Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #51 Skrevet 30. september 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du lar en far som gjentatte ganger lar vær å levere tilbake ungene og som er av utenlandsk opprinnelse sitte på passene deres?! Anonymous poster hash: 24179...a67
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #52 Skrevet 30. september 2013 Han har nettopp vært i utlandet med barna. Anonymous poster hash: 10d33...3a5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #53 Skrevet 30. september 2013 Si til far at du planlegger tur til utlandet med barna og ønsker han skal ta med passene til deg så raskt som mulig. Det kan være greit å ha kontroll på dem, og greit å ikke få far på krigsstien ved å si at du ikke stoler på at han skal ha disse. Hva sier advokat/barnevern du skal gjøre nå? Jeg ville ikke gitt meg og reist for å hente ungene nå, fullfør det du har begynt på at han skal levere. Viss ikke blir det samme styr hver gang. Dersom du er 100% sikker på at barna har det bra så ville jeg avventet. Hvor gamle er barna? Men ring barnevern/familiekontor/politi og rådføre deg. Ta vare på alt av meldinger både du og han sender Anonymous poster hash: f560f...e77
Super-woman Skrevet 30. september 2013 #54 Skrevet 30. september 2013 Har du fått hjem barna? Hva sier bv og politi?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #55 Skrevet 30. september 2013 ? Anonymous poster hash: f1327...526
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #56 Skrevet 30. september 2013 Ikke for å skremme deg, HI, men det samme skjedde med en god venninne av meg. Far leverte ikke barnet tilbake og politiet ba mor avvente for å se om far kom tilbake med barnet. Lang historie kort: Mor har ikke sett barnet på nesten 2 år. Far og fars samboer tok barnet med til Libya Anonymous poster hash: 72cd4...d38
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #57 Skrevet 30. september 2013 Hvordan går det HI? Håper dusten kom med barna idag! Anonymous poster hash: 738f7...87e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #58 Skrevet 30. september 2013 Har de kommet hjem? Anonymous poster hash: 34558...ad2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #59 Skrevet 30. september 2013 Lang historie kort. Nettopp kommet hjem etter å hentet barna etter Anbefaling fra politi og bv. Satt advokat på saken. Han sier han kommer til å gjenta dette hver gang så må bare få slutt på dette. Anonymous poster hash: 10d33...3a5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #60 Skrevet 30. september 2013 Lang historie kort. Nettopp kommet hjem etter å hentet barna etter Anbefaling fra politi og bv. Satt advokat på saken. Han sier han kommer til å gjenta dette hver gang så må bare få slutt på dette. Anonymous poster hash: 10d33...3a5 Huff, få inndratt passene deres ASAP slik at han ikke kan ta de med til hjemlandet sitt. Håper det løser seg videre, bra at barna er hjemme i hvert fall. Ønsker deg masse lykke til, HI! Anonymous poster hash: 738f7...87e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #61 Skrevet 30. september 2013 Han har foreløpig nekter levere passene til meg. Anonymous poster hash: 10d33...3a5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #62 Skrevet 30. september 2013 Tusen takk for all støtte og rådgivning:) Anonymous poster hash: 10d33...3a5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #63 Skrevet 30. september 2013 Angående passene så ville jeg meldt de stjålet/tapt slik at de ikke kan brukes igjen. Anonymous poster hash: c0193...595
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #64 Skrevet 30. september 2013 Han har foreløpig nekter levere passene til meg. Anonymous poster hash: 10d33...3a5 Kan du ikke melde fra til politiet om det? Begge foreldre må være enige om at barna skal ha pass, og om det er fare for bortføring kan politiet sikkert hjelpe deg å få de inndratt. Anonymous poster hash: 738f7...87e
