Gå til innhold

Sprute melk i nesa og øya på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket nettopp med min mormor i telefonen og hun hadde sett på et program der de fortalte at hvis babyen blir tett i nesa, skulle man sprute litt morsmelk (Ikke annen melk) inn i nesa på babyen og litt i øynene.

Hun sa noe med at det skulle være bra for immunforsvaret..

Synes dette høres merkelig ut jeg! Fler som har hørt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk kan brukes til det meste ;) Virker godt mot tett nese,lett øyekatarr (eller trekk som noen kaller det), det kan smøres på utslett etc. Feiler det babyen noe kan man alltid prøve med morsmelk ;)

Anonymous poster hash: 82507...40e
Skrevet

Vanlig kjærringsråd og det fungerer

Anonymous poster hash: 5a0a9...d82
Skrevet

jeg har hørt om det og gjort det!Det er masse antistoffer i morsmelka som tar knekken på både øyeverk og tett nese,bare prøv det!

OM barnet ditt har øyeverk, så ta på en dråpe med melk og la det tørke, et par ganger en dag, og øyeverket blir borte!

Samme med nesa, men husk å ikke ta i begge neseborene samtidig, da føler de at de drukner. ta bare en dråpe, holder i massevis!

Har gjort dette på alle tre...

Anonymous poster hash: 02257...fd9
Skrevet

Det kan du fint gjøre :) I øynene,ørene og i nesa! :) 
Supermiddel! :)

Skrevet

Det er et helt vanlig råd, ja. Morsmelk er antibakterielt og løser opp i nesa og fjerner dritt i øynene. Man kan også smøre det på sår, faktisk.

Dette rådet får man vel av de fleste helsestasjoner også?

Skrevet

Hør på din mormor... Morsmelk er er vidundermiddel.. Kan brukes i øynene hvis barnet har tette tårekanaler, da kommer det ofte "puss" som må bort ... Fikk jaffal ejg beskjed om på HS. Gjorde det med gutten og funket som bare det

Skrevet

Det hjelper på øyebetennelse, og det hjelper mot tetthet i nesen. Funker på sår også. Om det hjelper på immunforsvaret, vet jeg ikke akkurat... Jeg vet det sies å hjelpe på immunforsvaret om man ammer, da får babyen mors antistoffer mot f.eks influensa. Jenta mi er 7 mnd, og har aldri vært syk. Fullammer fremdeles. Kanskje har det noe for seg, kanskje har vi vært heldige. 

Anonymous poster hash: 0a338...19d
Skrevet

Takk for svar! Det var veldig kjekt og vite!:)

Skrevet

Å ja. Morsmelken er vidunderkur mot det meste.

Tett nese-morsmelk

Såre utslett-morsmelk

Knirkende dør-morsmelk

Tom for olje på bilen-morsmelk

Fløte til kaffen-morsmelk

You name it :)

Anonymous poster hash: 9c12f...5b6

Skrevet

Og bleieutslett- morsmelk. :)

Skrevet

Jepp, fungerer ypperlig :)

Fikk også høre av en bekjent fra Cuba at om man hadde øyekatarr, var det helt legitimt å gå til nærmeste nabo som ammet, og spørre om brystmelk for å putte i øynene. 

Skrevet

Jeg fikk tips fra barsel om å ikke bruke morsmelk i nesen, fordi morsmelk kan bli litt klissete når det tørker og kan gjøre nesen tettere. Fikk beskjed om å heller bruke saltvann i nesen. Men i øynene har jeg brukt morsmelk og det funker helt perfekt! :)

Skrevet

Lille hos oss har vært hyppig plaget av øyeverk. I starten dro jeg til legen og fikk dråper, så fikk jeg tips om morsmelk og det funka faktisk bedre syns jeg. synd jeg ikke har melk lenger. 

På meg selv brukte jeg mm mot en kraftig ørebetennelse, jeg syns det lindra godt. 

Anonymous poster hash: 2ef75...0df
Skrevet

Gjør visst underverker denne morsmelken :P Håper jeg blir i stand til og amme, er 35 uker men har ikke melk :( Hadde noen dråper rundt uke 25 men. :P

Skrevet

Gjør visst underverker denne morsmelken :P Håper jeg blir i stand til og amme, er 35 uker men har ikke melk :( Hadde noen dråper rundt uke 25 men. :P

ikke fortvil!! Melken kommer ikke ordentlig før etter fødselen. :)  det kan til og med gå flere dager før melken kommer for fullt, frem til det får barnet det som kannes råmelk. Barn blir født med spesielt fett på nakken som den tar av frem til melken kommer (fikk jeg forklart av jordmor..) derfor kan de klare seg med lite de første dagene. Jeg hadde noen dråper som kom litt innimellom mens jeg var gravid, fikk masse melk andre dagen etter fødselen. :) Ikke tenk for mye på det med amming, det kommer bare til å stresse deg, og stress virker negativt på produksjonen. Lykke til videre i svangerskapet! :)

Skrevet

Hmmm, min jordmor på helsestasjonen sa at dette var et utdatert kjerringråd og at søt morsmelk ikke var særlig heldig ved øyekatarr. Vi skulle heller tørke vekk med sterilt vann på bomull, og få medisin om det ikke gikk over av seg selv. Husker jeg brukte det på første, uten at det hjalp nevneverdig.

Skrevet

ikke fortvil!! Melken kommer ikke ordentlig før etter fødselen. :) det kan til og med gå flere dager før melken kommer for fullt, frem til det får barnet det som kannes råmelk. Barn blir født med spesielt fett på nakken som den tar av frem til melken kommer (fikk jeg forklart av jordmor..) derfor kan de klare seg med lite de første dagene. Jeg hadde noen dråper som kom litt innimellom mens jeg var gravid, fikk masse melk andre dagen etter fødselen. :) Ikke tenk for mye på det med amming, det kommer bare til å stresse deg, og stress virker negativt på produksjonen. Lykke til videre i svangerskapet! :)

Takk, det var godt og høre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...