Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Synes alle jeg kjenner har besteforeldre som har barna på overnatting kun for at foreldrene skal få en natt fri. Nå er eldste 6 år, og på alle disse årene har jeg og samboer hatt to netter sammen uten barn.. Savner tid alene som kjærester.. Hvor ofte har dere barnefri? (og jeg elsker selvfølgelig barna mine over alt, men av og til hadde det jo vært godt med en liten pause..) Anonymous poster hash: 54acc...605
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Jeg er alene med min og jeg har aldri hatt en hel natt borte fra henne, hun er snart 4 år Anonymous poster hash: 121be...27c
Honningmelon Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Vi har tre barn, så ikke alltid like lett at de alle tre er borte samtidig, men det skjer da innimellom. En eller annen er ofte borte på overnatting hos besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Svært sjelden. Vi har ingen familie i nærheten, så vi har kun barnefri når vi besøker familie. Det gjør meg ingenting, men mannen hadde nok satt pris på en helgetur en eller annen plass. Anonymous poster hash: 6371e...324
Gjest Anybody Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Har barnefri fra annenhver torsdag til tirsdag
DramaMama Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Så ofte vi ønsker. Har ivrige besteforeldre på begge sider som mer enn gjerne stiller opp. Men jenta vår er ikke så gammel at det er aktuelt enda.
Øyne som ser!! Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 1-3 netter i måneden. Og en uke hver sommer og av og til påske, romjul, pinse.
Plutselig_gravid Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Da vi bare hadde 1 barn hadde vi ofte barnefri. Nå har vi 4 barn og har ekstremt sjelden helt barnefri. Toppen en gang i året vil jeg tro. Men ungene er en del hos besteforeldre likevel. Men alle er der ikke samtidig Besteforeldreparene bor forøvrig på hver sin kant av landet så vi kan liksom ikke fordele ungene heller. Og så spør vi aldri om de kan ha alle barna. Hadde vi gjort det hadde begge parene tatt de imot med åpne armer. Vi er heldige som har barn som sover ganske godt nå så vi har jo barnefri og kjærestetid hver dag etter kl 19. Har vi behov for å "lufte vingene litt" blir det stort sett hver for oss, den ene går ut, den andre blir igjen med barna. Jeg kjenner at behovet for barnefri har minket for hvert barn vi har fått. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn jeg..
Gjest 5 andre Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Vi har hatt en barnefri natt sammen siden vi ble foreldre. Nå er eldste 7 år, så den "luksusen" er nok så sjelden.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Vi har også en 6-åring og har hatt barnefri med overnatting kanskje 4 ganger på disse årene. Anonymous poster hash: 20412...33b
Gjest Gullguttene Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Vårt eldste barn er ofte på overnatting hos besteforeldre. Men der er da ikke for at vi skal få fri! Det er fordi det er et ønske fra spesielt en av besteforeldrene. Syns det er kjempefint at de kan knytte bånd på den måten. Både barnet og besteforeldren elsker å være sammen, en stor gjensidig glede. Vi har jo fortsatt det yngste barnet hjemme, så det handler ikke om barnefri.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Enig der hi. Her jeg bor har "alle" barnefri så ofte de vil, om de skal ut på byen eller om de er alene hjemme en helg. Noen drar bort i en uke eller to uten barna også, uten at jeg har spurt hva de gjør borte så lenge. Barna er ikke så gamle heller, så jeg hadde neppe gjort det samme, men jeg skal definitivt innrømme at jeg skulle ønske jeg var like heldig i ny og ned. Anonymous poster hash: a5506...360
me_87 Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 2-3 ganger i månenden kanskje.. Barnefaren har aldri barnet alene,men mamma er flink til å stille opp. Sønnen min godtar kun mamma som barnevakt uansett så er håpløst å la andre passe han. Litt surt de få gangene jeg skal på noe jeg virkelig har lyst til,men må holde meg hjemme fordi mamma skal noe annet. Skulle ønske han kunne godta en av søstrene mine også men det vil gjør han ikke Men kan absolutt ikke klage for jeg får som regel alltid barnevakt når det er noe jeg skal.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 100% alenemor og har aldri barnefri. Har hatt barnevakt 2 ganger i år og det var i 2 timer for foreldremøte. Anonymous poster hash: 18b45...98e
Vilruge Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Har sovet borte fra min to-åring en natt... Snart kommer nr. to, så da blir det vel ikke lettere å få barnefri heller. Når sant skal sies så har jeg ikke så stort behov for å være borte mer...Trodde aldri jeg skulle blir så hønemor før jeg fikk barn
KnertenBlirStorebror <3 Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Vi har barnefri 1-2 ganger i mnd. Har ivrige besteforeldre på begge sider som gjerne sitter barnevakt! men netter der barnet har sovet borte hos andre kan nok telles på en hånd. Barnet er 3,5 år nå. Vi bruker barnefrie dager til å gå på kino, storhandle eller spise en middag ute besteforeldrene kommer da hit på ettermiddagen og spiser middag med oss før vi eventuelt tar oss en tur på kino. Da leker de og legger barnet i sengen sin. Så kommer vi hjem senere på kvelden og føler oss som nye mennesker hehe.. Han har kanskje sovet borte 3-4 netter tenker jeg. Har vært i sammenheng med jobbreise, eller runde dager, bryllup.
soleia Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Har aldri hatt dei vekke natta over (3 og 4)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Mine elsker å være hos mommo. Samboer har ett barn, jeg har to og så har vi en sammen. Altså 4 tilsammen. De er fra 12-5 mnd. Min mor har hatt alle fire på overnatting et par ganger, og det er sjeldent noe problem å få barnepass Anonymous poster hash: c59cc...8cc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Har hatt eldstemann på helgeovernatting hos besteforeldrene på morssiden 4 ganger siden han ble født for 2 1/2 år siden. De er veldig glade i barn, men de har flere barnebarn og bor halvannen time unna med bil. Bestemor på farssiden bor i utlandet og er dessverre ikke reflektert nok til å kunne ta seg av småbarn (kan f eks glemme at de skal ha mat). Anonymous poster hash: 0ec7b...216
Nettie+jentungen Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Hatt ungen hos mormor en gang, vi hadde egentlig planer som ble avlyst og valgte å opprettholde planen med mamma. Det var utrolig deilig å sove uten oppvåkninger!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #21 Skrevet 29. september 2013 Min 2-åring overnatter hos mormor ca 1 gang i uka. Også har hun hatt ham 2 hele helger mens vi har vært på tur. Anonymous poster hash: 4b41d...a9d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #22 Skrevet 29. september 2013 Sammen har vi hatt barnefri 2 ganger de siste 12 mndr. Én natt. Siste helg (altså 2 netter) var i desember 2010. Hver for oss skjer mer regelmessig, mannen tar ofte gutten på tur uten meg, siste helg var de i Oslo for å besøke familie. Og jeg reiser også en del alene med gutten, var blant annet bort en hel mnd i sommer. Hvis alt går etter planen skal vi ha hele 10 dager ferie uten barn i november. Første gang siden gutten ble unnfanget i 2008. Gleder oss så mye vi kan nesten ikke tro det er sant. Skal ikke se bort fra at nr 2 også blir laget i utlandet... Anonymous poster hash: e7a1f...48f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #23 Skrevet 29. september 2013 Far har gutten 2helger på rad å jeg en så gar 2 igjen. Så til sammen har jeg 3helger i mnd med barnefri Anonymous poster hash: 0d696...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå