Gå til innhold

Spørsmål til erfarne flaskemammaer (mme) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Er førstegangs flaskemamma, så derfor ingen erfaring fra før.

1. Hvor lenge steriliserte du flaskene?

2. Når og hvordan introduserte du fast føde?

3. Hvor lenge spiste babyen din nattmåltid, og hvordan avvente du?

4. Hvor mange måltider per dag hadde deres baby på 4 mnd?

Takk for svar til de som gidder ;)

Anonymous poster hash: c97d9...846
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

1- aldri. Smokkene derimot kokte jeg alltid

2-når han var 4 mnd. Startet med en halv porsjon og ga en hel dagen etter. Vet det er så feil som overhodet mulig, men ungen ble dritsur når han ikke fikk.

3-sov rundt fra han var 8 uker, avvente seg selv.

4- husker ikke.

Dette er på barn nummer 2. Hun eldste husker jeg ikke, og han minste ammes :)

Skrevet

1. Hvor lenge steriliserte du flaskene? Til babyen var litt over 6 mnd.

2. Når og hvordan introduserte du fast føde? Da babyen var 4 mnd. Begynte med maisgrøt til kveldsmat. Brukte nesten 1 mnd. for å komme opp i full posjon

3. Hvor lenge spiste babyen din nattmåltid, og hvordan avvente du? Spiste på natta til babyen var litt over 3 mnd. Fra da sov babyen hele natten igjennom. Avvente ikke, det bare ble slik

4. Hvor mange måltider per dag hadde deres baby på 4 mnd? Mme 4/5 ganger om dagen + tilvenning på grøt til kveldsmat

Anonymous poster hash: fc4d0...30c
Skrevet

1 Steriliserte flaskene så lenge vi brukte mme pga den bakterien (som jeg ikke husker navnet på). Smokker steriliserte jeg kun før førstegang bruk og flasker brukt til vann tok jeg i oppvaskmaskinen.

2 Startet ved ca 3,5/4 mnd etter råd fra hs. Hadde en unge som verken ville ha mm eller mme, så vi slet med å få i han melk. Begynte med en halv tskje, deretter mer og mer for hvert måltid. Startet med både grøt og avokado.

3 Til han var omkring 6 mnd, da ville han ikke ha selv om han var våken.

4 Husker dessverre ikke.

Skrevet

1: Til babyen var ca 3,5 mnd. Da sa HS at flaskene kunne gå i oppvaskmaskinen.

2:3,5 mnd. Laget suppe og laget den tykkere for hver dag.

3: Sov heile natta fra 3-4 uker, så dette gikk av seg selv.

4: Husker ikke.

Anonymous poster hash: 02f2d...dc6
Skrevet

Jeg steriliserer enda. Han er 4 mnd.

For et par uker siden. En spiseskje grøtpulver første dag. Har ett matvrak som straks ville ha mer.

Han har alltid sovet hele natta.

Han får 2 måltider med grøt + sviskepure for å hjelpe magen. Mme å drikke til pluss 3 mme måltider. (Matvrak ja....)

Skrevet

Hei!

Har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på. Er førstegangs flaskemamma, så derfor ingen erfaring fra før.

Takk for svar til de som gidder ;)

Anonymous poster hash: c97d9...846

1. Steriliserer flaskene enda, han er 5 mnd.

2. Har ikke begynt med fast føde enda men helsesøster maser så får vel begynne snart.

3. Han sluttet med nattmåltid da han var drøye tre mnd, gjorde ingenting for det, skjedde av seg selv.

4. Fem måltider, ca 10.30, 13.00, 16.00, 18.00 og 20.30. Sover hele natten fra rundt ni til ti.

Skrevet

jeg kokte flasker de 2 første mnd kanskje. etter det hadde jeg de på 70 grader i vaskemaskina.

fikk grøt fra 3,5 - 4 mnd alder. brukte litt tid på dette da. velling først å så litt tykkere grøt.

avvente seg selv etter noen mnd med grøt. 6 mnd ca. men fikk en flaske i 7 tia om vi ville sove mer!

fikk flaske hver 8-12-16-20- eller 4 timer mellom. pluss grøt på kvelden og noen skjeer fruktmos til lunsj i 12 tia!

Anonymous poster hash: c15c4...dbc
Skrevet

Jeg kokte flaskene i åtte måneder. Rett og slett fordi jeg trodde jeg måtte det så lenge hun brukte mme. Har forstått at man kan slutte tidligere.

Vi gav grøt og fruktmos fra like før fire måneder. Gikk mere ut enn inn i starten.

Vi har avent på natten flere ganger. Når hun har fått tenner så har hun ikke spist eller drukket noe særlig når hun har vært våken, men spist flere flasker om natta under søvn. Vi har avent ved å gitt kveldsmat, brød grøt osv. Så tåteflaske i sofaen før god natt. Hun har ikke fått melk i tåteflaska på natta, bare vann. Fått melk på morgensiden igjen rundt kl 06-07. Det er fordi hun sover videre når hun får den flasken. Første gang vi vente av var vel ca åtte mnd? Tror jeg. Utrolig hvor fort man glemmer.

Nå er hun 1,5 og har bare vann i senga. Også på morgenen. Får tilbud om melk rett før hun legger seg, men det kan være av kopp. Flaska er på vei ut.

Jeg tror ca 5-6 måltider. Husker hun lå helt på Grensen til mengde mme som ble anbefalt i døgnet, uten at jeg husker hva grensen var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...