Gå til innhold

Hjelp, bønder i byen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta med meg gutten min på 9 år til Oslo et par dager i høstferien. Så lurer jo litt på hva Oslo har å tilby oss? Er også livredd for å dra guttungen med meg inn i et dårlig strøk der han kan bli traumatisert for livet :-) så hvor og hva bør jeg holde oss vekke fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold dere unna Grønland ihvertfall :P

Anonymous poster hash: 55986...889
Skrevet

På dagtid er det ingen steder dere må holde dere unna! (Det bor barn på Grønland også... ) Grønland er ett kjempe flott område på dagtid, med gode billige spisesteder, flotte frukt og grønt butikker ++ Abselutt en plass som bønder i byen bør besøke. Har selv 3 barn, og ingen av dem har noen gang blitt traumatiserte av noe de har sett hverken i Oslo eller andre byer, kan hende de spør hvorfor så han sånn ut (narkomane) forklarer da så godt jeg kan. For små barn er de syke, en 9 åring tåler godt å høre at de røyker noe farlig/ tar en farlig drikke o.l.

Ellers er teknisk museum ett mest for en 9 åring, ett flott museum for hele familien, vi kan lett tilbringe en hel dag der! Flere ganger i året... Frognerparken (har en flott lekeplass der) er jo fin å se, slottet, Akershus festning, Nobelsfredspris museum på Aker brygge er også kjempefin for både voksne og barn.

Kos dere i Oslo!!

Skrevet

Er selv budeie i byen, har bodd her halvannet år nå, midt mellom "verstingene" Grønland og Tøyen. Bruker sunn fornuft og går ikke akkurat gjennom Grønland alene på kveldstid, men ellers er det faktisk ikke så skummelt som vi bøndene forestiller oss. ;-) Første gang jeg hadde lillebroren min på besøk, som knapt har satt fot i Oslo noen gang, så nektet han å ta t-banen ut til Sognsvann fordi han så noen "skumle" menn med turban som skulle på samme banen... :P

Anonymous poster hash: 02965...a62

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å reke gatelangs på kveldstid nei..

Hvor ligger teknisk museum sånn ift Karl Johan?

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å reke gatelangs på kveldstid nei..

Hvor ligger teknisk museum sånn ift Karl Johan?

Teknisk Museum ligger langt unna Karl Johan, men dere tar 37 bussen rett utenfor Oslo City til Sagene (ca.15min), går av og tar nr 54 videre fra samme sted, til siste stopp. det er rett ved siden av TM. Du trenger ikke tenke på busstider, alle bussene går minuimum hvert 10.min..

NB! Såpebobleshowet er et must - dritkult for både voksen og barn! (prøv å få seter så langt fremme som mulig)

http://www.tekniskmuseum.no/besok-oss/nyheter/773-28-sep-4-okt-stort-høstferieprogram

I høstferien (førstkommende uke) er det mye aktiviteter på Nobels Fredssenter :

http://www.nobelpeacecenter.org/arrangementer/hostferie-pa-fredssenteret/

Hvis dere skal i Frognerparken (Vigelandsparken), er det et kjempestort klatreslott/lekeplass rett til venstre etter du har gått inn hovedinngangen.

her finner du sikkert kart og informasjon om hvordan dere kommer dere rundt til de forskjellige stedene i byen:

http://www.visitoslo.com/

Hold dere unna Karl Johan, der er det ikke noe spes å se på, bortsett fra turister og tiggere.. Det finnes ingen skumle gater i Oslo på dagtid!

Skrevet

Hold dere unna Grønland ihvertfall :PAnonymous poster hash: 55986...889

Herregud, er det så skummelt på Grønland, da? Triller tur der flere ganger i uka, jeg!

Dere kan ta trikken direkte til Kjelsås/Teknisk museum. Kanskje litt stas med trikk for 'bøndene'? :-)

Tror ikke dere klarer å finne noe sted der sønnen din blir traumatisert for livet, så lenge du ikke drar ham med deg på Karl Johan nattestid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...