Gå til innhold

Hva slags dokumentasjonsystem finnes i barneskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teoretisk sett, kan en barneskolelærer gå inn på hvilken som helst barneskole innen samme kommune de jobber i, og lese om hvilken som helst elev?

Anonymous poster hash: 7f317...5c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Der jeg jobber har alle elevene en mappe, den ligger innelåst i et arkivskap. Alle som jobber på skolen kan gå inn å lese de, men vi må notere opp når vi tar de med oss og kontordamen må låse oss inn. 

Ingen ting er digitalt, og en lærer fra en annen skole kunne ikke ha lest i den. Eneste måtte være om eleven skulle bytte skole, da følger mappen med.

Om de finnes digitale mapper i andre kommuner vet jeg jo ikke da:)

Anonymous poster hash: 9f12d...57f
Skrevet

Der jeg jobber kan de ikke det. Hver elev har en mappe, de holdes innelåst, og kun læreren som har klassen/eleven får tilgang til mappen.

Ingenting lagres digitalt. Lærerne har ikke nøkkel til arkivet. Skolens sekretær må låse lærerne inn og åpne arkivskapet.

For øvrig kan jeg ikke skjønne hvorfor lærere skulle være interessert i å lese mapper om elever de ikke har. Jeg har ingen interesse av dette, og kan ikke komme på en eneste grunn til at jeg skulle få lyst til det heller. Hvorfor tror du dette er et problem?

Anonymous poster hash: a5bca...15c

Skrevet

Som lærer har jeg tilgang til arkivet. Det er låst, men jeg får gå inn til mappene (hvert barn har egen mappe). Jeg kan i teorien lese det jeg vil siden ingen "passer på", men jeg har ikke tilgang til andre arkiv på andre skoler. Der ville jeg blitt avvist. Med ett unntak: jeg kan be om å få lese mappen til mitt barn på hans skole.

Anonymous poster hash: 6aa33...49e
Skrevet

Hos oss er det digitalt, men det er kun rektor og lærer som har tilgang til å åpne mappene.

Anonymous poster hash: 6876f...2a0

Skrevet

Der jeg jobber kan de ikke det. Hver elev har en mappe, de holdes innelåst, og kun læreren som har klassen/eleven får tilgang til mappen.

Ingenting lagres digitalt. Lærerne har ikke nøkkel til arkivet. Skolens sekretær må låse lærerne inn og åpne arkivskapet.

For øvrig kan jeg ikke skjønne hvorfor lærere skulle være interessert i å lese mapper om elever de ikke har. Jeg har ingen interesse av dette, og kan ikke komme på en eneste grunn til at jeg skulle få lyst til det heller. Hvorfor tror du dette er et problem?

Anonymous poster hash: a5bca...15c [/acronym

Grunnen til at jeg spør er at vi har en slektning som involverer seg altfor mye i barnet vårt, på godt og vondt. Denne slektningen er lærer, og er over snittet nysgjerrig, for å si det slik. 

Ellers, takk for svar. Godt å vite at de fortsatt dokumenterer på papir, da blir det vanskelig for uvedkommende å lese.

Anonymous poster hash: 7f317...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...