Gå til innhold

Hjelp!! Nå har jeg byttet fastege....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykmeldt lenge fordi kroppen min ikke fungerer. Den forrige legen min satte på meg en psyk diagnose og har gitt meg antidepresiva thats it.

Jeg har forklart til legen utallige ganger at jeg tror at psyken er fin, men at det er et eller annet i kroppen som ikke fungerer.

Han har tatt noen få blodprøver å de kommer tilbake normalt. Jeg har bedt om en skikkelig utredning og fått til svar at det kunne han jo gjør, men jeg var jo tross alt psyk så det var ingen vits. Så jeg tok endelig mot til meg å byttet, men nå... Hva om neste lege ikke tror meg, ikke vil sykmelde meg videre og ikke ønsker å utredde meg mer?? 

Jeg pleier sjeldent å grue meg for noe, men nå gruer jeg meg som en hund til å treffe min nye lege ( i slutten av måneden)! Tenk om hvis om atte!!???

Noen som har byttet lege og har fått utredning? Noen som har noen supre tips å komme med???

Anonymous poster hash: 330b6...8a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet ikke lege for å få utredning, men jeg bestilte time på en privatklinikk.

Min fastlege satte meg også bare på antidepressiva, men det viste seg at jeg hadde en infeksjon i skjoldbruskkjertelen og revmatisme. Begge deler vistes tydelig da de rette blodprøvene og ikke minst røntgen og MR ble tatt. Fastlegen sa at jeg hadde fine blodprøver så revmatisme var utelukket, da jeg kom til en revmatolog lærte jeg at 40% av de med en revmatisk diagnose har fine blodprøver, særlig tidlig i forløpet...

Lykke til hos din nye lege, det går nok fint skal du se, det kan jo ikke bli verre.

Anonymous poster hash: 23c9b...dcd
Skrevet

Jeg byttet ikke lege for å få utredning, men jeg bestilte time på en privatklinikk.

Min fastlege satte meg også bare på antidepressiva, men det viste seg at jeg hadde en infeksjon i skjoldbruskkjertelen og revmatisme. Begge deler vistes tydelig da de rette blodprøvene og ikke minst røntgen og MR ble tatt. Fastlegen sa at jeg hadde fine blodprøver så revmatisme var utelukket, da jeg kom til en revmatolog lærte jeg at 40% av de med en revmatisk diagnose har fine blodprøver, særlig tidlig i forløpet...

Lykke til hos din nye lege, det går nok fint skal du se, det kan jo ikke bli verre.

Anonymous poster hash: 23c9b...dcd

Skal mye til for at det ikke blir verre... Han har gitt meg feil medisinsk informarsjon flere ganger og har ståltro på sin diagnose, uten å tilby noe annet enn tabletter. Det gjør meg jo ikke bedre..

Kjenner veldig på at jeg har fått beskjed om at jeg sliter psykisk så mange ganger at jeg begynner nesten å tro på det, selv uten å kjenne meg ijgen i symptomene.

Har også fått beskjed om å tenke positivt, fordi legen mente jeg gikk rundt å kjente på om jeg hadde symptomer hele tiden noe jeg forklarte at jeg ikke gjorde.

Jeg håper jo at jeg kan få hjelp til å finne ut hva som faktisk feiler meg slik at jeg kan kommer meg tilbake til livet og jobb igjen.

Anonymous poster hash: 330b6...8a6

Skrevet

Man bør alltid be om en annen legges vurdering hvis man føler legen tar feil. Men når det er sagt så vet jeg at enkelte psykiske diagnoser føles veldig på kroppen. Jeg har selv en diagnose, den fører til tretthet, hodepine, hjertebank, nedsatt immunforsvar pga søvproblemer og stress, i tillegg til depresjoner. Men igjen så er det de med feks ME, fibriomylagi og andre tibg om år feilaktig psykiatriske diagnoser. Uansett er det viktig å være sikker så man unngår feilmedisinering.

Men vær så vennlig å ikke bruk ordet psyk! Ikke pent og det viser en dårlig holdning til mennesker med den type diagnoser. Mange av oss som har en slik diagnose er rimelig oppegående, rasjonelle og normale, men vi kan være litt hårsåre når det kommer til ordbruk og omtale. Mange kjemper mot en mengde fordommer, misforståelser, generalisering og mobbing.

Anonymous poster hash: e6a4a...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...