Gå til innhold

AAP og inntekt ved siden av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har minstesatsen på AAP (ca 11 000 i mnd.) og har endelig klart å få meg en jobb jeg klarer å håndtere ved siden av, kun hjemmekontor. Jeg har spurt NAV flere ganger om hvor mye jeg kan jobbe og tjene, og har hele tiden fått beskjed, fra flere saksbehandlere, om at jeg ikke kan jobbe mer enn 60% og at inntekten jeg har ved siden av ikke har noe å si.

Jeg klarer ikke å jobbe veldig mye, så det bli kun ett par timer i uken. Men jeg har dog en timeslønn på 550 kr. Har ved siden av AAP utbetalt ca 10 000 i mnd.

Jeg har akkkurat vært i familieselskap der dette ble tema, og alle mente at jeg hadde misforstått, og at det er inntektsgrense, og at AAP blir borte om man overstiger denne. Er det noen som egentlig vet hva som stemmer her?

Jeg vet at jeg ikke skal ta alt NAV sier for god fisk, men når flere mennesker der har gitt meg det samme svaret, tror jeg jo på det. Men ble plutselig veldig usikker!

Anonymous poster hash: f6dfe...068
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig hvs man kan finne ut på nav.no

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger+og+l%C3%B8nnet+arbeid.346106.cms

Fulle eller reduserte arbeidsavklaringspenger

Dersom du har tapt hele arbeidsevnen din, har du rett til fulle arbeidsavklaringspenger.

Dersom du utfører inntektsgivende arbeid, skal arbeidsavklaringspengene som utgangspunkt reduseres etter hvor mange timer du har vært i lønnet arbeid. Dette er fordi arbeidsavklaringspengene er en erstatning for den arbeidsevnen du har tapt.

Reduksjonen beregnes ut fra forholdet mellom en arbeidstid på 37,5 timer per uke og det antall timer du er i lønnet arbeid. Utbetalingen vil bli redusert fra første time du har arbeidet.

Du kan arbeide mellom 0 og 60 prosent av full stilling, og likevel motta reduserte arbeidsavklaringspenger. Arbeider du mer enn 60 prosent av full stilling, mister du retten til arbeidsavklaringspenger for den aktuelle 14-dagersperioden

Anonymous poster hash: 47e20...0e7
Skrevet

Aner ikke, men må si jeg er dypt iponert over at du greier å få utbetalt 10 000; for det du anslår er ca 8 timers arbeid, lyst til å fortelle hvordan i all verden du greier det, og er det lovlig?

Jeg har minstesatsen på AAP (ca 11 000 i mnd.) og har endelig klart å få meg en jobb jeg klarer å håndtere ved siden av, kun hjemmekontor. Jeg har spurt NAV flere ganger om hvor mye jeg kan jobbe og tjene, og har hele tiden fått beskjed, fra flere saksbehandlere, om at jeg ikke kan jobbe mer enn 60% og at inntekten jeg har ved siden av ikke har noe å si.

Jeg klarer ikke å jobbe veldig mye, så det bli kun ett par timer i uken. Men jeg har dog en timeslønn på 550 kr. Har ved siden av AAP utbetalt ca 10 000 i mnd.

Jeg har akkkurat vært i familieselskap der dette ble tema, og alle mente at jeg hadde misforstått, og at det er inntektsgrense, og at AAP blir borte om man overstiger denne. Er det noen som egentlig vet hva som stemmer her?

Jeg vet at jeg ikke skal ta alt NAV sier for god fisk, men når flere mennesker der har gitt meg det samme svaret, tror jeg jo på det. Men ble plutselig veldig usikker!

Anonymous poster hash: f6dfe...068

Anonymous poster hash: 36be5...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...