Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #1 Skrevet 27. september 2013 Føler du deg som en belastning for samfunnet? Hva er årsaken til at du ikke finner arbeid(ifølge deg selv)? Hadde selv følt meg som en taper i samfunnet. Anonymous poster hash: cb115...456
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Har vært arbeidsledig i 2 år og følte meg som en taper, en latsekk og en belastning. Søkte mange jobber, men uten særlig erfaring nådde jeg ikke opp. Nå har jeg deltidsjobb og tar master innenfor faget mitt. Håper det vil gi meg en sjanse og går det ikke så har barnefar gitt tillatelse til at jeg kan flytte med barnet til en større by som kan gi bedre muligheter for jobb. Anonymous poster hash: 27278...a74
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Er hjemme med barn så jeg føler meg overhode ikke lat. Skal ut i jobb om noen år igjen og mottar ikke noe stønad annet en 950kr i mnd i barnetrygd. Søkte på over 200 jobber før jeg ble gravid og fikk ingen. Grunnen er nok at jeg har for snever erfaring og ingen utdannelse. Ønsker meg mere utdannelse. Før jeg ble arbeidsledig hadde jeg jobbet (både en og to jobber) fast i 13 år. Anonymous poster hash: 62fbf...0f3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 har ikke vært arbeidsledig mer enn et lite år. Har god utdannelse, kanskje for god for en liten plass som den jeg bor på..? Skriver gode søknader, men hører aldri noe. Har ellers kun toppkarakterer og en utdannelse som kan brukes til mye i helse og sosialsektoren samt innen oppvekst.. Selvfølelsen er ikke på topp for å si det slik. Jeg tror ikke folk vet hva master studiene mine innebærer slik at de ikke ser hva de kan bruke meg til. Anonymous poster hash: 0797d...ba3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Føler du deg som en belastning for samfunnet? Hva er årsaken til at du ikke finner arbeid(ifølge deg selv)? Hadde selv følt meg som en taper i samfunnet. Anonymous poster hash: cb115...456 Anonymous poster hash: 6ce36...f5e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Var arbeidsledig i MANGE år.. jeg søkte på over 3 sifrede antall jobber.. Var på jobbsøkekurs, fiffet opp CV`en og møtte opp personlig og leverte søknaden, ringte til de jeg hadde sendt søknaden til og spurte om hvordan det lå an og alt jeg kunne. De jeg fikk avslag på spurte jeg hva det var som var grunnen til avslaget, slik at jeg hadde noe å bygge på videre ang erfaring eller kompetanse osv.. Belastning for samfunnet vil jeg ikke si at jeg følte meg som.. men følte meg som en taper?? JA.. fordi jeg ikke møtte opp til de kravene som jeg hadde satt meg selv og fordi jeg ikke klarte å oppfylle mine drømmer og forventninger når det kom til meg selv. Anonymous poster hash: 6ce36...f5e
Herognå Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Var arbeidsledig i MANGE år.. jeg søkte på over 3 sifrede antall jobber.. Var på jobbsøkekurs, fiffet opp CV`en og møtte opp personlig og leverte søknaden, ringte til de jeg hadde sendt søknaden til og spurte om hvordan det lå an og alt jeg kunne. De jeg fikk avslag på spurte jeg hva det var som var grunnen til avslaget, slik at jeg hadde noe å bygge på videre ang erfaring eller kompetanse osv.. Belastning for samfunnet vil jeg ikke si at jeg følte meg som.. men følte meg som en taper?? JA.. fordi jeg ikke møtte opp til de kravene som jeg hadde satt meg selv og fordi jeg ikke klarte å oppfylle mine drømmer og forventninger når det kom til meg selv. Anonymous poster hash: 6ce36...f5e Men har du fått jobb nå? Hva endte du opp med?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 har ikke vært arbeidsledig mer enn et lite år. Har god utdannelse, kanskje for god for en liten plass som den jeg bor på..? Skriver gode søknader, men hører aldri noe. Har ellers kun toppkarakterer og en utdannelse som kan brukes til mye i helse og sosialsektoren samt innen oppvekst.. Selvfølelsen er ikke på topp for å si det slik. Jeg tror ikke folk vet hva master studiene mine innebærer slik at de ikke ser hva de kan bruke meg til. Anonymous poster hash: 0797d...ba3 hvis folk ikke klarer å se hva mastestudiene dine innebærer og forstår hva de kan bruke deg til, så skriver du tydeligvis ikke gode nok søknader.... mener ikke være tett men det sier seg jo selv.... prøv å formulere det inn i søknaden hva du kan brukes til!! Og ikke bruk bare en standard søknad til alle steder. skriv ny for hvert sted du søker rettet mot det som står i utlysningen! Når man ikke kommer inn til intervju, så har man ikke god nok søknad! sånn er det bare... Anonymous poster hash: bc0dd...0e4
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 har ikke vært arbeidsledig mer enn et lite år. Har god utdannelse, kanskje for god for en liten plass som den jeg bor på..? Skriver gode søknader, men hører aldri noe. Har ellers kun toppkarakterer og en utdannelse som kan brukes til mye i helse og sosialsektoren samt innen oppvekst.. Selvfølelsen er ikke på topp for å si det slik. Jeg tror ikke folk vet hva master studiene mine innebærer slik at de ikke ser hva de kan bruke meg til. Anonymous poster hash: 0797d...ba3 hvis folk ikke klarer å se hva mastestudiene dine innebærer og forstår hva de kan bruke deg til, så skriver du tydeligvis ikke gode nok søknader.... mener ikke være tett men det sier seg jo selv.... prøv å formulere det inn i søknaden hva du kan brukes til!! Og ikke bruk bare en standard søknad til alle steder. skriv ny for hvert sted du søker rettet mot det som står i utlysningen! Når man ikke kommer inn til intervju, så har man ikke god nok søknad! sånn er det bare... Anonymous poster hash: bc0dd...0e4 Enig i dette, dersom det ikke er veldig selvfølgelig hva utdannelsen din består av mtp overføringsverdi til jobbene du søker, så må du rett og slett skrive bedre søknader der dette kommer klart fram! Det er jo faktisk alfa og omega! Anonymous poster hash: e217b...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå