Gå til innhold

Far som ikke vil levere tilbake barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym bruker, on 29 Sept 2013 - 15:25, said:

Anonym bruker, on 29 Sept 2013 - 14:12, said:

Jeg regner med at dere har ansvar for tramsporten en vei hver. Da vil det kansje være lurt å avtale at for fremtiden står far for transåort til samvær og du for transporten tilbake. Da blir det vansklig for noen å sanotere samværet.

Anonymous poster hash: 0895c...75a

Hvorfor regner du med det?

Det er samværforelder som skal hente og levere ved samvær.

Hvem som skal hente og bringe barna avtales fritt mellom foreldre, men der det ikke blir enighet så er det samværsforeldre som skal hente/bringe. Men jeg tviler på\ at det er vanlig praksis og i fleste tilfeller dessuten urimelig. Retten dømmer også ofte at henting og bringing skal deles mellom foreldrene.

Anonymous poster hash: f1327...526

Anonymous poster hash: 1296f...27c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at dere har ansvar for tramsporten en vei hver. Da vil det kansje være lurt å avtale at for fremtiden står far for transåort til samvær og du for transporten tilbake. Da blir det vansklig for noen å sanotere samværet.

Hvorfor regner du med det?

Det er samværforelder som skal hente og levere ved samvær.

Anonymous poster hash: f1327...526

Jeg regnet med det ettersom det er det vanlige blant dem jeg kjenner. Det er en enkel måte å dele utgiftene på, ikkrer at ingen kommer hjem til tomt hus ved misforståelser og sikkrer at barnet kommer seg dit det skal uten at noen blir gående å vente ol.

Skrevet

Om han er oppegående hadde jeg ventet. Han må vel uansett levere de i morgen? Er kanskje lurt å møtes på halvveien? Så slipper han å kjøre så langt. 

Eksen min bor 5 timer unna, og han har nå kun samvær en langhelg i mnd. Greit for ungene å slippe reisingen. 

Anonymous poster hash: 9820f...8aa
Skrevet

Dra til nærmeste politistasjon og snakk med dem nå. Be dem om råd, ifht om de anbefaler deg å anmelde barnefar for barnekidnapping eller ikke. Si at du er svært redd for at dette er starten på en meget vanskelig situasjon og at du tror han vil fortsette med slike trusler/atferd videre.

Kan hende politiet kan være behjelpelig med å hente barna hjem?

Anonymous poster hash: bb5ed...667
Skrevet

Dra til nærmeste politistasjon og snakk med dem nå. Be dem om råd, ifht om de anbefaler deg å anmelde barnefar for barnekidnapping eller ikke. Si at du er svært redd for at dette er starten på en meget vanskelig situasjon og at du tror han vil fortsette med slike trusler/atferd videre.

Herregud :) Det er faren. Er det noe krise om de kommer hjem i morgen da? Velg dine kamper.

Skrevet

Velg dine kamper? Problemet er at han leverer de ikke før jeg henter de. Det betyr at de kommer ikke i morgen heller vis ikke jeg henter og da har vi dette gående hver gang. Jeg har hjelpt han mye men var tydelig på at jeg ikke kunne hjelpe denne helgen. Er der et nr man kan ringe politi om en "fillesak" i helger?

Anonymous poster hash: 10d33...3a5

Skrevet

02800 :-)

Anonymous poster hash: ed636...669

Skrevet

Uff. Du må ha det fælt, HI. Ikke vær redd for å be politiet om råd. Tenker du savner barna dine vilt. Hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 0ae31...f5c

Skrevet

Herregud :) Det er faren. Er det noe krise om de kommer hjem i morgen da? Velg dine kamper.

...nettopp...velg dine kamper...svært mange foreldre velger å kjempe FOR sine barn...Antar at du ikke har særlig erfaring med slike herskteknikker, og har en naiv tro på at alle foreldre gjør sitt aller beste for barna sine, men slik er det bare ikke...

Om du hadde greid å lese det HI skriver, står det at hun ikke tror far kommer til å levere de tilbake i morgen heller, og han svarer henne ikke på tlf.

Jeg skriver at hun bør rådføre seg med politiet, og dermed følge deres anmodninger. Dersom politiet skulle finne på å mene at det er greit å behandle ungene slik han gjør, må jo mor ta en vurdering på mandag, om hun skal ta rettslige skritt...men nå er det altså helg, og riktig instans er...politiet.