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. oktober 2013 #65 Skrevet 1. oktober 2013 Det er godt å høre at bv og politi er innblandet. Håper faren får seg en ordentlig smekk! Og sørg for å få de passene asap!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #66 Skrevet 1. oktober 2013 Få passene , eller ikke lever barna til han før du får. Dra vekk med barna den helgen han evt kommer for å hente dem så de slipper se masse scener når du nekter åpne døra for han. Evt om du skal levere til han , ikke gjør det. Men pass på å snakk med politi ang inndraging av pass. La ting bli loggført så han ikke kan lage kvalme etter du har holdt barna tilbake fra besøk pga han har passa . Ikke lever dem til han når han har passene!!! Anonymous poster hash: 0627e...196
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #67 Skrevet 1. oktober 2013 Neinei... Det er viktig at du holder deg til avtalen dere har og ikke synker ned på hans nivå. Ikke nekt han samvær som er avtalefestet. Hvis/når barnevernet kommer inn i saken må du ha ditt på det tørre. Og spar barna for "the dirty details", forhold deg rolig og unngå scener når de er i nærheten. Anonymous poster hash: db7f9...a4b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #68 Skrevet 1. oktober 2013 Hun skal overhodet ikke sende barna til faren når han har passene og har familie i utlandet. Å holde avtalen med han kan koste henne barna. Kan ta tid før han har fått påpakk nok fra bv til å skjerpe seg. Han sa selv etter denne gangen han vil gjøre det igjen..... Er du helt naiv? Eller dama til denne mannen. Herregud ... Anonymous poster hash: 0627e...196
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #69 Skrevet 1. oktober 2013 Kontakt politiet, for da kan vel de gjøre passene ugyldige. Jeg ville hørt med advokaten om hva en skal gjøre med samvær så lenge han har passene og ikke overholder den avtalen dere har nå. Anonymous poster hash: f4d63...6d4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #70 Skrevet 1. oktober 2013 Kontakt barnevernet og forklar hva som har skjedd, at han sier dette kommer til å gjenta seg hver gang etter samvær, og hør hva du skal gjøre. På den måten gjør du ikke noe barnevernet ville reagert på. Jeg hadde ihvertfall gitt beng i å sende barna til ham noe mer etter dette. Han har bevist at han ikke er til å stole på når det gjelder barna. Så forklarer du dette til politiet, at han sier han kommer til å gjenta dette hver gang, og at han nekter å gi tilbake passene. Forklar at du er livredd han skal ta med barna til utlandet og aldri returnere med dem. Med tanke på helgas hendelse så kan kanskje en politibetjent stikke innom å hente passene. Anonymous poster hash: c38fc...bfa
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #71 Skrevet 1. oktober 2013 Hun skal overhodet ikke sende barna til faren når han har passene og har familie i utlandet. Å holde avtalen med han kan koste henne barna. Kan ta tid før han har fått påpakk nok fra bv til å skjerpe seg. Han sa selv etter denne gangen han vil gjøre det igjen..... Er du helt naiv? Eller dama til denne mannen. Herregud ... Anonymous poster hash: 0627e...196 Skal prøve å forklare så du skjønner hva jeg mener #68. Hvem ødelegger man for hvis man saboterer samværsavtaler (som bf har gjort her)? Jeg skal gi deg et hint; det er to alternativer. Barnefaren? Svaret er nei, tvert imot. Da gjenstår, ja riktig, seg selv... Skjønner at du ikke gidder å finne deg i dette lenger HI, og hvis det virkelig er fare for bortføring (som mange tror her) må du ta umiddelbar affære, men du må involvere barnevernet i avgjørelsene dine, hvis ikke kan du ende opp som tapende part. Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: db7f9...a4b
