Gå til innhold

Når man skal søke forlengelse av aap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket skjema benytter man? *leter og leter*

Anonymous poster hash: ae219...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir vel innkalt av nav for å snakke om din tilstand. Så ringer de legen som gir en erklæring på hvordan tilstanden din er.

Skrevet

Du søker ikke om det, du skriver en ny oppfølgingsplan med saksbehandleren din. Den nye datoen på oppfølgingsplanen blir så lenge du får beholde aap.

F.eks gikk min forrige periode på aap ut i august i år, da var jeg og snakket med saksbehandleren før ferien og vi skrev en ny oppfølgingplan som går til juli neste år. Hun sendte inn den nye oppfølgingsplanen og da den var lagt inn i systemet fikk jeg et brev i posten om at aap var forlenget frem til juli neste år.

Du får aap så lenge du har en gyldig oppfølgingsplan. Vil saksbehandleren din ha en uttalelse fra legen din, spesialist, psykolog, eller hvem det måtte være som tar seg av behandlingen din skaffer du det.

Anonymous poster hash: 67438...b06
Skrevet

Å ok :) Jeg fikk slike søknadspapirer på nytt fra statens pensjonskasse, så trodde også nav søknaden måtte gå på nytt. Stikker innom de i morgen jeg å spør litt mer :)) Tenkte forsøke jobbe litt nå så jeg kanskje ikke mister jobben min :) Takk, takk!

Skrevet

Å ok :) Jeg fikk slike søknadspapirer på nytt fra statens pensjonskasse, så trodde også nav søknaden måtte gå på nytt. Stikker innom de i morgen jeg å spør litt mer :)) Tenkte forsøke jobbe litt nå så jeg kanskje ikke mister jobben min :) Takk, takk!

Da får du bare inn i oppfølgingsplanen din at du skal prøve å jobbe litt.

Var jeg som svarte lenger opp her at jeg fikk forlenget fra august i år til juli neste år, i min oppfølgingsplan står det at jeg skal jobbe ca 40% frem til jul, også ha en samtale med saksbehandleren på nyåret. Om alt går som vi håper skal jeg da jobbe 50-60% frem mot sommeren neste år.

Man kan jobbe opptil 60% uten å miste aap.

Anonymous poster hash: 67438...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...