Gå til innhold

Far som ikke vil levere tilbake barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går enkelt og greit på reiseveien. Han mener det er for langt og gidder ikke levere de i dag som avtalt. ( pappan som har flyttet 5 timer unna) . Skjønner jo at jeg må gå videre med dette da jeg ikke får tilbake barna mine i dag eller denne uken i det hele tatt vis ikke jeg gjør noe. Men hvordan er prosedyren på dette?

Anonymous poster hash: 10d33...3a5

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dersom tanken var at du skulle få de tilbake idag drar du å henter de, og så ringer du en advokat i morgen.

Skrevet

Han truer deg fordi han vet du henter de. Vær sterk å stå på ditt. Har dere en avtale om at han skal levere så skal han det. Han bryter avtalen. Han har vel en jobb han skal på imorgen så han må bare levere fra seg barna.

Anonymous poster hash: c0193...595

Skrevet

Jeg hadde ringt politiet og forhørt meg med dem.

Men om det bare er fordi han ikke gidder å kjøre dem ned så får han sette dem på et fly eller tog, evnt så må du dra og hente dem. Han har faktisk ingen rett til å bare beholde dem "fordi han vil".

Anonymous poster hash: c38fc...bfa

Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!

Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk til å levere fra meg barna til en mann som nekter å levere de tilbake. Hvilken avtale har dere opprinnelig? Hva var avtalen denne helgen?

Anonymous poster hash: c0193...595

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bana er for små til å reise alene. Ville ikke utsatt de for det. Jeg rekker ikke hente de i dag da bilen er ødelagt og tog/buss vil resultere i at jeg er tilbake i morgen. Fikk beskjed av advokat at jeg kan anmelde det for bortføring. Men vil bare ha barna hjem nå!!!

Hvis du har et eneste oppegående menneske i nærheten så låner de deg bilen.

Skrevet

Hvis du mener at far er i stand til å ta vare på barna, hadde jeg ventet til i morgen. Var avtalen at han skal levere dem i kveld eller i morgen? Du kontakter politiet hvis han fortsatt ikke har levert dem og de vil ringe han. Han har da et forklaingsproblem om hvorfor barna ikke er levert etter avtale, og du vil stå sterkere i din sak. Vil også si at det å reise kollektivt med barna om natten ikke er det beste.

Anonymous poster hash: 97876...d60
Skrevet

Hvis far er i stand til å ta seg av barna ville jeg ventet. Har han en jobb han skal på i morgen så får han et problem. Ta kontakt med politiet og forhør deg om saken.

Høres ut som om han prøver å få deg til å hente de?

Anonymous poster hash: 292ca...cc4

Skrevet

Avtalen er at han skal levere de i dag. Jeg tenker det at vis jeg bare henter de så har jeg det gående hver gang. Samtidig som jeg ikke bare kan nekte han og se barna. Men tror det er viktig at han skjønner alvoret med og ikke levere de. For han har prøvd nekte fler ganger men aldri fullført det som i dag.

Skrevet

Han har barnevakt til de. Han og fruen jobber ikke likt. En natt og en dag. Ringte han nå og han er på jobb i dag og. Trodde ikke at han jobbet de helgene han har barna men tydeligvis.

Skrevet

Da må kona hans levere hvis han jobber. Så lenge du ikke er redd for barna, så venter du bare og ser når de vil komme. Har samme type bf her, og man må bare slutte å gjøre alt hele tiden, selv om det er vanskelig pga barna.

Skrevet

Du kontakter politiet og forhørene deg om hva du bør og kan gjøre. Noe bør du foreta deg om du ikke vil ha dette gående hver gang det er han som skal levere ungene. Og ta kontakt med familievernkontoret for ny samværsavtale , en han kan klare og overholde ?

Skrevet

Hadde mekling for to uker siden for å prøve komme fram til en annen avtale, men han valgte ikke dukke opp.

