Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg er overvektige og har hengemage. Nå på slutten av svangerskapet er magen blitt kjempetung og blir presset ned mot lårene mine. Den klasker når jeg går trapper og jeg må løfte den opp. Kjenner jeg får panikk av å kjenne på dette og får lyst å skjære den bort med kniv. Må gå med kjempetrange truser for å holde den nogenlunde i ro og støtte den opp. Før graviditeten hang den ca 5-7 cm, men nå på slutten henger den ca 12 cm og er så tung. Er det flere som plages med dette og har funnet en måte å holde ut på ? Jeg er i uke 39 nå og ser frem til babyen kommer og det forhåpentligvis blir bedre. Anonymous poster hash: 45a71...3b0
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Er det bare jeg som sliter med dette ? Finnes det et annet forum hvor dette passer bedre i ? Anonymous poster hash: 45a71...3b0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Jeg og sliter med hengemage. Da jeg gikk gravid med førstemann, så forsvant den (var veldig plaget med morgenkvalme og spydde i 4 mnd i strekk, gjekk ned ca 12 kilo), men denne gongen har jeg større hengemage (er på det største nå) og jeg er bare 11 uker på. Har ikke vært plaga med spying i dette svangerskapet. Jeg håper den hengemagen forsvinner og at det heller kommer fram en fin baby-mage. Jeg har veldig komplekser for den magen min. Jeg misunner dei som får en fin babymage ganske tidlig, mens jeg må vente til jeg har kommet midt i svangerskapet før det vises. Og nå er jeg plaget med oppblåshet, så jeg klarer ikke å holde magen inn heller. Jeg ser bare feit ut, så jeg bruker bare store, baggye klær. Vi får håpe at ammingen og trilleturene redder oss. Det gjorde de sist gang. I veke 39 veide jeg 99 kilo, ca 5 mnd seinare veide jeg 75 kg. Anonymous poster hash: 19268...d99
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Nei, men herregud da! Æsj så ekkelt! Anonymous poster hash: f2a88...9a1
PintSizedDictator Skrevet 27. september 2013 #5 Skrevet 27. september 2013 Nei, men herregud da! Æsj så ekkelt! Anonymous poster hash: f2a88...9a1 Holdningene dine? Ja, de var veldig ekle.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #6 Skrevet 27. september 2013 Enig med Miip you! Hva er galt med folk?HI: Jeg har dessverre ikke slik som du, men vil bare si at uansett hvordan du ser ut, så bærer du på et lite barn som kommer til å elske deg uansett om du er stor eller liten, om magen din henger, eller om du skulle hatt mannebryster for den den... Ikke bry deg om magen! Jeg hadde ikke brydd meg om jeg hadde sett en med hengemage, og etter en fødsel er det jo ikke uvanlig med hengemage heller, om den ikke skulle forsvinne. Skulle noen fortelle deg noe annet enn at du er fin akkurat som du er, så sett nesa i været, for du er fin akkurat som du er, fordi du er deg! Anonymous poster hash: d6a97...dc4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 (endret) . Endret 27. september 2013 av Moderator-IS Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende.
anonymemammaen Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 (endret) . Endret 27. september 2013 av Moderator-IS Svar på slettet innlegg.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Takk damer Jeg har hatt hengemage i mange år nå, så er godt vant til det. Er bare å utrolig ubehagelig at den er så tung... Men sant som dere sier å ha fokus på babyen. Jeg er jo utrolig heldig som får være gravid, og har faktisk bare 1 uke igjen til termin. Føler det er veldig tabu å snakke om dette, så tørr ikke ta det opp med jordmor/lege eller venninner. Tenkte derfor at forumet her kunne være en fin plass å lufte hodet litt Skal nok holde ut og klemme magen inn i hold in trusa noen dager til. HI Anonymous poster hash: 45a71...3b0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Jeg og sliter med hengemage. Da jeg gikk gravid med førstemann, så forsvant den (var veldig plaget med morgenkvalme og spydde i 4 mnd i strekk, gjekk ned ca 12 kilo), men denne gongen har jeg større hengemage (er på det største nå) og jeg er bare 11 uker på. Har ikke vært plaga med spying i dette svangerskapet. Jeg håper den hengemagen forsvinner og at det heller kommer fram en fin baby-mage. Jeg har veldig komplekser for den magen min. Jeg misunner dei som får en fin babymage ganske tidlig, mens jeg må vente til jeg har kommet midt i svangerskapet før det vises. Og nå er jeg plaget med oppblåshet, så jeg klarer ikke å holde magen inn heller. Jeg ser bare feit ut, så jeg bruker bare store, baggye klær. Vi får håpe at ammingen og trilleturene redder oss. Det gjorde de sist gang. I veke 39 veide jeg 99 kilo, ca 5 mnd seinare veide jeg 75 kg. Anonymous poster hash: 19268...d99 Jeg var 89 kilo og 162 cm før graviditeten. Vet ikke hva jeg veier nå i uke 39. Lurer på å veie meg nå rett før babyen kommer, hvis jeg tørr Fikk gravidemage først i uke 34-35, og det var ikke gøy å bare se enda feitere ut. Nå er det ingen tvil om at jeg er gravid, men jeg får stadig kommentarer som " Har du ikke fått enda ?" " Bærer du på ett helt kull eller ? " Folk er så frekke... SF målet mitt ligger midt på streken, og litt under nå. Krysser fingrene for deg og at du får en fin gravide mage HI Anonymous poster hash: 45a71...3b0
anonymemammaen Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 . Hvorfor ble det jeg skrev slettet?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Enig med Miip you! Hva er galt med folk? HI: Jeg har dessverre ikke slik som du, men vil bare si at uansett hvordan du ser ut, så bærer du på et lite barn som kommer til å elske deg uansett om du er stor eller liten, om magen din henger, eller om du skulle hatt mannebryster for den den... Ikke bry deg om magen! Jeg hadde ikke brydd meg om jeg hadde sett en med hengemage, og etter en fødsel er det jo ikke uvanlig med hengemage heller, om den ikke skulle forsvinne. Skulle noen fortelle deg noe annet enn at du er fin akkurat som du er, så sett nesa i været, for du er fin akkurat som du er, fordi du er deg! Anonymous poster hash: d6a97...dc4 Takk for støtte Anonymous poster hash: 45a71...3b0
kvinne38 Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Nei, men herregud da! Æsj så ekkelt! Anonymous poster hash: f2a88...9a1 Du er sikkert perfekt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå