Gå til innhold

Kjøper du todelt eller dress til din 1 klassing (vinter)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker!

Anonymous poster hash: 72038...5f5

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Helt klart dress til skolen.

Kjøper todelt til å ha hjemme!

Skrevet

Hel, av den grunn at 1.klassingen ellers ikke kommer til å ha tid til å ta på buksa. Nå ma han

Anonymous poster hash: c457a...327

Skrevet

Todelt. Men her vi bor er det ikke så mye snø om vinteren, hadde nok blitt dress hvis vi bodde mer nord.. Må legge til at min frøken er laaaaang så deg er vanskelig å finne dresser til henne.

Skrevet

Hva sier barnet selv?

Hos oss hadde hn dress i første. Men, det var ikke mange. Så når hn kom opp i andre fikk jeg grei beskjed om at hn ville ha to delt.

Men, som andre sier. Det er lettere å ta på dress. Minuset er hvis det er flere bygg som de beveger seg i mellom. Da blir de springende uten yttertøy. For de orker ikke å kle på parkdressen bare for å springe over i gymsalen.

Skrevet

Vi har hatt dress, det anbefalte skolen også. Førsteklassingen trengte endel hjelp til å få på seg todelt, og med en lærer til å hjelpe forsvant gjerne frimunuttene før alle var ferdig påkledde.

Slle fire ungene mellom 8 og 16 år har dress og todelt, det har de ønske selv. Har unger som. Veldig mye ute vinterstid, så de må ha to sett hver og de vil ha en hel og en todelt. Vi har endel snø vinterstid, så her må det skikkelig tøy på hele vinteren.

Anonymous poster hash: eba5c...97d

Skrevet

Todelt, fordi det var det han ville ha selv. Han er flink å kle på seg, så han blir nok ikke den siste ut døra.

Anonymous poster hash: e9b12...a66
Skrevet

Dress. Her har barna hatt begge deler og hatt valget selv. Eldste valgte uten tvil dress selv i 4.klasse. Spent på hva det blir i år.

Skrevet

Begge har hatt 2 delt siden de var 4-5 år. De har ofte hatt en ekstra dress da.

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet (endret)

Vi har mye snø om vinteren, han ville ha hel dress i fjor og regner med han vil det i år også. Går fortere å kle på seg. Friminuttet skal ikke søles bort i påkledning:)

2. klassing

Endret av deterbaremeg:):)
Gjest Julia1984
Skrevet

Hva sier barnet selv?

Hos oss hadde hn dress i første. Men, det var ikke mange. Så når hn kom opp i andre fikk jeg grei beskjed om at hn ville ha to delt.

Men, som andre sier. Det er lettere å ta på dress. Minuset er hvis det er flere bygg som de beveger seg i mellom. Da blir de springende uten yttertøy. For de orker ikke å kle på parkdressen bare for å springe over i gymsalen.

De går vel, eller blir levert i jakke......man tar jo ikke på dress på vei til skolen?

Skrevet

Min første klassing vil ha todelt...jeg og skolen ønsker dress på det er enklere. Så har inngått et kompromiss med han: dress på skolen, todelt hjemme. Vi er mye ute i helger og ettermiddager, så to sett må vi ha uansett!

Anonymous poster hash: 72038...5f5
Skrevet

Vi fikk anbefalt todelt allerede i bernehagen da min siste året var på naturavdeling som var mye ute. Det var mer praktisk ift tissing ute og påkledning generelt.

Nå kjøpte faktisk far en dress i fjor da han gikk i første klasse som etter 2 uker ble byttet ut fordi ungen aldri tok den på. Han slengte bare påvseg en regnjakke i friminuttene og lot dressen henge.

Når han fikk todelt så visste vi i det minste at han hadde varm nok jakke. Og tidvis tok han på seg buksen.

Jeg tror også min gutt syntes det var litt barnslig med dress da det kun var de yngste barna i barnehagen som brukte det og førskolegruppen hadde alle todelt. I førsteklasse hadde nesten alle todelt også.

Skrevet

Vi har begge deler. Jeg hadde tenkt å bare ha todelt, men jenta selv ville ha dress.

Skrevet

Hva sier barnet selv?

De går vel, eller blir levert i jakke......man tar jo ikke på dress på vei til skolen?

På vinterstid så kledde jeg på mitt barn hele dressen når vi gikk til skolen. Ca 20 min å gå. Når hn begynte i andre så var de flere som gikk i lag. Forventet og forlangte ikke at hn da skulle bære med ekstra jakke for å ha til å springe imellom. Holder lenge med sekk og bøker.

Skrevet

Hadde begge deler i fjor da vesla gikk i første klasse. Men jakke og bukse ble absolutt mest brukt.

Var blandet på skolen, flest jenter med jakke/bukse, men endel hadde dress.

Anonymous poster hash: f2fd0...002

Skrevet

Begge deler, men satser på at det holder med 1 dress i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...