Gå til innhold

Er det vanlig og gi lærer julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med vanlig, mener jeg selvfølgelig ikke at alle gir.

Har ikke tenkt tanken, at man gir til lærer?

Hva er vanlig hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss gis det en fellesgave fra hele klassen som tas fra klassekassen. Personlig liker jeg det ikke, spessielt siden jeg mener det er en elendig lærer, men jeg kan selvfølgelig ikke komme med noen protest når noen foreldre foreslår de på foreldremøte.

Anonymous poster hash: 0f10f...e1a
Skrevet

Ja. Var det da jeg vokste opp. Barna hadde med seg 10 kroner hver også ble det kjøpt blomster og konfekt av klassekontakten for de.

Et år bestilte vi pokal med inskripsjonen "verdens beste lærer" :)

Skrevet

Jeg synes det bør komme an på hva barnet føler om det, altså om barnet har et slikt forhold til læreren at det er naturlig å gi gave. Å gi gave bare fordi det er barnets lærer synes jeg ikke noe om, vedkommende bør "fortjene" det også. ;)

Anonymous poster hash: 0ae7e...8e5
Skrevet

Her samles penger inn hvert skoleår til klassekasse, foreldrekontaktene kjøper inn felles julegave( blomstereller gavekort) som betales fra klassekassen  :)

Anonymous poster hash: 71b28...486
Skrevet

Det gis en felles gave fra hele klassen betalt med penger fra klassekassen, men hver enkelt elev kommer selvfølgelig ikke med gave.

Anonymous poster hash: b81ce...922
Skrevet

Det blir gitt fellesgave i klassene til begge to her, men vi gir en ekstra gave til læreren til sønnen min, for hun har gjort mye mer enn en kan forvente av en lærer.

Anonymous poster hash: 886c3...24e
Skrevet

Jeg får alltid en hilsen fra klassa jeg er kontaktlærer for. Har hendt at jeg har fått litt ekstra også. Har inntrykk av at det er normalt, vi gir også fra klassekassa til læreren til sønnen min.

Skrevet

Min mann er lærer og hvert år får han mange gaver og mye oppmerksomhet fra elevene sine.

De skriver kort og brev. Enestående!

Han er alltid helt overveldet av oppmerksomheten og bruker lang tid på å lese alt de har skrevet. Vi har egne bokser som han samler på det de har hatt med og setter umåtelig stor pris på det.

Han tar det ikke for gitt og mener alltid at det er for mye.

Anonymous poster hash: 1a915...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...