Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 å feire 5-årsdag på et nyåpnet lekeland? (HivOHoi på Sirkus Shopping i Trondheim) Vi har veldig dårlig plass hjemme, så vi har hvert år brukt å leie et lokale som koster 1000 kr og da i tillegg kjøpe inn engangsbestikk, mat, kaker osv. Dette blir fort over 2000 kr. I år har jenta vår veldig lyst på slik sjørøverbursdag på dette lekelandet, og vi hr lyst til å gi henne det. De blir ca. 10 barn, og det koster ca. 100 kr. per barn inkl. mat og drikke og leking i 2 timer. Men ingen i bhg. har invitert til noe slikt før. Er redd for at de skal tenke at vi er late og uengasjerte foreldre som ikke gidder å lage til en ordentlig "hjemmelaget" bursdag. Vil ikke at foreldrene skal nekte barna sine å komme eller noe sånt, da blir jo jenta vår veldig lei seg :/ Hva hadde du tenkt om ungen din fikk en slik invitasjon? Takker for svar! Anonymous poster hash: 1821f...190
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Hvis ingen i bhg har invitert til noe slikt før, så hadde jeg tenkt at det var kjempespennende for barna med noe nytt. Målet er jo ikke å legge mest mulig arbeid i det, men at barna skal ha det gøy. Anonymous poster hash: a0a05...1cc
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Det vanskelige med slike bursdager er at du ikke helt har oversikten hele tiden, disse lekelandene er store og barna blir spredd utover hele lekelandet så du vet ikke hele tiden hvor de er, hva de gjør osv. Derfor er noen foreldre litt bekymret for å slippe barna løs på et slikt sted. Her er det derfor ikke vanlig å ha slike bursdager før de er nærmere 6 år, men sønnen min har vært i slikt selskap som 5-åringe\ også og det gikk helt greit altså. Hadde min jente som straks fyller 5 blitt bedt hadde hun gledes seg og jeg hadde selvfølgelig levert henne der uten problemer. Men hun har tre eldre søsken og har vært på slike steder i inn- og utland flere ganger, jeg kjenner et par foreldre hvor eldste barnet er like gammelt og de synes de er for små til å leke alene slike steder så de krabber etter dem gjennom hele lekelandet om de i det hele tatt drar dit Anonymous poster hash: 1fccf...d9e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Hos oss har samtige barn feiret dagen på ett lite lekeland somi grunn er ganske kjedelig men barna koser seg å vi voksne har vert glade for å sleppe å ha selskap hjemme Anonymous poster hash: 9b0c1...efc
MammantilNurket Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Jeg ville tenkt: "Så kult! Dette vil både Nurket og hans far sette STOR pris på"
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Hos oss har foressten selskapet vert etter stenge tid så har kun vert barna i selskap noe som gjør det lettere å ha oversikten Anonymous poster hash: 9b0c1...efc
Sølvpanter Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Hadde ikke tenkt over det i det hele tatt med mindre det var lang kjørevei. Da hadde jeg blitt litt oppgitt over det, men ellers er lekelandbursdager helt vanlig her vi bor.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Jeg ville blitt overlykkelig! Det ville sikkert barnet også! Anonymous poster hash: c62ef...844
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Gøy men hadde ALDRI brukt penger på det selv. Jeg hadde satt mer pris på utebursdag Anonymous poster hash: 0f4ca...fe4
Kathrine. Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Er ALLTID fornøgd med bursdagsinvitasjoner til barnet eg.Hos oss begynte lekeland-bursdager allerede da de var 4 år. Foreldra kan jo velge å være tilstede om de vil vel. Er det noken som ikkje blir fornøgd, så seie vel det meir om holdningane til vedkomande enn om deg som inviterer.
Bananen Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 (endret) Tenker ikke annet enn at det blir en knallbursdag for barnet og gjestene. Her starter dem også med slikt i 4-årsalderen. Selvfølgelig blir vi foreldrene med også da;) Er jo også en kjempemulighet for å bli bedre kjent med andre foreldre under litt mindre stive omgivelser. Min erfaring er at foreldrene holder seg sånn noenlunde på samme sted i lekeland, og barna løper rundt og vet godt hvor de voksne sitter (da gjerne i ett ballrom eller lignende:p) Endret 26. september 2013 av Bananen
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 For ungene tenker jeg at dette blir topp - foutsatt at det er unger som faktisk kan leke med hverandre. Problemet med slike bursdager er at området blir stort og uoversiktlig. Dersom du har barn i bursdagen som er litt engstelig av seg, som ikke er så tøffe i lekestativene eller barn som blir skiset ut av leken, så greier du som voksen dårlig å håndtere disse tingene. Som mår må jeg intrøme at tankene mine heller måt å tenke at dette er foreldre som ikek gidde å bidra aels til å lage en bursdagsfeiring. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man må leie et svindyrt lokale for å feire bursdag. Hva med å ha bursdag ute? Låne barnehagen?, SFO-lokale? Anonymous poster hash: d6325...1d7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Ble litt overrasket da vi flyttet hit. Var vant til at alle holdt bursdagene hjemme, uansett hvor liten plass man hadde. Mens her er det ingen som holder noe som helst hjemme, selv om mange har store hus og hager. Synes det er litt trist. SFO, samfunnshuset og barnehagen er de vanlige lokalene. Men lekeland er jo morsomt da Anonymous poster hash: 7d6a9...4f4
Ugl@ ruger... Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Det er ganske vanlig her. Har selv feiret barneselskap i et badeland. Det synes jeg ble litt stressende, så nå leier vi helst lokale som feks gymsal. Veldig greit å slippe rotet hjemme. Har had barneselskaper hjemme også, brukt mange timer på å rydde og vaske etterpå. Nå skal jeg straks invitere klassen til mellomste, da blir det gymsal igjen, å feire i lekeland med 30 barn blir litt dyrt synes jeg, hadde det vært 10 barn så hadde det vært aktuelt.
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 Jeg hadde tenkt: "Åh, så kult!"
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 jeg hadde tenkt: så kult, dette kommer EXXXXXX til å elske! Anonymous poster hash: 862c1...32f
☆☆☆ Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Bur slik til at leikeland inneber fjordkryssing og reisetid, og hadde funne det relativt unødvendig å lage slikt styr ut av ein bursdag. Men urover det hadde eg ikkje meint noko om det i eine eller andre retninga.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Lekeland-bursdag er helt normalt her vi bor Anonymous poster hash: 7f298...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå