Gjest Ruby-Anne Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Det har seg jo slik da, at forloveden min snakker med sin eks kjæreste ganske ofte, og han VET at jeg blir helt utrolig sjalu pga. dette, og han har mye før selv vært sjalu pga. eksen som han snakker med nå, var intim med sine mannlige dansepartnere, så hvorfor fortsette... Og han sier at det er "no big deal" at de to snakker. Kanskje det er det i hans øyne, men det er ikke han som gråter hver dag for dette og utvikler psykiske følelser og depresjon for dette... Og han har tydeligvis fortalt henne ALT om meg. Ting jeg nekter å gjøre mtp. samleie,- som han selv sa til henne;" Hvordan få ei jente til å gjøre noe hun ikke vil?", og han har også fortalt henne om en sykdom jeg har, som jeg ikke er så voldsomt på å nevne for andre folk.. MYE SÅNT!Så, det jeg gjorde, var å ta kontakt med eksen hans. Hvor jeg skrev at den "lille uskyldige snakkinga deres" skader mer enn de tror. Hun utrykket seg med at det ikke var ment til å såre meg og diverse, og jeg tror henne, for hun er en god person. Og hun sa også at hun ikke skulle mer kontakte han, at hun kunne forsvinne ut av livet til meg og forloveden min. Da sa jeg at jeg kan ikke nekte henne å forsvinne helt og ikke snakke med han, men hun utrykket seg at hun ikke skulle mer snakke med han. Og samme dag som jeg skrev med henne, sa forloveden min at han skulle sende henne en melding og si at de måtte snakke minimalt, pga. jeg blir sjalu. Dette fikk meg selvfølgelig til å angre at jeg skrev til henne. Men selvom jeg har kverulert denne problemstillingen med henne, så har jeg fortsatt store problemer med å kunne stole på han. Hva annet har han fortalt henne? Og jeg har hørt rundt med andre venninner, fått deres meninger på dette, og de sier alle det samme. Hvorfor forteller han henne alt dette? Han har jo overhodet ingen grunn til å snakke med henne. Og de snakker mye om sex og sånt.. Og hater det at eksen hans har gjort mer med han enn det jeg har gjort. (Vi holder oss med å ikke ha sex før ekteskap). Så dette er jo store greier.... Vi har snakka ut om dette tusenvis av ganger, og han forstår hvorfor jeg blir sjalu, men han bare fortsetter. Er redd om jeg gir han et ultimatum, om han slutter å snakke med henne for godt, eller å la meg gå på døra.. Er så rimelig sikker på at han velger henne og ikke mer... Hva å gjøre... Er så lei av å være sjalu, selvom jeg har snakka helt ut med eksen hans- han vet ikke noe om dette, og siden han skjuler så mye for meg, så kan jeg da godt skjule dette for han. Føler han skjuler så uendelig mye. Jeg kan ikke se en framtid med en som fortsatt henger i fortida- å løper etter eksen sin. Skyt meg!
Benedictemamma Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 snakk med han, fortell han hvordan du føler veldig viktig å kommunisere i et forhold
Gjest Ruby-Anne Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 snakk med han, fortell han hvordan du føler veldig viktig å kommunisere i et forhold Vi har snakket ilag. Vi er veldig ærlige og oppriktige mot hverandre hele tiden. Og han leser meg som en åpen bok om noe er galt. Vi har ellers et veldig flott forhold, og vi vil dette like mye begge to. Men enkelte ting takler jeg ikke lengre. Vi krangler om dette hele tiden når han snakker med henne, vi skværer opp, blir venner og "alt blir fint igjen", men så begynner han igjen.. Jeg gjør ALT for å ikke gjøre han sjalu, men han bare fortsetter. Jeg må snart sette ned foten og si når nok er nok.. Uff menn altså..
Benedictemamma Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Hehe, spør han hvordan han ville følt dersom du snakket med din eks? Og fortalte han alt? :-)
Gjest Ruby-Anne Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Hehe, spør han hvordan han ville følt dersom du snakket med din eks? Og fortalte han alt? :-) Har spurt han om det og, og han sier det ikke funker, siden jeg og min eks aldri var et skikkelig "par". Så kommer ikke noen vei med det, gitt
Benedictemamma Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Hmm.. Menn altså... Kanskje du kan snakke til esken? Fortelle henne hva du føler på en rolig og vennlig måte?
