmende punkter jeg da. På tide at noe blir gjort, og det ser ut for at det skjer nå. Anonymous poster hash: 48cf6...50f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Da synes jeg dere kan ta dere noen dager og treffe de som faktisk kommer til og bli sendt hjem.......De som kommer,- og blir her illegalt, kommer vi desverre til og se like mye av. Det er småbarnsfamilier, som i et siste desperat forsøk på en bedre fremtid for sine barn som kommer til go være synlige og bli stoppet. Folk som VIL komme til Norge på "riktig" grunnlag. De hel- og hlavkriminelle unge menn som kommer fordi det er mer og stjele her enn i hjemlandet, vil komme i like stor mengde som før, og finne steder og bo/oppholde seg på mens de gjør galt. Blir tatt, sendt hjem, for så og komme tilbake igjen.. Og igjen, hvor skal man sende "tilbake" folk som er statsløse? Folk som INGEN land vil påta seg ansvar for? Skal vi opprette "asyllandet" da eller? Den enkle løsning er selvfølgelig og satse på tiltak som gjør at folk ikke TRENGER og slykte fra landet sitt. Det er flykte de gjør, pga mangel på fremtid eller fare for liv. Men nå skal jo regjeringen stramme innder også, så dette bli bra. Vi kan jo leve helt innesteng he ri landet og lukk eøyne og ører for hva som skjer i verden go sitte der og stappe i oss billigkjøtt og alkohol og klage på dårlige veier. Jeg sier jo ikke at systemet er perfekt som det er i dag. Jeg sier ikke at alle som vil skal komme hit, men jeg mener måten det skal gjøres på nå vil FORVERRE ting. Og jeg mener alle som synes det er greit og kaste ut "uberettigede" folk herifra, bør ta sin tørn til disse lukkede mottak, høre på enkeltskjebner og se folk i øynene og forklare HVORFOR vi ikke har plass for de. Igjen, det er de svakeste som kommer hit som vil bli sendt hjem. De vi IKKE vil ha, vil komme "unsynlig over grensen" eller som "turister" og gjøre den ugang de alltid har gjort. Få en gratis hjemtur, fo rså o komme hit igjen.:Disse vil vi IKKE bli kvitt med dette tiltaket... HI Anonymous poster hash: b0933...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå