Gå til innhold

Super enkel og gooood eplekake oppskrift?!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å halvere følgende oppskrift og å ha hakkete eplebiter i deigen pluss så mye som mulig oppå. Og litt alst i deigen: http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=3085

Hjemmelaget vanilejkrem lager jeg av 2,5 dl melk, 1 egg, 1,5 ss mel eller maizena, vanilje og sukker etter smak.

Om du har lyst på en litt annen type eplekake er denne HELT utrolig god: http://www.arla.dk/opskrifter/Abletarte-med-mandellag/ - dryss godt med kanel på eplene sammen med bittelitt sukker :-)

Anonymous poster hash: 0e352...5eb
Skrevet

Toro lyse muffins, følg oppskriften bak, ha i eplebåter og kanel og litt perlesukker på toppen. Stek på 180 grader i ca 35-40 min. Man kan si hva man vil om hjemmebakst (jeg lagr nesten alt fra grunnen av ellers), men akkurat dette blir faktisk de beste eplekakene jeg har smakt ;)

Anonymous poster hash: 91130...4c4
Skrevet

Toro lyse muffins, følg oppskriften bak, ha i eplebåter og kanel og litt perlesukker på toppen. Stek på 180 grader i ca 35-40 min. Man kan si hva man vil om hjemmebakst (jeg lagr nesten alt fra grunnen av ellers), men akkurat dette blir faktisk de beste eplekakene jeg har smakt ;)

Anonymous poster hash: 91130...4c4

Helt enig!

Har brukt den mix'en som basis til eplekake og kokoskake siden de kom, blir så saftige og gode!

Anonymous poster hash: e1d7f...705

Skrevet

Denne er super enkel og supergod!

Tykt lag med epler i bunnen. Strø godt over med sukker og kanel. Lag smuldredeig av 200 gram sukker, 200 gram smør og 200 gram hvetemel. Denne deigen smuldres over eplene. Hakk litt mandler og strø over. Stekes i ildfast form på 200 grader i 45 minutter. ( grunnoppskrift X 3 er passe til en langpanne)

Anonymous poster hash: 8c4b5...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...