Underveis --> Skrevet 27. september 2013 #7 Skrevet 27. september 2013 Jeg ville spurt ham om det var viktigere for ham å snakke med henne, enn at du har det bra i hjertet ditt. For min del er dette tillitsbrudd, iom at han har sagt at han skal slutte, og ikke gjør det. Det er helt sikkert "no big deal" for han, men det er en BIG deal for deg, og jeg skjønner godt at du har problemer med å stole på en mann som ikke klarer å ta hensyn til deg når du så tydelig uttrykker (med rette) din usikkerhet. Jeg ville faktisk nevnt for ham at du ikke kan leve slik hele livet, og dersom han ikke endrer seg, så må du revurdere forholdet. Bare det at du gjør alt du kan for ikke å gjøre ham sjalu sier mye veldig mye! Du må bli tøffere i forholdet og kreve mer! For din egen del! Tenk om det fortsatt er slik om 10 år?
Gjest Ruby-Anne Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 (endret) Hmm.. Menn altså... Kanskje du kan snakke til esken? Fortelle henne hva du føler på en rolig og vennlig måte? Jeg har gjort det Og hun var veldig forståelsesfull og skjønte godt hva jeg gikk igjennom. Og hun sa hun ikke skulle mer kontakte han og det å ikke snakker mere med han, var fra hennes side- ingen stor sak.Så fra hennes side har jeg fått det jeg var ute etter, det å fortelle henne hvordan jeg opplever dette og fått utrykket meg skikkelig Jeg ville spurt ham om det var viktigere for ham å snakke med henne, enn at du har det bra i hjertet ditt. For min del er dette tillitsbrudd, iom at han har sagt at han skal slutte, og ikke gjør det. Det er helt sikkert "no big deal" for han, men det er en BIG deal for deg, og jeg skjønner godt at du har problemer med å stole på en mann som ikke klarer å ta hensyn til deg når du så tydelig uttrykker (med rette) din usikkerhet. Jeg ville faktisk nevnt for ham at du ikke kan leve slik hele livet, og dersom han ikke endrer seg, så må du revurdere forholdet. Bare det at du gjør alt du kan for ikke å gjøre ham sjalu sier mye veldig mye! Du må bli tøffere i forholdet og kreve mer! For din egen del! Tenk om det fortsatt er slik om 10 år? Det har jeg dessverre spurt han om flere ganger, og han unngår å svare meg..Ja, det er akkurat det det er, tillitsbrudd.... Selvom alt er fint nå og vi har det supert sammen akkurat nå, så kommer det til å hende senere at de to begynner å preike igjen. Er det egoistisk av meg å tenke slikt? Har nå gått rundt i 8 mnd. og slitt veldig med dette, det ødelegger og påvirker forholdet vårt.Og han vet hvordan det er å være sjalu 24/7.Godt du forstår.. Han vet nøyaktig hva jeg føler for dette, men aaah! Og ja, har sagt det også til han, at jeg ikke kan leve slikt. Vi er forlova, og da skal jeg være 110% sikker på at han ikke er ute på andre tokter og snakker med ekser og mimrer sammen med dem. Er vedisg usikker på hva jeg skal gjøre. Utenom dette, så har vi det helt fantastisk sammen, men slike "småting" som dette, det preger mye. Det løsner i alle trådene og ødelegger alt..Du har rett. Jeg er ingen kreve-kvinnfolk, og det vet han tydeligvis, og tar dermed mindre hensyn til mine følelser.. Du har så rett!Uff nei vil ikke tenke på det engang, klarer ikke 1 mnd. til med det her, og hvertfall ikke 10 år!Tusen hjertelig for flotte og støttende ord! Endret 27. september 2013 av Ariana018
Blommenholm Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 Min samboer har kontakt med sine 3 forbanna x'er daglig. Det er ingen uskyldig kontakt, men rettere sagt samtaler om hvor mye de alle savner det de hadde. Han har vært utro en rekke ganger for 3 år siden og nå er vi på'n igjen med alt hemmelighetsfreine. Han vet vel at jeg blir samme hva han gjør for barnas skyld. Mitt råd: ikke finn deg i det, ikke stol på han, for det ligger gjerne noe mer bak en noen uskyldige samtaler
Sokkedyret Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Dette burde du ikke finne deg i!! Og dere bør i hvert fall ikke gifte dere før dette eventuelt er ordnet opp i. Han høres ikke ut som en mann en vil være sammen med resten av livet når han ikke setter deg og dine følelser høyere enn som så!! Du skal være det viktigste i livet hans. Det er tydelig at han setter seg selv og eksen sin høyere enn deg og det skal du ikke finne deg i! Håper alt ordner seg!
LillePerlen Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Nei dette hadde jeg ikke funnet meg i altså! Dette er grovt "regelbrudd " i ett forhold mener nå jeg og forstår deg utrolig godt! Jeg tror nok eneste utveien her er ultematum, som du selv nevner! Velger han henne er jo saken simpel- få han ut av livet ditt fort som bare det før du oppdager andre hemmelighetskremerier! Velger han deg skal du være bestemt og klar i din tale! Slikt ødelegger deg og du tolererer ikke ett slikt " vennskap" de har og du blir lei deg. For forholdet og din skyld burde ikke dette være noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå