Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Nurket er 11 dager og sliter en del med luft i magen, spesielt om natten. Han vil sove men klarer ikke pga smerter. Jeg prøver nå fenikkel te, men han liker det ikke, så jeg må blande det litt med nan (klarer ikke å pumpe meg). Litt usikker på effekten her. Tror jeg skal prøve minifom i dag. Vet ikke helt hva det er, men leste at den har god effekt på noen, så skal undersøke og få litt info på apoteket. Andre tips?? Anonymous poster hash: f80f3...2fe
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Er det du eller barnet som prøver disse produktene? Kan man gi miniform til et barn på 11 dager? Om du ammer kan det være noe du spiser, hør med hs eller Google hva du trygt kan spise. Så får du prøve deg frem. Om du gir mme kan det være flaskene. Her finnes også flasker som skal være konstruert for at barnet ikke skal få luft i magen. Ev. kan du prøve å bytte merke. Når problemet først er der så har mange små barn hjelp i å ligge på ryggen mens du forsiktig bøyer bena opp mot magen med knekk i knærne. Opp og ned. Eller hold barnet på venstre arm. Legg barnet på magen på din venstre arm, håndbaken din skal være over magen til barnet, og hodet ligger ca ved albuen. Hold barnet stødig med høyre arm over skulder, rygg eller hva som kjennes best. Med venstre arm stryker du magen samtidig som du forsiktig snur deg fra høyre til venstre side. Kan selvfølgelig også bytte side
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Sukkervann! Kok opp 1 dl vann og tilsett 1 ss sukker. Kjøl ned til hud temp (på innsiden av håndleddet) og gi med en liten medisinsprøyte i munnen, bare litt og litt. Det er det eneste som har virket litt på mine. Sukkeret gjør at de store luftboblene løser seg opp til mindre bobler som passerer og kommer ut lettere for barnet. Stryk forsiktig rundt navelen, la barnet ligge på magen med bena innunder magen og stryk på ryggen. Gi et bad. Og ikke minst prøva å tenk over hva barnet får luften av. MME kan gi litt plager i en overgang fra mm. Kål, løk, kullsyre,erter er noe barn ofte reagerer på at mor spiser. Min eldste reagerte på all frukt og grønnsaker. Nr to på egg og alle toro poser. Så.du må nesten bare prøve deg fram. Anonymous poster hash: 948c3...859
Bustetroll Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Gjør "sykleøvelse" med beina til baby når den ligger på rygg, eller bøy beina frem og tilbake så babyen får knæra opp i brystet.Ellers kan du forsøke og ta en q-tip i endetarmsåpningen og slippe ut luft på den måten. Dette får som regel også babyen til å bæsje, og da kommer det en god del luft ut samtidig. Hjalp stort på min og jeg gjorde det hver kveld:)
Siamese Hellhound Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Minifom løser opp bobler i magen - kan fint hruke det på babyen. Tar et par dager før dethar noen effekt. Jeg blandet fennikkel i sukkervannet, da gikk det ned som bare det. Pass på å amme litt i oppoverbakke, dvs at babyen har overkroppen litt høyere. De skal jo slett ikke sitte, men hvos du får til litt høydeforskjell, går lufta lettere ut som rap. Har du mye melk, melkespreng eller sterk utdrivingsrefleks? Da ville jeg latt den verste spruten gå i en klut for at babyen ikke må svelge unna og dermed sluke luft. Hvis du har mye melk, kan du amme flere ganger pr bryst og bytte etter f.eks tre timer. Da stabiliserer prouksjonen seg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Det er ikke anbefalt å bruke q tips i endetarmen på babyer. Det gir forstyrre fordøyelsessystemet, og gjøre babyen avhengig av hjelp til å få ut avføring. Anbefaler infacol på det varmeste! Det bruker de i alle andre land i Europa, men er ikke på det norske markedet. Forhøre meg selvsagt med lege før jeg ga det til mitt barn. Det hjalp veldig!! Bestilte fra engels apotek. Anonymous poster hash: 416d5...fdb
Bustetroll Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Det er ikke anbefalt å bruke q tips i endetarmen på babyer. Det gir forstyrre fordøyelsessystemet, og gjøre babyen avhengig av hjelp til å få ut avføring. Anbefaler infacol på det varmeste! Det bruker de i alle andre land i Europa, men er ikke på det norske markedet. Forhøre meg selvsagt med lege før jeg ga det til mitt barn. Det hjalp veldig!! Bestilte fra engels apotek. Anonymous poster hash: 416d5...fdb jeg ble anbefalt det av barnelege, og hun har aldri hatt problemer med å få ut avføring i ettertid.. Heller ble det ikke forstyrret
Bananen Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Massere magen, og sykkelbevegelser med bena fungerte her. Samt å ta bena litt fra hverandre, for så å presse de opp og inn mot magen ganske hardt. Såpass at hele rumpa løftet seg. Så ikke mye behagelig ut, men baby likte det siden det hjalp. Da prompet hun mye! Gjorde dette i 3-5 min hver dag, med god effekt på min. Men lærte dette av kiropraktor (tror jeg det var), så ikke noe jeg ville satt igang uten veiledning!
DaTuMa Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Bæresjal. Fest det stramt. Funker kjempebra på min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå