Gå til innhold

Hva hadde dere tenkt om meg om dere så oss i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på besøk hos besteforeldrene til gutten og skulle ta bussen hjem. Gutten er snart 3 år, ikke den beste til å høre etter. Noen ganger skulle man tro han var døv..

Men altså, vi dro en tur innom kjøpesenteret. Når vi var ferdig handlet (tok 15min)  måtte vi skynte oss å springe til bussen hjem eller så måtte vi ha ventet en halv time på neste. Når vi småløper over parkeringsplassen begynner han å skal kjenne på ALLE bildørene og jeg begynner å stresset.

Jeg ser bussen kommer kjørende, men ungen nekter plent å bli med over veien! Da tar bestefaren han under armen å springer over gangfeltet med meg etter med  bæreposene i henda. Bestefaren skulle andre veien med buss, så han forlot oss i køen.

Gutten lager et mareritt i køen inn i bussen for han skal springe tilbake til parkeringplassen. Mye vræl og hyl, legger seg på bakken, osv. Er nødt til å løfte han opp å holde han fast.  Får med mye om og men og hyl og spark han med meg inn i bussen. 

Han VRÆLER når jeg ber han sette seg ned i setet. Han skal stå i sete, kaster seg fram og tilbake, og nekter å sitte i ro. Jeg må gi mange strenge beskjeder, høres sikkert kjempesur ut. Er sikker på at folk syns jeg er verdens slemmeste mamma.. 

Så vil han bytte plass i bussen, skal gå i midtgangen under fart, og vræler så klart. TIl slutt ser jeg meg nødt til å sette ham på fanget mitt å holde ham fast med makt. Bussen var kjempefull av folk, det er jo lørdag,  og jeg er sikker på at jeg fikk mange stygge blikk. Sånn blir vi sittende til vi skal av.

Men det stopper ikke der.. Når vi går av bussen nekter han å gå hjem. Det tar 1  min å gå fra busstoppet og hjem. Han fortsetter i samme sporet, legger seg på bakken, vræler, nekter å gå. Brukte 15 min hjem. 

Men altså, jeg føler jo at jeg blir uglesett når noe sånt skjer. Hadde det vært meg som hadde vært vitne til dette før jeg fikk barn, så hadde jeg tenkt at det er morens sin skyld siden hun høres så sur ut. Hva hadde du tenkt?

Må legge til at han er ikke sånn alltid, normalt sett er han veldig rolig og grei, men han har sine slike dager..

Anonymous poster hash: e649f...cae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt "PUH! Glad det ikke bare er meg som har unger som kan slå seg vrang"

Anonymous poster hash: 66344...acc
Skrevet

Jeg hadde tenkt at gutten var sliten, sulten, trøtt eller syk.

Strenge beskjeder funker forresten dårlig når ungene har låst seg såpass. Så jeg hadde nok også tenkt at du burde prøve en annen metode for å roe ungen.

Anonymous poster hash: 857db...1d4

Skrevet

Tenker at jeg er glad det ikke er meg denne gangen :P Og samtidig sendt deg all min medfølelse :)

Jeg vet at selv de mest veloppdragende barn ha trassedager fra helvete, og det har ingenting med foreldrene å gjøre, trass er vistnok et sunnehetstegn :)

Skrevet

Jeg hadde tenkt "stakkars mor, nå får hun kjørt seg"! Også hadde jeg gått smilende videre, strålende fornøyd med at mine barn ikke lenger er så små :)

Skrevet

Jeg ville også trodd gutten var sulten eller trøtt eller veldig sliten.

Og så ville jeg tenkt "typisk min flaks - akkurat i dag når jeg egentlig ikke orker høye lyder" ;)

Anonymous poster hash: ac516...cff
Skrevet

Hadde trekt på smilebåndet, lent meg tilbake i setet, og tenkt at heldigvis var det ikke en av mine denne gang :)

Kan tenke meg at du var svett da du kom inn døra hjemme :)

Anonymous poster hash: ce843...109
Skrevet

Hehe hadde tenkt; stakkars mamma og glad det ikke var meg denne gangen :D De fleste ville nok kjent seg igjen i din situasjon!

Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var bra du forsøker å oppdra gutten. Jeg ser at det kan tolkes feil, men jeg mener atdu er flink som setter grenser og er streng. Det er værre å se på unger som slår seg vrange med foreldre som ikke bryr seg og som lar ungene herje og vræle som de vil.

Skrevet

Tror kanskje at jeg hadde prøvd å avlede gutten jeg. Jeg vet at det ikke alltid blir like got mottat fra moren sin side. Men av egen erfaring, så vet jeg at mine iallfall ofte roer seg om en fremmed prøver seg med "Hei, hva heter du?" Eller "Se, det er en trektor" eller hvasomhelst egentlig. Det er utvilsomt mer spennende med fremmede enn med mammaer. Jeg er selv mamma til ei jente med ADHD, som ofte kan slå seg vrang, så jeg har opplevd dette mange mange ganger..

Skrevet

Hadde kanskje vert like greit å ventet 30 min til neste buss i dag ;) Så kunne dere tatt dere god tid, og du hadde sluppet en rang unge.

Anonymous poster hash: 6d5db...429
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg hadde også tenkt at jeg var glad for at det ikke var meg denne gangen.  Og så hadde jeg vurdert om jeg skulle spørre om du trengte hjelp, og kanskje hadde jeg også prøvd å si noen vennlige ord til gutten for å se om det hjalp med en liten avledning.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha tenkt: "Det ER lørdag. Hvorfor ikke distrahere/lokke med å snakke om lørdagsgodt og barnetv?" I tillegg ville jeg ha vært full av sympati og gjenkjennelse, siden jeg også har et lite rumpetroll som plutselig kan finne på å legge seg rett ned. :)

Skrevet

Hadde nok tenkt "Stakkars mor, hun er nok stresset nå. Tipper det barnet er trøtt og sovner tidlig i kveld."

Videre hadde jeg nok vært en smule lettet og glad over at mine tre skoleunger er over den type trass:)!

Skrevet

Jeg hadde tenkt det er godt at du ikke gir etter, spesielt når du har fullt publikum rundt deg. Det er flott at du tar kampen selv om det er ubehagelig der og da. Når jeg ser barn med den type oppførsel blir du først uglesett om du ikke setter foten ned, men diller daller og jatter med slik at barnet har den fulle styringen.

Skrevet

Hadde tenkt at det var greit å sjå at andre ungar og kan vere slik, og syntes litt synd i deg.  I slike tilfelle er eg streng og bestemt som deg, og løftar med meg vrange ungar, og held dei fast om dei vil springe rundt. Det hjelper ikkje å dikkedere.

Skrevet

Tenker at det er godt det ikke bare er mine unger... ;)

Skrevet

Jeg hadde prøvd å sende deg all medfølelse jeg kunne, og hadde nok syntes du var flink :) Samtidig hadde jeg nok som de fleste andre her vært glad for at det ikke var min tur denne gangen.

Hadde mitt første møte med denne oppførselen her i høst selv med jenta på 1,5 år. En busstur på nesten 25min, og ei som hyla og stod i fordi hun ikke fikk løpe rundt og gjøre som hun ville. Endte med å sitte å holde henne på fanget, prøve å snakke rolig og bestemt, distrahere så godt jeg kunne osv. Var skikkelig ukomfortabelt, og ble temmelig svett. Var en utrolig god følelse da ei dame tok meg på skuldra, sa at dette opplevde de fleste med barn, og at jeg taklet det veldig bra! Den damen gjorde virkelig hele dagen min der og da :)

Skrevet

Hadde tenkt, stakkars deg ;)

Når jentungen her slår seg vrang og legger seg på bakken og nekter og gå så slenger jeg henne på skulderen min og går (hun er på størrelse med en 3-4 åring og sterk, så å bære henne normalt vil ende opp med at hun går på hode i bakken). Har fått blikk ala "du er en dårlig mor", "stakkars deg" til noen som vil kvele en latter hehe Må man så må man, og hører ikke ungene etter så må man gjøre det man må ;)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg hadde tenkt "Puh... Egentlig godt å se at det ikke er bare mine barn som kan trasse!" Så hadde jeg forsøkt å sende deg et forståelsesfullt og trøstende blikk og et hyggelig smil. 

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er at han skulle kjenne på alle bildørene på parkeringsplassen. Det synes jeg ikke er greit hvis det ikke er snakk om deres bil. Resten av historien høres nogenlunde kjent ut for alle som har barn ;)

Skrevet

Helt ok håndtert! Hva skulle du ellers gjort? 

Anonymous poster hash: f90a2...a41
Skrevet

Tenker at det er nå godt du prøvde i alle fall. Jeg blir mer irritert over mødre som lar ungene sine herje og bælje i bussen mens de bare snur seg og ser tafatt ut av vinduet.. "Jeg kan jo ikke irettesette ungen min foran andre mennesker" eller "Ungen min skriker, men jeg gir da beng.."

Skrevet

Ja, det er mye verre med de som tenker "ungene mine eier verden og de får gjøre akkurat som de vil". Synes det står respekt av å ta den kampen, jeg. Og så ville jeg følt med deg og sannsynligvis blitt litt svett på dine vegne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...