Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Er blitt sykemeldt i uke 29, har fått bekkenlåsning i stor skala! Problemet er at sjefen ringer hveeeer dag! Blir utslitt av maset, han har til og med tatt kontakt med legen min for å få meg tilbake i jobb. Når jeg er på jobb klarer jeg ikke fungere hjemme, da ligger jeg flat på sofaen resten av dagen. Baah, frustrert Anonymous poster hash: 0be25...366
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Huff Du burde nok ta det opp med han, at du trenger ro og fred for å innhente krefter. Men det er vel lettere sagt enn gjort Sender deg en klem og ønsker deg lykke til med både sjefen og bekkenet! Anonymous poster hash: 8cb57...f5d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 At arbeidsgiver tar kontakt med både deg og lege om hva som må til av tilrettelegging ol for å få deg tilbake på jobb er bra. Noen spørsmål om jobben mener jeg også må være greit med det sykmeldingsgrunnlaget, men daglige oppringninger bare for å si du må komme raskt tilbake, uten forslag til tilrettelegging eller liknende blir litt mye. Anonymous poster hash: 4114b...ec0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Det har vel arbeidsgiver rett og slett ikke lov til? Anonymous poster hash: 8acda...b01
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Huff Du burde nok ta det opp med han, at du trenger ro og fred for å innhente krefter. Men det er vel lettere sagt enn gjort Sender deg en klem og ønsker deg lykke til med både sjefen og bekkenet! Anonymous poster hash: 8cb57...f5d Det er jo hverken hodet, ørene eller snakketøyet til HI det er noe galt med, bare bekkenet. En telefon om dagen burde ikke være noe problem sån sett. Kansje for eksempel 20% jobb hjemmefra kunne fungere? Anonymous poster hash: 4114b...ec0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Sjefen har lov, og bør følge opp, evt med tanke på tilrettelegging også. Men han skal ikke gi deg dårlig samvittighet. Jeg ville fortalt ham at du ikke er sykemeldt fordi du vil, men fordi du må, at legen har vurdert det som mest forsvarlig. Og at du selvfølgelig vil informere han om endringer så fort du vet det selv. Du skriver at du har bekkenlåsninger. Regner med at du da går til kiropraktor, manuell terapeut eller naprapat?! Er fremdeles noen leger som ikke anbefaler pasientene sine slik behandling, derfor jeg spør. Men låsninger bruker å være en grei sak å fikse, så det trenger ikke å ta lang tid Anonymous poster hash: 397aa...93d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Har du ikke forståelse for at det kan være stressende med daglige tlfsamtaler fra sjefen når du er sykemeldt? Det er heller ikke alle som har arbeidsoppgaver det går å ta med hjem. Anonymous poster hash: 8cb57...f5d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Det var ment til anonym 11.45 Anonymous poster hash: 8cb57...f5d
Tieran Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Jeg har ikke erfaring med bekkenlåsning, men bekkenløsning, og det er vondt! Forstår godt at en arbeidsdag kan føre til at man ikke fungerer hjemme. Hvorfor ringer sjefen din?Er det for å få deg tilbake til jobb eller er det for å få oppdatering på hvordan det går med deg?Kan forstå at det er slitsomt og frustrerende dersom han maser om at du skal tilbake uten å ta hensyn til begrensningene dine.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 om du selv er interessert i tilrettelegging om det er mulig så er det jo bra at han følger opp, er det ikke mulig må du bare si at det er derfor du er blitt sykmeldt og at du sannsynligvis ikke kommer tilbake før etter permisjon. om du er kjempeblid og imøtekommende når han ringer så tror han sikkert du synes det er hyggelig med personlig oppfølging så da må du være tydelig på at det ikke er nødvendig og si at om han eller du lurer på noe så kan dere ta kontakt, ellers er det godt å få litt ro.. Anonymous poster hash: 5249a...cb7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Har du ikke forståelse for at det kan være stressende med daglige tlfsamtaler fra sjefen når du er sykemeldt? Det er heller ikke alle som har arbeidsoppgaver det går å ta med hjem. Anonymous poster hash: 8cb57...f5d Sykmeldt for noe slikt som bekkenlåsning som gjør det vansklig å bevege seg, men som ikke gjør at man føler seg syk som når man har feber ol, nei, da ser jeg ikke at en samtale med sjefen om dagen burde være noe problem. Ikke alle kan ta arbeidet hjemmefra. Det vet jeg godt, men det er mange som kan gjøre litt hjemmefra. Det kan derfor være greit å tenke over om det kunne være en løsning som ville gjort ting enklere for bedriften uten å gå for mye ut over den som er sykmeldt. Anonymous poster hash: 4114b...ec0
Sokkedyret Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Er du 100% sykemeldt? du skriver jo at etter en dag på jobb er du helt utslitt og bare ligger på sofaen, da kan du vel jobbe litt...? Det er jo bra at sjefen følger opp og kanskje kan tilrettelegge for å få deg tilbake? Men det høres jo litt slitsomt ut at han ringer hver dag og gir deg dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Sjefen har lov, og bør følge opp, evt med tanke på tilrettelegging også. Men han skal ikke gi deg dårlig samvittighet. Jeg ville fortalt ham at du ikke er sykemeldt fordi du vil, men fordi du må, at legen har vurdert det som mest forsvarlig. Og at du selvfølgelig vil informere han om endringer så fort du vet det selv. Du skriver at du har bekkenlåsninger. Regner med at du da går til kiropraktor, manuell terapeut eller naprapat?! Er fremdeles noen leger som ikke anbefaler pasientene sine slik behandling, derfor jeg spør. Men låsninger bruker å være en grei sak å fikse, så det trenger ikke å ta lang tid Anonymous poster hash: 397aa...93d Han har lov til å ringe ang. tilrettelegging, ja, men ikke for å sjekke hvordan det går og om hun kan komme tilbake på jobb. Tilrettelegging krever ikke en daglig telefon! Anonymous poster hash: 8acda...b01
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Men har du vært til behandling for dette? Som jeg skrev tidligere så er bekkenlåsninger ofte enkle å fikse Anonymous poster hash: 397aa...93d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #15 Skrevet 30. september 2013 Tilrettelegging er vannskelig da jeg jobber på et lager, mye løfting og springing/gåing på betonggulv. Klarer desverre ikke ta med jobben hjem. Sjefen mener jeg kan kjøre truck hele dagen, noe som ikke er gjennomførbart iom at jeg måut å sikkrepallen, andre varer som skal kjøres eller løftes. Han ringer for å be meg dra til legen å snakke om tilrettelegging, noe jeg har gjort. Jobben ligger også 45 min kjøring unna hjemmet mitt, noe som gjø en arbeidsdag på to timer veldig dyr i pendling. Anonymous poster hash: 0be25...366
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Men har du vært til behandling for dette? Som jeg skrev tidligere så er bekkenlåsninger ofte enkle å fikse Anonymous poster hash: 397aa...93d Er til kiropraktor, har ikke hjulpet enda Anonymous poster hash: 0be25...366
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Men har du vært til behandling for dette? Som jeg skrev tidligere så er bekkenlåsninger ofte enkle å fikse Anonymous poster hash: 397aa...93d Er til kiropraktor, har ikke hjulpet enda Anonymous poster hash: 0be25...366 Bra du er til behandling. Se også om du kan få behandling på muskulaturen i tillegg til det kiropraktoren gjør. Det hender at muskulaturen har satt seg så fast at det gjør det litt vanskeligere å få opp låsningene. Og be om tøyninger som du gjør daglig. God bedring Anonymous poster hash: 397aa...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå