Gå til innhold

Jeg er en god lytter og det plager meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alltid den alle andre kommer til dersom de har noe problemer eller har noe de ønsker å snakke om. Selv er jeg ikke en person som tar stor plass / gjør mye ut av meg selv. Jeg er derimot jordnær, rolig, fornuftig og har evnen til å se en sak fra flere sider.

Føler alle kommer til meg når de har problemer, og det er alltid jeg som får høre om alle problemene og utfordringene alle andre har. Føler de glemmer meg i alt, ettersom det alltid er jeg som lytter til de som kommer til meg.

Dagens frustrasjon.

Anonymous poster hash: a9035...cf9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear you! Samme her. 

Føler meg som andres "søppelbøtte". Når de har problemer eller noe på hjertet kommer de her, ellers hører jeg fint lite fra dem. Skjønner det egentlig ikke, for JEG føler jo ikke vi er venner engang, og jeg vet så utrolig mye om deres privatliv, hvordan vet de at jeg holder tett liksom?

Anonymous poster hash: bf139...452
Skrevet

Kjenner til det.. Synes det bare renner ut av folk med en gang jeg møter de..  Jeg har måttet kutte ut noen venner fordi jeg ikke orker høre på de mer.. og konsentrerer meg heller om de som også kan lytte til meg.. :) 

Anonymous poster hash: 87d88...ad9
Skrevet

Har det akkurat sånn jeg og. Det er kun kontakt fra andre om de har behov for å tømme seg. Jeg er også flink til å gi råd eller å hjelpe på andre måter og jeg blir brukt som ei skurefille for alt uten en takk engang. Det går aldri andre veien og etter at jeg satte foten ned og nektet samtaler som var "tømmende" for den andre parten eller å gi hjelp eller råd før jeg fikk noe tilbake (etter utallige timer som barnevakt, hushjelp, kakebaker, osv.) som f.eks. TAKK. Eller hjelp når jeg spurte.

Nå har jeg merklig nok ingen "venner" igjen. Hehe.

Nå er jeg veldig var på dette og vil ikke la meg bruke igjen. Men for all del jeg hjelper og lytter gjerne, bare ikke bruk meg og i tilbake du og :)

Jeg sliter med å avvise folk og forje dagen var jehovas på døren og jeg klarte ikke bare si hadet bra og lukke døren jeg smilte, lyttet, takket for besøket og ønsket dem en god dag videre.

De ble litt betutta og brukte litt tid på å summe seg da de ikke fikk døra i trynet, men imøtekommende lille meg. Hehe

Anonymous poster hash: 1f616...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...