Gå til innhold

Ang. AAP og inntekt ved siden av. Hva med dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann går på AAP. Han har før jobbet en del med type lignende Tupperware bare annet produkt. Og det kommer inn litt penger hver mnd pga at han har jobbet seg opp et ganske stort nettverk. Hvor mye kan han tjene på dette uten at det går ut over AAP pengene? Er det noen inntektsgrense?

Anonymous poster hash: e4fca...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jobbe opptil 50% uten å miste støtten fra Nav. Utenom det blir timene han jobber trukket fra utbetalingen. 

Anonymous poster hash: 05035...522
Skrevet

Du kan jobbe opptil 50% uten å miste støtten fra Nav. Utenom det blir timene han jobber trukket fra utbetalingen. 

*Han

*60%

Hjernen har ferie...

Skrevet

Men, han har jo ikke noe spesiell arbeidstid på dette. Dette er jo noe han driver med når han orker og har lyst. Har ikke noe "bevis" på hvor mye han driver med det.<br /><br />Så, forstår det fortsatt ukke helt. Mulig jeg må ha det inn med teskje.

Skrevet

Skatter han på det han selger da?

Skrevet

Har ikke skattet av det enda da det ikke har kommet opp i den summen. Men, er mulig det gjør det i løpet av året.

Skrevet

Det spørs vel her hvordan man ser på saken. Er godt mulig han kan gå litt rundt regelverket her utifra hvordan man tolker reglene. Hvor mye tjener han på dette da?

"Småinntekter:
For strøjobber utenfor næring - utbetalinger under 4000 kroner fra private og 1000 kroner fra bedrifter er skattefrie.

Det er heller ikke fastsatt en øvre grense for hvor mange personer du kan motta 4000 kroner fra, så lenge jobben du gjør ikke bærer preg av å være næringsvirksomhet.

Hobbyinntekter:
Når hobbyen ikke gir overskudd over tid eller andre økonomiske fordeler. Det må heller ikke ha egenskap av å være næring. Det er ingen eksakt beløpsgrense for hvor mye du kan tjene skattefritt."

(http://www.dinepenger.no/regler/disse-inntektene-er-skattefrie/10064713)

Skrevet

Dette går under hobbyinntekt. Så langt så har det ikke gitt overskudd over tid. Er først de to siste mnd at det har vært litt mer enn bare småtteri.

Skrevet

Han bør avklare med NAV! Tipper svaret på hva som er ok kommer an på grunnen til AAP. Om han ar AAP fordi han er syk og ikke kan jobbe må han antakelig bevise at han ikke jobber for disse pengene. Ellers skal det vel føres noen timer slik at denne inntekten trekkes fra AAP. Til og med frivillig arbeid skal jo føres på meldekortet og fører til trekk i AAP, så kan ikke tenke meg at dette er helt ok uten at noe trekkes. Ville sjekket med nav, så det ikke blir trøbbel i etterkant!

Anonymous poster hash: 64030...de3

Skrevet

Ja, vi får høre med NAV.<br /><br />Grunnen til AAP nå er omskolering.

Skrevet

Han bruker jo noe tid på dette, og tjener penger på det, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det skal inn på meldekortet.

Om han skriver at han har jobbet 1-2 timer i uka (eller hvor mye tid han nå faktisk bruker på denne jobben) er det ikke store fratrekket han får i aap-pengene, men har gjør alt på lovlig vis og slipper bli etterforsket for trygdesvindel om nav finner ut at han har tjent penger utenom.

Anonymous poster hash: 8e473...d79
Skrevet

Jeg gjorde noen mysteri oppdrag for et firma mens jeg gikk på aap, tok dette opp med nav og siden de så at jeg tjente noen hundrelapper på dette så skulle jeg la være og melde dette inn på meldekort da jeg ville blitt trukket mer av aap pengene enn den skarve utbetalingen kom til og være. Tjente f.eks en måned 112 kroner!

Anonymous poster hash: d2603...ae8
Skrevet (endret)

Du kan TJENE penger ved siden av AAP. Men JOBBER han noe med det må han oppgi timene på meldekortet. Er det kun inntekt melder han ingenting.

Har hatt samme dilemma, så har forhørt meg med helfo/NAV.

Endret av Fruen i huset
Skrevet (endret)

Det nytter forresten ikke å spørre om slikt her inne ;) Folk svarer det de tror og presenterer det som en sannhet. Man blir forvirret av mindre :P;)

Endret av Fruen i huset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...