Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Høyre og FrP, dette blir spennende! Gleder meg til å se den nye regjeringen. Anonymous poster hash: c1f99...3fa
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tror Siv blir helsemin, og B. Brende utenriksmin, Jan T. Sanner i finans kanskje...? Syns også det er ganske spennende! Anonymous poster hash: e529c...6d9
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Siv helseminister? Hvorfor det? Anonymous poster hash: dc7a9...4fc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes det er fryktelig synd a tdet ble en topartiregjering, er det mange nok gode ministre i kun disse to partiene da? Forresten, drømte om dette i natt, og gjennomsnittsalderen på de nye ministrene var 15 år, også skulle Høyre på død og liv ha en Mikke Mus minister!!Haha, håper da ikke DET!! Anonymous poster hash: 76d89...505
erdbeer Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tror Siv blir finansminister, enig at Børge Brende kan ende opp med UD, ellers ikke peiling.. Kanskje Bent Høie som helseminister?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Og hva med Tybring-Gjedde som kulturminister? Anonymous poster hash: dc7a9...4fc
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 HVEM som får, vet jeg ikke. Men jeg tror Frp er fornøyd med utenriksminister (som på en måte er posten etter statsminister), samferdselsminister, justisminister og familieminister....Så tror jeg høyre helt sikkert tar kulturminister, fordi Frp har ikke noe politikk for dette, fordi det bryr de opp til knea om det finnes kultuer ut over fotball go ishockey (Ok, litt generaliserende, men de er ikke særlig ivrig til kultur generelt, og finkultur spesielt)..Tror posten det "blir krig om" er finansminister...Mulig det blir enten utenriks- eller finansminsiter de Frp må velge mellom. Tviler på om de får begge............ Anonymous poster hash: e8bfb...d63
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Bent Høie i helse- og omsorgsministerstolen er mitt hetest tips. Ellers håper jeg Sandberg ikke kommer med noe sted - makan til usmakelig mann! Usj. Men han ender vel opp med samferdsel regner jeg med. Se for deg "Morna Jens"-dama i seriøse samtaler med Obama eller Netanjahu (?) - det henger på ingen måte på greip at hun skal ut å møte verdenspolitikken iallefall - ingen i FrP har sko til det... Anonymous poster hash: 82e0f...cfa
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Har ikke FrP hele tiden sagt at de vil ha finansministerposten da? Håper virkelig ikke de får den, og ikke utenriks heller... At de skal ha noen i det hele tatt er litt skummelt synes jeg. Anonymous poster hash: 7a5d0...7d9
erdbeer Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 FrP får ikke utenriksministerposten, det er jeg nesten 100% sikker på. Forsvar derimot.... Men tviler i tilfelle på at det blir Siv, kanskje en annen dame? Per Sandberg KAN havne i Justis, han har jo også ledet Justiskomiteen på Stortinget forrige periode.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 HVEM som får, vet jeg ikke. Men jeg tror Frp er fornøyd med utenriksminister (som på en måte er posten etter statsminister), samferdselsminister, justisminister og familieminister....Så tror jeg høyre helt sikkert tar kulturminister, fordi Frp har ikke noe politikk for dette, fordi det bryr de opp til knea om det finnes kultuer ut over fotball go ishockey (Ok, litt generaliserende, men de er ikke særlig ivrig til kultur generelt, og finkultur spesielt)..Tror posten det "blir krig om" er finansminister...Mulig det blir enten utenriks- eller finansminsiter de Frp må velge mellom. Tviler på om de får begge............ Anonymous poster hash: e8bfb...d63 FrP med utenriksministerposten kan bli interessant når vi vet vilket syn (muligens fordommer) andre land har på partiet. Det tror jeg kan bli svært problematisk for Norge. Anonymous poster hash: 08c24...3fe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Olemic Thommesen blir nok kulturminister. Gud hjelpe meg og mitt fagfelt om det kommer en Frper dit! Anonymous poster hash: a3cb2...dea
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Siv Jensen blir finansminister, det er jeg helt sikker på. Deretter tror jeg at Jan t Sanner blir utenriksminister. Håper for alt i verden at Christian tybrinf-Gjedde og Per Sandeberg holder seg langt vekk fra alle ministerpostene. Synes også det er forferdelig synd at vi endte med en topartiregjering. Og føler at både venstre og KrF virket skrekkelig naive under pressekonferansen i går. Tror de virkelig at de vil få like mye innflytelse nå som de tallet nei til regjering?? Nå nei du, tror det skal bli tøft for dem p få gjennom noe med Siv i regjering. Skjønner heller ikke at de gir fra sg mulighetene til ministerposter? Her kunne de virkelig få vist Norge hvor mange dyktige politikerer de har i partiene sine, men takket nei, og ga alle postene til høyre og FrP. Anonymous poster hash: 2581c...a25
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Erna blir selvfølgelig statsminister. Så regner jeg med at Siv tar finans. Utenriks er jeg ganske sikker på at går til høyre, derimot regner jeg med at FrP får utdanning og helse, muligens også miljøvern. Det kunne bli interessant. Fiskeri regner jeg også går til FrP mens landbruk og næring går til høyre (Svein Flåtten på landbruk?). Justis og samferdsel tror jeg det blir hard kamp om, men tipper høyre på samferdsel og FrP på justis. Kultur går til høyre og forsvar til FrP. Komunal tipper jeg til høyre og de resterend tipper jeg at blir lagt inn under andre departemanger. Mulig jeg har glemt noen. Ren tipping Anonymous poster hash: 08c24...3fe
Musemorbr / Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Bent Høie i helse- og omsorgsministerstolen er mitt hetest tips. Ellers håper jeg Sandberg ikke kommer med noe sted - makan til usmakelig mann! Usj. Men han ender vel opp med samferdsel regner jeg med. Se for deg "Morna Jens"-dama i seriøse samtaler med Obama eller Netanjahu (?) - det henger på ingen måte på greip at hun skal ut å møte verdenspolitikken iallefall - ingen i FrP har sko til det... Anonymous poster hash: 82e0f...cfa Ler godt av tanken. An then I said: morna Jens! hehe Nei, vi får anta at det ikke blir sånn. Bård Hoksrud settes neppe til å utforme den nye prostitusjonsloven heller. De har jo tross alt forhåpninger om å bli gjennvalgt om fire år, og da gjelder det å oppføre seg pent.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Har ikke FrP hele tiden sagt at de vil ha finansministerposten da? Håper virkelig ikke de får den, og ikke utenriks heller... At de skal ha noen i det hele tatt er litt skummelt synes jeg. Anonymous poster hash: 7a5d0...7d9 Den får de garantert. Det fine er jo at de ikke får så mye handlingsfrihet som de tror der. Det er et meget sterkt embetsverk og ikke minst dyktige folk som jobber i Finansdepartementet. Det er flere finansministre som har hatt en bratt læringskurve der. Anonymous poster hash: b970d...2a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå