Gå til innhold

Noen her som hadde epidural med nr.2,men ikke nr.1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke med nr.1,men vurderer det med nr.2 nå. Gruer meg så fælt til smertene.

Anonymous poster hash: 672bf...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motsatt. Lot være med nr 2. Angret. Blir det fleire så garantere eg at det blir epidural.

Skrevet

Hadde med nr 1 (hadde ikke noe valg), men ikke med nr 2. Dvs de satt nåla i ryggen på 4 cm, men i det de var ferdig hadde jeg 10 cm og presseklar. Så da fikk jeg aldri noe epidural. 

Hadde forøvrig epidural med nr 3 og nr 4 også. Det har god virkning på meg og har ikke hatt noe komplikasjoner pga den :)

Med nr 4 ble jeg satt i gang ved at de tok vannet. Var moden og hadde 4 cm åpning. Da fikk jeg faktisk epidural før de tok vannet og jeg fikk rier :) Så da satt jeg og løste kryssord på 8-9 cm ;)

Skrevet

Å være åpen for smertelindring er lurt tror jeg. Jeg har født tre barn uten noen form for smertelindring, men har bedt om det hver gang. Pga raske fødsler har det ikke blitt tid eller vært hensiktsmessig med epidural, men jeg innrømmer glatt at bare tanken på at smertelindringen var like rundt hjørnet var med på å holde motet mitt oppe :)

Skrevet

Hadde med nr 1, men ikke med nr 2. Epidural er fine greier, og jeg ba tynt om det andre gangen, også. Men da gikk det så fort at det ikke var sjanse!

Anonymous poster hash: d8182...12e
Skrevet

Har født fire barn. Første med spinalbedøvelse (vakuum), andre kun med lystgass, tredje med epidural og siste også med epidural (men den ble stoppet rett etter den ble satt pga rask fremgang i fødsel). De tre siste fødslene har vært ganske raske med under 5 timer fra første rie til barna har blitt født. Har ingen ting negativt å si om denne formen for smertelindring, har vært vonde nok fødsler .... ser ingen grunn til at fødslene skal være vondere enn de må !

Anonymous poster hash: 195e6...b0f
Skrevet

Jeg hadde ikke smertelindring med vesla, og DET skal jeg ikke gjøre igjen. Blir nesten sint når jeg ser fødeprogram på TV og jordmødrene sier "Å, nå ser jeg du har en ri på maskinen, nå må du presse", mens den fødende trykker i seg sjokolade eller noe og smiler happy. 

Utifra ren sjalusi,hehe, for min naturlige (i følge jordmora) drømmefødsel var kjip :P

Skrevet

Nei omvendt, hadde det med nr 1, men ikke nummer 2 og 3.

Det er forskjell fra fødsel til fødsel, og noen fødsler er faktisk verre enn andre.

Skrevet

Ja. Nr 1 ble igangsatt grunnet svangerskapsforgiftning. Ble lovet epidural, siden riene ved igangsatt fødsel kan være heftige. Det skal jeg love deg de var, men endte med styrtfødsel og legene rakk ikke sette epidural... Livredd etter første fødsel, ba jeg om epidural med en gang på nr 2 (ikke igangsatt denne gangen...) Og det fikk jeg. Den funka supert, og jeg satt avslappet i senga...:) kikka på rietelleren og tenkte som så at "ja der var enda en rie, ikke vondt i D hele tatt " ! Drømmefødsel !! Med nr 3 gikk det så fort at epidural ikke hadde noe hensikt. Vondt som fy, men allikevel en flott fødsel. Den startet nemlig av seg selv...:)

Skrevet

Jeg hadde det med nr 1. Kommer til å be om det med nr 2 også. Ser ingen grunn til å lide meg igjennom smerter når det finnes smertelindring.

Anonymous poster hash: cea0d...75e
Skrevet

Første fødsel var uten smertelindring og den var et sant helvete. Med nr 2 fikk jeg fødespinal ved 8-9 cm og det var himmelsk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...