Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 er det da gjensidig? Kan jeg føle god kjemi med noen som ikke føler god kjemi tilbake sammen med meg?? Eller kan ikke beskrives som god kjemi hvis det ikke er gjensidig mellom to parter . Erfaringsmessig har jeg inntrykk av at de som jeg liker å være sammen med også trives i mitt selskap. Ihvertfall ut ifra hvordan de ter seg og at de tar kontakt med meg videre. Men det kan jo hende at noen irriterer seg over meg, mens jeg digger å være i deres selskap. Dette er ikke noe jeg dveler over. Men begynte bare plutselig å tenke på dette. (Er visst i det filosofiske hjørnet på en lørdagskveld) Anonymous poster hash: 7c755...62e
Tarssan Skrevet 28. september 2013 #2 Skrevet 28. september 2013 Jeg tror det samme som deg god kjemi kan bare være gjensidig. Hvis du føler god kjemi med noen som ikke føler det samme som deg er enten du fri for det å føle på stemningen eller så er den andre en skrekkelig talentfull skuespiller...
Mandala Skrevet 28. september 2013 #3 Skrevet 28. september 2013 Jeg er veldig usikker. I utgangspunktet så burde kjemi være gjensidig. Ofte merker man jo også at dårlig kjemi er gjensidig, begge føler at man ikke passer sammen. Men.... - jeg har altfor ofte hørt venninner si om dater feks "vi hadde bare så god kjemi", likevel avslutter daten det hele etter bare to-tre treff. Hvorfor skulle han det hvis han også følte at kjemien var så god?
Tarssan Skrevet 28. september 2013 #4 Skrevet 28. september 2013 Jeg er veldig usikker. I utgangspunktet så burde kjemi være gjensidig. Ofte merker man jo også at dårlig kjemi er gjensidig, begge føler at man ikke passer sammen. Men.... - jeg har altfor ofte hørt venninner si om dater feks "vi hadde bare så god kjemi", likevel avslutter daten det hele etter bare to-tre treff. Hvorfor skulle han det hvis han også følte at kjemien var så god? Mulig en kombinasjon av de tingene jeg nevner? Eller kanskje er det jeg som legger for mye i det å ha god kjemi? Jeg opplever svært sjeldent det jeg vil kalle "god kjemi". De menneskene jeg har hatt god kjemi med er de vennene jeg fortsatt regner som mine nærmeste.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #5 Skrevet 28. september 2013 Ja, det er mulig. Virker som om noen tror de har en god tone med noen, de er så forelska (f.eks på sånne kjærlighets realityprogrammer), også viser det seg at det ikke er så gjensidig likevel. Men det er jo forsåvidt konstruert. Men jeg har inntrykk av at de som sier de har så god kjemi med noen, også viser det seg å ikke være gjensidig er gjerne folk som ikke så god selvinnsikt eller er så gode menneskekjennere. Noen er flinkere til å føle på stemninger. Men trenger ikke bare være i kjærlighetslivet. Kan også være blant venner eller bekjente. None kollegaer har man god kjemi med, andre ikke.Uavhengig av kjønn. Anonymous poster hash: 7c755...62e
Tarssan Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 Ja og så et par ekser som det ikke lenger var så god kjemi med, hehe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #7 Skrevet 28. september 2013 Jeg opplever å ha god kjemi med mange. Noen har jeg ekstremt god kjemi med. Så god kjemi at vi glemmer både tid og sted. andre har jeg sånn normalt god kjemi med. Vi prater, tuller, flirer og ler, men er ikke mer enn kollegaer. Mens andre har jeg ok kjemi med. Vi prater, men er egentlig ikke så interessert ihverandre. Er mer overflatisk. Noen få har jeg fullstendig ikke kjemi med. Per nå er det en person i min omgangskrets som jeg føler jeg har dårlig kjemi med. Sånn ordentlig at det suger energien ut av meg. Det er sikkert sånn at jeg suger energi ut av henne også, så egentlig er det greit at vi ikke omgås for mye. Men vi er på en måte i familie, så vi må omgås en del. Jeg har ikke tenkt så mye over det, men denne personen gjør at jeg blir sur og negativ. Jeg er jo ikke sånn. Er vanligvis veldig positiv og blid. Det er en tung sky som kommer over hode mitt når jeg hører snakk om vedkommende. Anonymous poster hash: 7c755...62e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 Jeg har et par ekser, men jeg tror aldri vi kommer til å ha dårlig kjemi selv om det ikke ble oss, eller at vi ikke ville være på talefot med hverandre. Det er som regel ikke kjemien det har vært noe i veien med, men andre ting. Jeg ogs samboern to personer med sterke meninger og kan krangle så busta fyker. Vi har heftige diskusjoner og kan være uenig i så mangt. Likevel har vi en god kjemi. Det var jo derfor vi ble sammen og fikk barn sammen. Hvis det noen gang skulle bli slutt mellom oss, så tror jeg aldri jeg vil mene at det var pågrunn av dårlig kjemi. For meg er god kjemi når jeg føler jeg kan være meg selv med vedkommende. Og at den andre part også føler de kan være seg selv ovenfor meg. På godt og vondt! Anonymous poster hash: 7c755...62e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå