Gå til innhold

Falsk krupp erfaringer? Langt sykdomsforløp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk falsk krupp søndagskvelden, og på mandag var vi hos legen og fikk kortisontablett som hjalp, og han har ikke hatt krupp siden mandagsnatten. Han har vært hjemme fra bhg hele uka, han er rett og slett ikke i form. På kveldene og natten får han feber, 38-39, og på dagtid er han hes i stemmen, veldig snørrete, hoster litt, og er utilpass. I morgen skal vi til legen igjen, for jeg synes det tar veldig lang tid før han blir frisk... Han er også vanskelig å legge på dagtid og kveldstid, og sover heller ikke lenge.. Han fikk dråper mot øyebetennelse også som vi har gitt hver dag, men ikke søren om den gir seg! Er det vanlig med så langt sykdomsforløp etter falsk krupp?

Anonymous poster hash: 11908...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sønn fikk falsk krupp-anfall av RS virus og ble innlagt to dager etter første anfall. Tok flere dager før han ble bra igjen. Tipper din sønn har en luftveisinfeksjon som utløste anfallet. Typisk virusinfeksjon med feber på natten. Hvor gammel er han?

Etter gjentatte luftveisinfeksjoner (inkl lungebetennelse) og obstruktive episoder får vår gutt nå fast astmamedisin daglig, samt at vi har en anfallsmedisin.

Anonymous poster hash: 46089...0d0
Skrevet

Han ble nettopp 1 år.. Jeg har lest at de kan utvikle astma av disse anfallene :( håper virkelig han ikke får det!!

Skrevet

Han ble nettopp 1 år.. Jeg har lest at de kan utvikle astma av disse anfallene :( håper virkelig han ikke får det!!

Falsk krupp er vel noe enkelte barn får i forbindelse med luftviesinfeksjoner. Ket er ikke kruppen sin "feil" at han er dårlig lenge, det er det primærsykdommen som er årsaken til.

Av mine tre barn var to plaget av falsk krupp da de var små. Den tredje hadde aldri dette, men hun var den eneste av dem som fikk astma. Jeg har ikke selv hørt at anfallene kan være årsak til astma (synes det høres usannsynlig ut, faktisk, men det kan jo stemme likevel). Mine barn er ihvertfall eksempel på dte motsatte.

Anonymous poster hash: 05eec...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...