Gå til innhold

tips til videreutdanning/alternative jobber med profesjonsutdannelse i psykologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utdannet og har autorisasjon som psykolog. Ønsker meg en jobb som ikke er klinisk rettet, men uten å ta en ny utdannelse. Noen som har tips til jobber/stillinger som kan passe ift utdanning, evt kurs/deltids videreutdanning. Ikke aktuelt å ta spesialisering. Gjerne jobb med barn. Og selvsagt ok betalt;)

Anonymous poster hash: f4576...689
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er utdannet og har autorisasjon som psykolog. Ønsker meg en jobb som ikke er klinisk rettet, men uten å ta en ny utdannelse. Noen som har tips til jobber/stillinger som kan passe ift utdanning, evt kurs/deltids videreutdanning. Ikke aktuelt å ta spesialisering. Gjerne jobb med barn. Og selvsagt ok betalt;)

Det kommer jo litt an på hva du har valgt... Har du nok arbeidspsykologi til å kunne jobbe med HR for eksempel? Hva med rådgivningsstillinger, lærerstillinger, mm?

Anonymous poster hash: 197a3...9ad

Skrevet

Hva med PPT?

Skrevet

Eller barnevern eller sosionomstillinger?

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva du har valgt... Har du nok arbeidspsykologi til å kunne jobbe med HR for eksempel? Hva med rådgivningsstillinger, lærerstillinger, mm?

Takk for svar! Har hatt arbeids og organisasjonspsykologi, men ikke fordypning (var et lite fag på studiet). Ja, kunne tenkt meg rådgivning. Problemet er at det er lite utlyste stillinger slik at jeg må bli litt mer klar over hva jeg kan tenke meg, slik at jeg evt kan sende åpne søknader/selv ta kontakt. Skrev hovedoppgave relatert til barn.

Skrevet

Eller barnevern eller sosionomstillinger?

Tja. Ift barnevern er vel kunnskap om lovverk et krav. Men forsåvidt en god ide, skal spinne litt mer på det. Takk!

Skrevet

Nå vet ikke jeg om dere har noe pedagogikk innenfor studiet, men ellers er jo ped+ledelse en god kombo i et ettåring videreutdanningsøp, for eksempel. Det burde åpne endel generelle muligheter innenfor personal, ledelse, rådgivning m.m.

Skrevet

Mange kommuner har "oppvekstsenter", "familiehus" etc der det jobber psykologer som gir lavterskeltilbud av ulike slag, kan det være noe? Noen helsestasjoner har også psykologer ansatt. Sjekk ut hvordan de nærmeste kommunene er organisert :)

Anonymous poster hash: 75239...833
Skrevet

Da jeg jobbet som familieterapeut hadde jeg en leder som var psykolog og det var 2 psykologer på kontoret som jobbet som familieterapeuter

Anonymous poster hash: a651e...0db
Skrevet

hva med frivillige organisasjoner, som f.eks mental helse, rådet for psykisk helse, eller de som jobber spesifikt rettet mot barn.. (redd barna osv)!

jeg er sikker på at psykologi som bakgrunn kommer godt med i mange stillinger innenfor slike organisasjoner.. en de holder stort sett til i Oslo da..

Anonymous poster hash: e2d10...d4d
Skrevet

Hva med PPT?

Signerer denne. Jobber som psykolog i PPT og stortrives. Jobber med barn, foreldre, skoler, bhg, forebyggende, med systemsaker etc. Så på dette aom en første jobb men stortrives og blir nok her :)

Anonymous poster hash: 175ae...a56

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag!!!

HI

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag!!!

HI

hva med frivillige organisasjoner, som f.eks mental helse, rådet for psykisk helse, eller de som jobber spesifikt rettet mot barn.. (redd barna osv)!

jeg er sikker på at psykologi som bakgrunn kommer godt med i mange stillinger innenfor slike organisasjoner.. en de holder stort sett til i Oslo da..

Anonymous poster hash: e2d10...d4d

..

Ja, det er nok det jeg aller helst har lyst til:) Men bor laaangt unna Oslo...

Skrevet

Nå vet ikke jeg om dere har noe pedagogikk innenfor studiet, men ellers er jo ped+ledelse en god kombo i et ettåring videreutdanningsøp, for eksempel. Det burde åpne endel generelle muligheter innenfor personal, ledelse, rådgivning m.m.

Innenfor personal og ledelse er det gjerne fordypning i arbeidspyskologi som etterspørres. Resterende forslag her er derimot gode. Og barnevern eller PPT har gjerne ulike stillinger og ofte en psykolog med fordypning i utviklingspsykologi ansatt som rådgiver/ veileder/ testutfører eller liknende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...