Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jobber kun kveld og natt på sykehjem å nå har sjefen min satt meg opp på bare dagvakter og kveldsvakter. Jeg vil ikke gå dagvakter, jeg vil gå nattevakter mine. Er i gravid i uke 26 og klarer jobben fint. 2-3 nattevakter i uken og 1-2kveldsvakter i uken. Anonymous poster hash: cc0a8...16d
Øyne som ser!! Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor vil du ikke ha tilrettelegging? Dagvakter er vel bedre enn nattevakter eller?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Det er ikke anbefalt å jobbe natt når man er gravid, statestikken viser at det bl.a er en økt sjanse for abort. Derfor er det ganske mange arbeidsgivere som ikke vil ha gravide jobbende på natt. På sykehuset her vil de overhodet ikke ha gravide i nattarbeid.... Anonymous poster hash: afd53...d0f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Det er ikke anbefalt å jobbe natt når man er gravid, statestikken viser at det bl.a er en økt sjanse for abort. Derfor er det ganske mange arbeidsgivere som ikke vil ha gravide jobbende på natt. På sykehuset her vil de overhodet ikke ha gravide i nattarbeid.... Anonymous poster hash: afd53...d0f Det er mye tyngre på dagtid. Jeg har valgt å jobbe natt og kveld fordi jeg rett å slett ikke fungerer med å jobbe dagtid. Jeg fungerer ikke bedre på dagtid selv om jeg er gravid. Anonymous poster hash: cc0a8...16d
Ileus Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Og man taper mye lønn på å gå dag fremfor natt.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Det er ikke anbefalt å jobbe natt når man er gravid, statestikken viser at det bl.a er en økt sjanse for abort. Derfor er det ganske mange arbeidsgivere som ikke vil ha gravide jobbende på natt. På sykehuset her vil de overhodet ikke ha gravide i nattarbeid.... Anonymous poster hash: afd53...d0f Det er mye tyngre på dagtid. Jeg har valgt å jobbe natt og kveld fordi jeg rett å slett ikke fungerer med å jobbe dagtid. Jeg fungerer ikke bedre på dagtid selv om jeg er gravid. Anonymous poster hash: cc0a8...16d Da kan du jo rett og slett ikke jobbe noe særlig lenger da.. Du må jo bare prøve deg på dagen nå og blir det for tungt så må du enten bli sykemeldt eller søke svangerskapspenger. Anonymous poster hash: afd53...d0f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Og man taper mye lønn på å gå dag fremfor natt. Trodde ikke de hadde lov til å røre lønnen din selv om helsen din krever tilrettelegging, da skal du i en periode ha andre arbeidsoppgaver til samme lønn? Anonymous poster hash: afd53...d0f
Nurse77 Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Dersom man har tilrettelagt arbeid med dagvakter istedet for nattevakter, skal lønna IKKE røres. Du skal ha natt-tillegget.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor tilrettelegger sjefen om du ikke har bedt om det? Underlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå