Gå til innhold

Søke separasjon fra en voldelig mann eller holde taushet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har virkelig lys til å komme ut av dette forholdet, men er redd av hvordan han kommer til å reagere :(

Han er veldig snill mot både meg og barna, men det er en episode jeg ikke klarer å glemme. For ca.7 år siden (sammen i 11 år) kranglet vi og han dyttet og slått meg hardt i armen.

Noen ganger tenker jeg at han er verden snilleste, mens andre ganger synes jeg at han er en egoistisk og dominerende dritt. Jeg har tenkt mye og fant ut at den beste løsningen at vi skiller oss, men jeg vet ikke hvordan han kommer til å reagere :(

Anonymous poster hash: 1cbe7...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var voldelig 1 gang for 7 år siden?!

Anonymous poster hash: b9de7...ee8

Skrevet

Han var voldelig 1 gang for 7 år siden?!

Anonymous poster hash: b9de7...ee8

En gang er en gang for mye...

Anonymous poster hash: 78a27...dfe

Skrevet

Tenker at du bruker denne episoden som unnskyldning fordi du nå ønsker deg ut av forholdet. Vold er aldri greit, men syns det er rart at det tar syv år før du bryter ut. Og har han ikke vært voldelig hverken før eller etter har han neppe et stort problem med vold.

Anonymous poster hash: 09721...793
Skrevet

(Dette innlegget minner mye om en viss annen bruker her inne som visstnok slettet seg siste uken?)

Å slå en gang er, som en annen sier, en gang for mye.

Likevel, hvis mannen ikke har vært voldelig de syv årene som er gått etter den episoden (og det var eneste gangen han har vært voldelig), så er det vel også liten sjanse for at han skal bli voldelig igjen.

Du skriver at han er dominerende og egoistisk.

Om dette er seriøst så synes jeg du skal få en time til familievernkontoret og få snakke med noen der selv. Så kan du også involvere mannen slik at begge går til samtaler der sammen som i parterapi.

Det virker som om du trenger noen å snakke med!

Anonymous poster hash: fcf5e...2db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...