Gå til innhold

Dere som tok epidural, hvordan i all verden klarer dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

å få den store nåla inn i ryggen??

Jeg fikk tilbud sist gang, å hadde glatt tatt det om det ikke var den store nåla som skulle inn i ryggen!

Blir kvalm bare av å tenke på det. Så jeg låg heller å "pinte" meg selv!

Det var så vondt å var villig til å gjøre alt! Men bare ikke den nåla!

Anonymous poster hash: 942c9...8b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke gjøre det selv. Du trenger ikke en gang å se på.

Anonymous poster hash: 0ca4f...346

Gjest Skofantomet
Skrevet

Så aldri nålen så det gikk helt fint. Vel verdt det :)

Skrevet

Fikk ikke epidural men spinal. Fikk det innlagt under ei rie og kjente ikke noe til stikket. Men var sinnsykt digg 3-4 minutter etterpå da ALLE smertene forsvant :D  :D

Anonymous poster hash: 3f92e...170
Skrevet

Jeg vet man ikke trenger å gjøre det selv, eller se på, men du vet jo hva som skjer :P

Må prøve å mote meg opp til neste gang

HI

Skrevet

Jeg så ikke på nålen - men visste den var lang. Heller den enn de smertene jeg hadde uten "fremgang". Endte med hastekeisersnitt :-(

Anonymous poster hash: 18244...978

Skrevet

Den store nåla var ikke vond sammenlignet med smertene fra riene på det tidspunktet.

Anonymous poster hash: ae5bd...ca1

Skrevet

Etter å hatt drypp og rier annethvert minutt i 8 timer ihvertfall så ensa jeg ikke størrelsen på den nåla. Den settes i ryggen så vet ikke om jeg så den engang, alt jeg var opptatt av var å få mindre smerter og epiduralen var som å komme til himmelen

Anonymous poster hash: c3562...9f3

Skrevet

Jeg så nålen men kjente ingenting da de stakk. De satt den under en rie.

Skrevet

Kjente ikke stikket, var for sliten og drit lei av hele greia til å gidde å bekymre meg for stikket.

Anonymous poster hash: 01499...5d1
Skrevet

Hehe: Jeg fikk epidural ved første fødsel, og jeg husker det ikke en gang. Mannen min var helt vantro etterpå, da han fortalte meg om det. Han syntes det hadde sett helt grotesk ut. Men jeg var nok helt utslitt, og husker ikke nåla, stikket, legen eller noe annet. Men da smertene ga seg, og jeg fikk et par timer med hvile før pressriene! Åh, for en lykke! 

Så det kommer nok litt an på hvordan fødselsforløpet til da har vært, og hvor sliten man er, tror jeg.  

Anonymous poster hash: 62d20...76b
Skrevet

Med første kjente jeg det ikke, var helt i tåke. Med nr to kjentes det ut som de pressa en golfball inn i ryggen, men var bare med en gang, og når nåla var inne gjorde det ikke vondt mer. Verdt det ;-)

Skrevet

Jeg tok epidural med første, og da tenkte jeg ikke på nåla. Så ikke på den heller. Satt jo, naturligvis, med ryggen til :)

Anonymous poster hash: 3d66f...b19
Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg har hatt både epidural og spinal bedøvelse,begge deler gikk helt fint.Hvis jeg skulle hatt flere barn,ville jeg hatt epidural bedøvelse igjen.

Gjest lemon-aid
Skrevet

Epidural var ikke vondt i det hele tatt. Fikk først et bittelite stikk med lokalbedøvelse, deretter kom denne nåla.. Kjente ingenting, så skjønner ikke hva folk er så redde for..

Skrevet

Hvis man er for redd for nåla på epiduralsprøyta, da har man ikke vonde nok rier. Ikke alle har like store smerter når de føder, sånn er det jo bare.

Anonymous poster hash: 3f92e...170
Skrevet

Kjente ingenting til den :) Riene overgikk det meste :P

Skrevet

Jeg hverken så, kjente eller tenkte over den nåla, selv om jeg var skeptisk på forhånd. Var bare redd for at den skulle bli satt feil, så jeg konsentrerte meg om å prøve å sitte stille, helt til jeg fikk beskjed om at de var ferdig. Da hadde jeg ikke merket noenting.

Anonymous poster hash: 7bb5b...e54
Skrevet

Det kan du si, når den i tilegg ble satt fem ganger feil og ikke ga noe virkning så vet ikke jeg. Alt var vel bedre enn riene der og da. Trodde jo jeg skulle dø av smertene.

Anonymous poster hash: 88f46...9ad
Skrevet

Jeg er blitt klippet uten å merke noe som helst! Så vondt nok hadde eg, men er den forbaska nåla! :P er ikke redd vanlige sprøyter, men dei! Huff!!

HI

Skrevet

Er det en stor nål? 

Haha det er vel derfor mannen så ut som om han skulle dåne da  :P 
Selv brydde jeg meg ikke noe særlig, trengte desperat litt hvile.

Anonymous poster hash: c3870...315
Skrevet

Jeg hadde ikke noe valg, måtte ha epidural sist fordi de forberedte meg til evt. keisersnitt. Det var helt forjævlig. Når det i tillegg viste seg nesten to døgn senere at den var satt feil og jeg ikke hadde fått noe smertelindring, forklarte jo det hvorfor jeg trodde at jeg skulle stryke med da de kjørte på med drypp.

Da de måtte sette den på nytt var jeg så utkjørt og sliten at jeg merket det nesten ikke, hadde ikke krefter til å stritte imot. Så da gikk det greit og jeg kjente faktisk at epidural virket.

Skrevet

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk å gruet meg til hver eneste svangerskapskontroll pga blodprøvene.

Men etter smerter fra helvete i 4 timer så tok jeg mer enn gjerne epidural likevel!

Jeg kjente faktisk ikke at de stakk meg engang,så kan ikke ha vært så fryktelig vondt.

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Fikk det samtidlig som jeg hadde nedpress så merket ikke stort egentlig,mye mer smerter fra nedpresset

Skrevet

Jeg er/var en pyse også, men jeg stolte på naturen og hjelpen jeg fikk. Epiduralen var helt fantastisk! :) Jeg rakk den ikke med nr to. Heldigvis gikk det fort. Men føler meg litt snytt for epiduralen ennå. :P

Anonymous poster hash: 250a8...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...