MJ<3 Skrevet 1. oktober 2013 #72 Skrevet 1. oktober 2013 Altså, dette begynner å ta av mener jeg. Saken her er at barnefar er lat og manipulerer henne til å kjøre og hente barna. Sånn jeg ser det er det eneste issuet her. Om han nettopp har vært i hjemlandet med barna, og kommet hjem med de igjen, hvorfor kunne han ikke kidnappet de da istedet om han hadde lyst??? At han nekter nå å levere barna og levere tilbake passene er kun en hersketeknikk og bare vanskeligheter fra hans side. Er han fra samme kultur som min ex så vet jeg hvordan de kan være. Men i bunn og grunn er det kun snakk. Så jeg mener da at det er ingen grunn til panikk, men det er grunn til å få ordnet dette med advokater, slik at dere har det skriftlig hvem som leverer og henter. Evt gå rettslig til verks og få det stemplet i retten. Dersom far da ikke overholder har han et problem, og kan også risikere bøter. Konklusjon: Far er lat, vanskelig og skal lage drit, mest sannsynlig fordi han er bitter og at de i hans kultur ikke vet noen annen måte å reagere på. HI - send meg gjerne en PM om du vil dele erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #73 Skrevet 1. oktober 2013 Altså, dette begynner å ta av mener jeg. Saken her er at barnefar er lat og manipulerer henne til å kjøre og hente barna. Sånn jeg ser det er det eneste issuet her. Om han nettopp har vært i hjemlandet med barna, og kommet hjem med de igjen, hvorfor kunne han ikke kidnappet de da istedet om han hadde lyst??? At han nekter nå å levere barna og levere tilbake passene er kun en hersketeknikk og bare vanskeligheter fra hans side. Er han fra samme kultur som min ex så vet jeg hvordan de kan være. Men i bunn og grunn er det kun snakk. Så jeg mener da at det er ingen grunn til panikk, men det er grunn til å få ordnet dette med advokater, slik at dere har det skriftlig hvem som leverer og henter. Evt gå rettslig til verks og få det stemplet i retten. Dersom far da ikke overholder har han et problem, og kan også risikere bøter. Konklusjon: Far er lat, vanskelig og skal lage drit, mest sannsynlig fordi han er bitter og at de i hans kultur ikke vet noen annen måte å reagere på. HI - send meg gjerne en PM om du vil dele erfaringer. Ja, man får håpe du har rett.. Men skal Hi tørre å gamble på det? Sier bare: filmen "ikke uten min datter".................... Anonymous poster hash: c38fc...bfa
MJ<3 Skrevet 1. oktober 2013 #74 Skrevet 1. oktober 2013 Altså, dette begynner å ta av mener jeg. Saken her er at barnefar er lat og manipulerer henne til å kjøre og hente barna. Sånn jeg ser det er det eneste issuet her. Om han nettopp har vært i hjemlandet med barna, og kommet hjem med de igjen, hvorfor kunne han ikke kidnappet de da istedet om han hadde lyst??? At han nekter nå å levere barna og levere tilbake passene er kun en hersketeknikk og bare vanskeligheter fra hans side. Er han fra samme kultur som min ex så vet jeg hvordan de kan være. Men i bunn og grunn er det kun snakk. Så jeg mener da at det er ingen grunn til panikk, men det er grunn til å få ordnet dette med advokater, slik at dere har det skriftlig hvem som leverer og henter. Evt gå rettslig til verks og få det stemplet i retten. Dersom far da ikke overholder har han et problem, og kan også risikere bøter. Konklusjon: Far er lat, vanskelig og skal lage drit, mest sannsynlig fordi han er bitter og at de i hans kultur ikke vet noen annen måte å reagere på. HI - send meg gjerne en PM om du vil dele erfaringer. Ja, man får håpe du har rett.. Men skal Hi tørre å gamble på det? Sier bare: filmen "ikke uten min datter".................... Anonymous poster hash: c38fc...bfa Jeg vil tørre å påstå igjen at dersom det hadde vært i tankene å kidnappe barna, så ville han ikke kommet tilbake fra hjemlandet med dem, for så å kidnappe dem. Har vært borti akkurat samme hersketeknikker som HI her, og det er veldig ubehagelig, men jeg vet med sikkerhet at min ex aldri ville finne på å gjøre noe slemt mot barna (les: å ta de fra sin egen mor) da dette er veldig viktig i hans kultur. Dersom HI sin ex er fra samme type kultur er det sikkert noe av det samme her. Det jeg gjorde var å sette foten ned, dra det til retten også løste det seg der, med alt skriftlig og stemplet i retten. Å holde barna borte er ikke smart, vet om folk som har gjort det og blitt fratatt omsorgen pga dette i rettssak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå