Gå til innhold

Har mannen deres noen gang kalt barnet drittunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde for 2 gang her i dag, 4åringen vår hadde feber og gråt. Fikk heller ikke sove. Da ble samboeren min sint og kalte barnet drittunge til meg. Jeg er så sint, jeg kasta ringen bort på han og sa han får flytte fordi sånt vil jeg aldri høre... Vet jeg overreagerer nå...

Anonymous poster hash: 71ed9...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kalt barna mine drittunger til mannen min.. Ikke foran barna da, men i frustrasjon i en slitsom periode..

Skrevet

Overreagerer? Nei vet du hva! Du hadde ALL rett til å reagere! Å si noe slikt om sitt eget barn! At det går an! Det var ikke mye til pappa-varme i han der. Det er i kriser som en ser hvem som er de virkelig kjærlige foreldrene. Han der er det tydeligvis ikke. Ganske sikker på at det vil bli både verre og skje flere ganger i løpet av årene.

Anonymous poster hash: 639e7...c02
Skrevet

Samme som Tarssan her. Det har vi begge gjort, men aldri så barnet har hørt det!

Anonymous poster hash: 067c0...92f
Skrevet

Heldigvis ikke!

Tror faktisk jeg kunne gjort noe av det samme. Om jeg hadde ment alvor med at han skulle flytte veit jeg ikke, men for meg er slik språkbruk om barn absolutt ikke greit. Så han hadde ihvertfall fått høre det.

Anonymous poster hash: 2c07c...d37

Skrevet

Du overreagerer. Det er da helt meneskelig å bli frustrert og sint og oppgitt og "slenge ut" en sånn dum bemerkning. SÅ lenge ikke barnet hører det og det ikke er noe som går igjen. Tror det er få foreldre som aldri noen gang har blitt sint og oppgitt og tenkt at barnet oppfører seg som en drittunge. Det er også stor forskjell på å være og å oppføre seg som en drittunge. Men så håper jeg han klarer å beklage seg overfor deg når han innser at det var dumt sagt, for det er jo ikke et ord det skal være greit å bruke i tide og utide.

Anonymous poster hash: 81deb...01f

Skrevet

Du overreagerer kraftig.

Anonymous poster hash: e4ea5...ca2
Skrevet

Sier det ofte til barna, men ikke på en negativ måte (jada, slakt i vei dere).

Er andre ord jeg ville reagert mere på, men også hvordan tonefall fan har på ordet!

Anonymous poster hash: 1823b...e7b
Skrevet

Overreaksjon deluxe. Vi har begge kalt ungen drittunge utenfor noen andres påhør (da selvfølgelig også utenfor ungens hørevidde). 

Det jeg reagerer på, er hvorfor han kalte henne det fordi hun var syk på andre dagen, gråt, og ikke fikk sove? Hadde hun slått seg fullstendig vrang, vært trassig og umulig, hele dagen, slik at han var sliten og lei, ville jeg forstått det. Som en skrev over her; Det er i kriser man ser hvordan personen egentlig er, og han fyren din har ikke mye til pappa-hjerte, spør du meg. 

Anonymous poster hash: c2e2c...2df
Gjest Julia1984
Skrevet

Du overreagerer. Det er da helt meneskelig å bli frustrert og sint og oppgitt og "slenge ut" en sånn dum bemerkning. SÅ lenge ikke barnet hører det og det ikke er noe som går igjen. Tror det er få foreldre som aldri noen gang har blitt sint og oppgitt og tenkt at barnet oppfører seg som en drittunge. Det er også stor forskjell på å være og å oppføre seg som en drittunge. Men så håper jeg han klarer å beklage seg overfor deg når han innser at det var dumt sagt, for det er jo ikke et ord det skal være greit å bruke i tide og utide.

Anonymous poster hash: 81deb...01f

Du vet at barnet var febersyk? Man omtaler da ikke barnet for drittunge når de er syke.....eller friske for den sakens skyld.

Men det er jammen meg forskjell på trass og febersyke barn....

Ikke normalt i min krets å omtale barna sine som drittunger!! Ja, kan bli både frustrert og sint - men hadde aldri brukt ordet drittunge selvom barnet ikke hørte!

Skrevet

Du overreagerer. Man kan si mye man ikke mener når man er sint, regner med du kan gjøre det samme

Anonymous poster hash: a39ef...7c2

Skrevet

Du overreagerer. Man kan si mye man ikke mener når man er sint, regner med du kan gjøre det samme

Man kan beherske seg også, selv om man er sint. Ellers kan en jo prøve seg på å gå bort til en politibetjent og kalle vedkommende for en "j*vla purkefi**e" og se hvor langt man kommer i retten etterpå med, "ja men dommer, jeg var sint"...

Skrevet

Du overreagerer.

Selvsagt er det ikke greit å si sånt til ungen. Men ungen er 4 år og det er andre gang det skjer i løpet av disse fire årene? Sånt kan dessverre skje i løpet av en så lang periode.

Jeg har kalt ungen min det samme til mannen min én gang og dessverre hørte ungen det.

Anonymous poster hash: 87545...68f

Skrevet

Man kan beherske seg også, selv om man er sint. Ellers kan en jo prøve seg på å gå bort til en politibetjent og kalle vedkommende for en "j*vla purkefi**e" og se hvor langt man kommer i retten etterpå med, "ja men dommer, jeg var sint"...

Det kan jo ikke sammenlignes. Far ble sikkert sint av god grunn, det å gå bort til politiet å si slikt er noe helt annet. De fleste klarer å svelge kameler mot folk man ikke kjenner, mens i hjemmesituasjon er det noe annet. Greit man ikke skal si stygge ting til hverandre, men hvis det skjer trenger man ikke skille seg av den grunn for noe slikt (annet om man blir utsatt for dette0jevnlig, uprovosert eller om mannen driver med psykiske terror osv).

Skrevet

Jepp, både jeg og mannen har det.. Men ikke så ungene har hørt det...

Skrevet

Ja, til samboeren har jeg virkelig kalt ungene både det ene og det andre. Men ikke foran barna.

Skrevet

Mine to kan komme hjem fra pappaen sin å si at jan har kalt dem for noen jævla dritunger... en grunn til at vi ble skilt er både ordbruken og sinnet....og at han var utro.. men alt i alt....ja....

Anonymous poster hash: 6a0e4...d7c

Skrevet

Jeg har det i frustrasjon, men jeg mener det egentlig ikke. Blir bare så trøtt og lei. Sier aldri sånnt til barna mine. Kanskje det var sånn for mannen din også?

Anonymous poster hash: f0e10...f5d
Skrevet

Hadde mannen her kalt ungen vår det når det var sykt, da hadde det rent over her.... Men ingen av oss som har sakt det nei...

Anonymous poster hash: 3a9b7...f26

Skrevet

Jeg har kalt barna mine for drittunger men aldri mens de hørte det, har da vært helt utkjørt, , mangel på søvn....har hatt dårlig samvittighet for det, men tenker at det er vel en vanlig reaksjon når man selv er helt på felgen.

Anonymous poster hash: d080e...040

Skrevet

Hadde mannen her kalt ungen vår det når det var sykt, da hadde det rent over her.... Men ingen av oss som har sakt det nei...

Anonymous poster hash: 3a9b7...f26

Din mann har nok kalt barna for det inni seg eller sagt det til seg selv uten at du har hørt det

Anonymous poster hash: d4b61...bfd

Skrevet

Nei, det har han ikke. Jeg tror jeg har gjort det, i frustrasjon over trass. Men selvsagt bare i blåse-ut-situasjon med mannen min etterpå, aldri så noen av barna kunne risikert å høre det.

Men jeg syns det høres merkelig ut å kalle et barn drittunge når det er sykt. Et barn kan være drittunge når det trasser, men ALDRI når det er sykt.

Anonymous poster hash: 13928...55b

Skrevet

Jeg har sagt det til min snart 11- åring som var svært frekk i munnen mot neg. På min dialekt heter det "dredonge", men betyr selvsagt det samme. "Dredongen" ble veldig fornærmet, men jeg la meg langflat med en gang og lovte høytidelig at jeg aldri skulle kalle han det igjen. Hvertfall ikke høyt..:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...