Gå til innhold

Er det vanlig å gjøre knipeøvelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og så på Sigrid blir mamma her om dagen, da var det snakk om knipeøvelser (noe hun for sovet var dårlig til).

Jeg lurer egentlig bare på hvor vanlig det er å gjøre knipeøvelser? Er det noe dere gjør til vanlig selv om dere ikke er gravide / nettopp født? Hvor ofte gjør dere det og hvor mange repetisjoner? Er kanskje litt sært å spørre om, men jeg lurer faktisk på det, hehe. 

Anonymous poster hash: 5c81a...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar noen skippertak imellom, og det holder visst for min del. Har sterk bekkenbunn.

Tar da så mange repetisjoner jeg klarer, men gir meg når muskulaturen kjennes sliten.

Skrevet

Skippertak. Men musklene fungerer utmerket etter 2 fødsler så da holder det vel for meg :P

Anonymous poster hash: 11483...a4c

Skrevet

Jeg har gjort det så lenge jeg har visst at det var viktig. :) Er jo viktig også for de som ikke er gravide eller føder, for med alderen vil de musklene svekkes hos alle. 

Og jeg fikk høre av gynekologen på sykehuset nettopp at jeg hadde en "imponerende" bekkenmuskulatur til å ha født for 7 mnd siden og dessuten enda ammer. :P

Skrevet

Takk for svar, damer. Da jeg hørte at Lisa Tønne tok 20-40 knipinger hver kveld ble jeg lettere sjokka, tenkte det var på høy tid med litt bekkentrening.

Har dere merket forskjell på sex når dere har "trent" mye? Blir man merkbart strammere eller er det mest for andre grunner at man gjør øvelsene?

Skrevet (endret)

Gjør det mens jeg ser på TV, pusser tenner eller venter på bussen :)

Perfeksjonerer teknikken min og øver meg på å spenne av i setemusklene samtidig som jeg aktiviserer bekkenbunnen.

Har gjort dem regelmessig siden jeg ble introdusert for pilates som 19-åring, altså i 15 år.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg gjør det uten å tenke over det, had det som vane siden jeg ble mor for over 15 år siden, var nylig på GU til en ny ung kvinnelig lege som bemerket at jeg hadde svært god kontroll og styrke for å født tre barn, hun spurte om jeg gjorde bekkenøvelser og hvor ofte. Kniper opptil flere ganger om dagen.

Et råd jeg vil gi er å ikke bare knipe, men å prøve å knipe å holde så lenge man klarer. Jeg greier å knipe og holde lenge, opptil flere minutter.

Og en ting til som er bonus i tillegg til st det minker sjansen for inkontinens, det fører til bedre sex og kraftigere orgasme for begge parter.

Anonymous poster hash: 3819f...8ee

Skrevet

Haha, nå fikk du meg til å måtte ta tiden. Klarte i 20 sekunder, det største problemet var egentlig å puste samtidig - hahaha.

Skrevet

Ja, jeg gjør det jevnlig. Viktig å få en rutine på det, slik at det ikke bare blir glemt. Jeg kniper når jeg står på rødt lys på vei til eller fra jobb, butikk, skole eller barnehage.

Skrevet

Vel, jeg har iallefall aldri fått klager fra mannen, og jeg har heller aldri hatt problemer med at jeg lekker under og etter graviditet. ;)

Skrevet

Gjør det nå når jeg ble minnet på det =P Men det er ikke noe jeg gjør eller tenker mye på nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...