Gå til innhold

uheldig fremgang med korte dager i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå gå fra fulltidstudent til å bare bli deltidstudent.

Sønnen min hadde nesten 10 timer i barnehagen hver dag så føler jeg tar rett avgjørelse.

Men dagene blir ofte veldig korte som en dag der jeg kun skal være på skolen fra 10-11.30 og  en annen dag 8-10.30

Min første tanke var selvsagt å hente han så fort jeg er ferdig på skolen selv om jeg har såpass korte dager.

Men sønnen min er veldig dårlig språkelig og er dårlig motorisk så ser jo at han har veldig godt av barnehagen.

Merker veldig godt at han begynner å bli bedre til å snakke etter han begynte i barnehage.

Tror dere det vil være uheldig for fremgangen om han har så korte dager?

Anonymous poster hash: 08285...ce7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke hentet før 12 uansett...kl 14 kanskje. Dra hjem og les med god samvittighet du.

Anonymous poster hash: b2993...88b
Skrevet

Jeg tenker at det kan føles litt hektisk for ham å kun være et par timer og at det er bedre for ham å få "finne roen" ved å være der minst fire timer (sånn cirka).

Skrevet

Det er jo en mellom ting mellom å ha han der 10 timer hver dag eller tre timer. Fem timer syns jeg er passe.

Skrevet

ca 12 begynner de med legging ettersom de sover på dagen.

Skrevet

Honningmelon:

Det skjønte jeg og ;)

Ville bare ha innspill til å finne den rette balansegangen.

Han er forresten snart 2 år.

Skrevet

Honningmelon:

Det skjønte jeg og ;)

Ville bare ha innspill til å finne den rette balansegangen.

Han er forresten snart 2 år.

Jeg syns fem timer er en kort dag. Når spiser de ettermidsagsmat? Du kan jo hente evt. før eller etter den. Hos oss spiser de kl. 14 så jeg henter da ca. 14.30.
Skrevet

Hadde egentlig passet fint å hente han etter 5 timer for da har han fått sovet å spist frukten som han er så glad i :)

Han blir ikke så blid når jeg henter han rett før frukten :P

Skrevet

Her har de ettermidagsmat ca halv 12,legger de etter vært som de har spist opp,også frukt ca 14.00

Skrevet

Hadde egentlig passet fint å hente han etter 5 timer for da har han fått sovet å spist frukten som han er så glad i :)

Han blir ikke så blid når jeg henter han rett før frukten :P

Jeg hadde korte dager første året som student og etter litt prøving og "feiling" så landet jeg på å hente etter frukt. Leverte til frokost eller rett etter frokost og hentet etter frukt.

Det var en ordning som barnet likte godt. Hun kom inn i rutinene, fikk med seg barnehagehverdagen, fant et godt samspill med de andre barna og hadde det fint.

Jeg brukte den ekstra tiden på å lese pensum på skolen.

Anonymous poster hash: dcd3d...4f2

Skrevet

Når jeg begynner sent så leverer jeg han nok etter frokost for gutten min er skikkelig B menneske!

I helgen sov han til halv ti å det er helt vanlig her i huset.

Så han kommer til å like å få sove lengre om morgenen :)

Nå er vi oppe klokken 6 hver dag å det liker begge to like dårlig :P

Skrevet

Er selv student med korte dager, noen dager ikke noe obligatorisk i det hele tatt. Men småen er i bhg fra frokost eller rett etter og til etter soving/frukt. Henter ham ca.14/14.30. Er ikke noe poeng å hente mellom 12 og 14 for da sover han jo bare likevel. Så da benytter jeg tiden til å lese. Han er jo i praksis bare i bhg, g våken tilstand, i 4timer, eller..han sover jo faktisk to ganger (en halvtime på formiddagen og) så 3,5time våken og 2,5time sovende :-P Helt topp. Han stortrives og jeg får lest. :-)

Husk at selv om du tar et deltidsstudie er det mye som skal leses, og 5-6timer er mye bedre enn 10 timer i bhg. Det er sunt for spåket hans og.

Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet hentet etter måltidet kl.14.00, men jeg hadde nok også sett litt på været og ev.hva som står på ukeplanen. Om det er OK for avdelingen kan du jo ta en telefon og høre hvordan ståa er. Det er ikke alltid like populært å hente dersom poden er midt i en superviktig lek ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...