Gå til innhold

Dere med barn i 2. klasse eller 3. klasse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lærer de noe? Eller er det slik at de kan det meste fra før av.

Ikke en gang har sønnen her stusset og lurt på noe, gjør det omtrent i blinde.

Hvordan er d med deres?

Anonymous poster hash: 747d2...b02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye går ut på å automatisere lesing og regning. Sån sett virker det som om progresjonen er veldig langsom. Hvis du spør litt mer om hva de driver med tror jeg likevel du vil oppdage at de lærer litt av hvert.  De har gått gjennom ting som vokaler og konsonanter, verb og supstantiv i Norsken. De har lært litt om noen forfattere og hvordan et eventyr er bygget opp. De lærer skjønnskrift og litt religion og filosofi, de lærer svømmeteknikk og fotballregler.

Før valget hadde de om valgsystemet og stemmerettsjubileet. De lærer om trær, enkel statestikk og geometriske figurer. I det heletatt lærer de ikke så lite, og selv om det er mye de vet litt om fra før blir de mer beviste på hvordan ting henger sammen og de får en dypere forståelse for temaene.

Anonymous poster hash: 54e8d...60e
Skrevet

I 2./3. Klasse?!!!

De lærer alt det der?

Hvor blir det av barndommens magi?

Må si jeg er glad vi skal ha barna på steinerskolen.

Sorry, ikke meningen å være håverende eller nedlatende. Syns bare det er trist når de lærer hvordan et eventyr er bygget opp, når de isteden for kunne fått lov til å lure på hva som lever av nisser og troll i skogen, litt lenger... ;)

Veldig mye går ut på å automatisere lesing og regning. Sån sett virker det som om progresjonen er veldig langsom. Hvis du spør litt mer om hva de driver med tror jeg likevel du vil oppdage at de lærer litt av hvert. De har gått gjennom ting som vokaler og konsonanter, verb og supstantiv i Norsken. De har lært litt om noen forfattere og hvordan et eventyr er bygget opp. De lærer skjønnskrift og litt religion og filosofi, de lærer svømmeteknikk og fotballregler.

Før valget hadde de om valgsystemet og stemmerettsjubileet. De lærer om trær, enkel statestikk og geometriske figurer. I det heletatt lærer de ikke så lite, og selv om det er mye de vet litt om fra før blir de mer beviste på hvordan ting henger sammen og de får en dypere forståelse for temaene.

Anonymous poster hash: 3f64c...30b

Skrevet

Min jente i 2. klasse lærer hun. De har til nå i år lært forskjellen på konsonanter og vokaler, hva sammensatte ord er, skrive setninger osv. Øver mye på lesing. Penskrift driver de også med.

Skrevet

Høres bedre ut :)

Min jente i 2. klasse lærer hun. De har til nå i år lært forskjellen på konsonanter og vokaler, hva sammensatte ord er, skrive setninger osv. Øver mye på lesing. Penskrift driver de også med.

Skrevet

I 2./3. Klasse?!!!

De lærer alt det der?

Sorry, ikke meningen å være håverende eller nedlatende. Syns bare det er trist når de lærer hvordan et eventyr er bygget opp, når de isteden for kunne fått lov til å lure på hva som lever av nisser og troll i skogen, litt lenger... ;)

Veldig mye går ut på å automatisere lesing og regning. Sån sett virker det som om progresjonen er veldig langsom. Hvis du spør litt mer om hva de driver med tror jeg likevel du vil oppdage at de lærer litt av hvert. De har gått gjennom ting som vokaler og konsonanter, verb og supstantiv i Norsken. De har lært litt om noen forfattere og hvordan et eventyr er bygget opp. De lærer skjønnskrift og litt religion og filosofi, de lærer svømmeteknikk og fotballregler.

Før valget hadde de om valgsystemet og stemmerettsjubileet. De lærer om trær, enkel statestikk og geometriske figurer. I det heletatt lærer de ikke så lite, og selv om det er mye de vet litt om fra før blir de mer beviste på hvordan ting henger sammen og de får en dypere forståelse for temaene.Anonymous poster hash: 54e8d...60e

Når mener du at de skal lære alt det andre da?

Anonymous poster hash: 4ef19...b37

Skrevet

Har ett barn i 3klasse og de lærer mye nytt. Gange har de begynt og skal lære opp til fem gangen i år.

Har barn som tar det hun lærer lett, så lite hun trenger hjelp med. Jeg ser på "prøvene" jeg skal skrive under på at de lærer endel nytt. Selv om det meste er det samme så er det større tall og og utvidelse av ting de har hatt før.

Har en 5 klassing også, mye av det samme men utvidelser av de de har lært før der ogås. Men de lærer mye. Viktig at vi følger med slik at vi vet de får med seg det de skal. Jeg syns det er veldig hyggelig å sitte med ungene når de gjør lekser, jeg kan lese en bok eller noe slikt for de liker ikke at jeg følger med på hva de gjør. Men sitter jeg med en bok, avis eller noe slikt så har jeg ett ltie overblikk og de skravler mer enn om jeg bare følger med på de. Da får jeg høre om nye ting de har lært, om de har lært noe gøy eller kjedelig osv.

Anonymous poster hash: 84d3e...389

Skrevet

I 2./3. Klasse?!!!

De lærer alt det der?

Før valget hadde de om valgsystemet og stemmerettsjubileet. De lærer om trær, enkel statestikk og geometriske figurer. I det heletatt lærer de ikke så lite, og selv om det er mye de vet litt om fra før blir de mer beviste på hvordan ting henger sammen og de får en dypere forståelse for temaene.

Hvalærer de på steinerskolen da? De driver vel med litt annet enn euretmi og tegning der også ;) 

Skrevet

I 2./3. Klasse?!!!

De lærer alt det der?

Hvalærer de på steinerskolen da? De driver vel med litt annet enn euretmi og tegning der også ;)

Selvsagt. De har jo norsk, engelsk, tysk, regning, svømming, eventyr, historie, religion, sang, musikk, fiolin, tegning, maling osv osv...

Men det går mye på hvordan stoffet legges fram, i forhold til alderen. 

Det kommer gjennom eventyr/muntlig fortelling, sang, lek, tegning og maling - særlig de første årene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...