Skrevet

Tipper han prøver og sette deg på plass sånn at han får det slik som han selv vil ha det. Ikke la han ture på kontakt politiet NÅ og gjør sånn som de anbefaler. Så lærer han kanskje !!!

Skrevet

Hvis han ikke møter til mekling har du også en god sak og at han ikke er intr i samarbeid. Da tar du papirene på at han ikke møtte med til advokaten, og dere tar saken videre derfra.

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til pappaen som en siste advarsel. Om ikke barna er levert i tide ringer du til politiet og melder dem bortført, i tillegg til at du kontakter advokat first thing in the morning. Og om han da faktisk ikke leverer de i kveld må du gjøre alvor av trusselen.

Like greit å få slutt på den typen pressmidler som skyldes latskap fra pappas side. Om du begynner å leke taxisjåfør er det nok ikke siste gangen han utnytter det.

Det er ham som har valgt å flytte 5 timer unna, og da er det helt rimelig at det er ham som kjører.

Anonymous poster hash: 738f7...87e
Skrevet

Sabotering av samvær er alvorlig, det går begge veier. Domstolene slå hardt ned på slikt. I foreldreansvarsaker dømmer de ofte imot den forelderen som samboterer samvær. Dersom det ikke er noen spessielle andre hensyn å ta selvfølgelig.

Skrevet

Jeg regner med at dere har ansvar for tramsporten en vei hver. Da vil det kansje være lurt å avtale at for fremtiden står far for transåort til samvær og du for transporten tilbake. Da blir det vansklig for noen å sanotere samværet.

Anonymous poster hash: 0895c...75a

Skrevet

Prat med en god advokat, men hva har dere avtalt når det gjelder transport til og fra samvær?

Mannen min var i retten når han og eksen gikk fra hverandre, og der fikk han beskjed om at han hadde ansvar for og hente og bringe barna, men at kostnadene skulle deles mellom dem etter hva inntekt de hadde.

Anonymous poster hash: f4d63...6d4
Skrevet

Avtalen går på at han kjører og henter. Jeg betaler halve reisen. Jeg har jo ikke tenkt og sabortere samvær men kan da ikke fortsette slik. Han tar verken telefon el svarer på meldinger. Så får ikke tak i han

Skrevet

Avtalen går på at han kjører og henter. Jeg betaler halve reisen. Jeg har jo ikke tenkt og sabortere samvær men kan da ikke fortsette slik. Han tar verken telefon el svarer på meldinger. Så får ikke tak i han

Da ringer du politiet 1 time etter de skal være levert og melder din bekymring, og så kan de ringe ham og si han må levere barna tilbake.

Han ignorerer nok deg for han vet du da kommer og henter barna, men han tar nok telefonen hvis politiet ringer, og hvis han ikke svarer så må de jo besøke ham så lenge du har meldt en bekymring.

Anonymous poster hash: f4d63...6d4

Skrevet

Stakkars barn som må reise 5 timer hver vei. Kan dere få til langhelg hos far, så blir det ikke så slitsomt for barna? Skjønner ikke helt foreldre som velger å flytte så langt unna barna sine.

Anonymous poster hash: 590d3...9f4
Skrevet

Jeg regner med at dere har ansvar for tramsporten en vei hver. Da vil det kansje være lurt å avtale at for fremtiden står far for transåort til samvær og du for transporten tilbake. Da blir det vansklig for noen å sanotere samværet.

Hvorfor regner du med det?

Det er samværforelder som skal hente og levere ved samvær.

Anonymous poster hash: f1327...526

Skrevet

Hvorfor regner du med det?

Det er samværforelder som skal hente og levere ved samvær.

Anonymous poster hash: f1327...526

Man skal jo dele på regningen og de fleste jeg kjenner velger å dele på regningen ved å kjøre en vei hver eller møtes på halvveien om det er langt, ganske vanlig å gjøre det på den måten..

Anonymous poster hash: 9d84f...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...