Skrevet

Hi her. Er bare veldig stressa i kroppen. Veit at de har det bra men man blir jo redd og begynner lure. Så lenge jeg får prate med de så veit jeg i Allefall er i landet. (barnefaren er ikke norsk). Men er ikke redd han skal ta de ut av landet men tankene tar overhånd innimellom. Ringt politiet nå. De har lagd en logg på det. Og vil at jeg skal ta kontakt med bv i morgen.

Skrevet

Hi her. Er bare veldig stressa i kroppen. Veit at de har det bra men man blir jo redd og begynner lure. Så lenge jeg får prate med de så veit jeg i Allefall er i landet. (barnefaren er ikke norsk). Men er ikke redd han skal ta de ut av landet men tankene tar overhånd innimellom. Ringt politiet nå. De har lagd en logg på det. Og vil at jeg skal ta kontakt med bv i morgen.

Har han pass til ungene? Ring barnevernvakta nå i kveld du, å få de til å logge dette også, utfartsårene (flyplasser, ferjer etc bør kanskje informeres?

Skrevet

Ja det har han, ikke lenge siden han var på ferie med de. Men tror ikke han kommer til å stikke. Kom først i tAnkene mine når politiet spørte hvor passene var. Tror innerst inne at barna har det bra.

Skrevet

Ja det har han, ikke lenge siden han var på ferie med de. Men tror ikke han kommer til å stikke. Kom først i tAnkene mine når politiet spørte hvor passene var. Tror innerst inne at barna har det bra.

Får håpe det da. Spurte du om politiet kan bistå deg, når du skal hente tilbake ungene? Dersom du reiser dit nå i kveld, eller i morgen, kan det hende du trenger hjelp til å få med deg ungene? Håper det ordner seg!

Skrevet

Har dere dobbelt sett med pass?

Anonymous poster hash: 24179...a67

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Lovens normalordning er at samværsforelder står for henting og bringing, men at utgiftene i forbindelse med reise til/fra samvær deles mellom partene. For at det ikke skal gjelde må det foreligge avtale som fraviker hovedregelen.

Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!

Hvis du har et eneste oppegående menneske i nærheten så låner de deg bilen.

i ti timer?! Pluss pauser... Jeg hadde aldri lånt bort bilen min så lenge.

Anonymous poster hash: bea7c...cd9

Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!

i ti timer?! Pluss pauser... Jeg hadde aldri lånt bort bilen min så lenge.

Anonymous poster hash: bea7c...cd9

...så du ville stått å sett på at noen du kjenner er i en så sårbar situasjon...? Nice...

Skrevet

Bare et sett pass . Hi

Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!Anonymous poster hash: 10d33...3a5

i ti timer?! Pluss pauser... Jeg hadde aldri lånt bort bilen min så lenge. Anonymous poster hash: bea7c...cd9

Selvsagt hadde jeg lånt bort bilen i ti timer til en jeg kjente som var i denne situasjonen. Det anser jeg faktisk som noe ethvert oppegående menneske hadde gjort hvis de hadde mulighet.

Anonymous poster hash: 3247c...e13

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!Anonymous poster hash: 10d33...3a5

i ti timer?! Pluss pauser... Jeg hadde aldri lånt bort bilen min så lenge. Anonymous poster hash: bea7c...cd9

Selvsagt hadde jeg lånt bort bilen i ti timer til en jeg kjente som var i denne situasjonen. Det anser jeg faktisk som noe ethvert oppegående menneske hadde gjort hvis de hadde mulighet. Anonymous poster hash: 3247c...e13

Hadde jeg hatt en venninne/bekjent/familie etc som hadde hatt dette problemet så ja. I verste fall hadde jeg kjørt de

Skrevet

Hi her. Joda det går. Utolmodig og vil ha barna hjem:)

Skrevet

Lovens normalordning er at samværsforelder står for henting og bringing, men at utgiftene i forbindelse med reise til/fra samvær deles mellom partene. For at det ikke skal gjelde må det foreligge avtale som fraviker hovedregelen.

Så vidt jeg kunne finne står det ikke noe om dette i loven, bare at utgiftene skal deles. 

Hvilken lov fant du det i?

Skrevet

Da ringer du far og gir beskjed at han har en time på seg å stable ungene og alle tingene deres i bilen, og vende snutene hjemover, blir ikke det gjort så ringer du politiet med den konsekvens at alt av samværsavtaker blir revurdert øyeblikkelig. Og siden din advokat mener at dette kvalifiseres som bortføring, kan dette resultere i at far ikke lenger får ha ungene uten tilsyn. His choice!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...