tintafant-m/2 jenter Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg vurderer seriøst å endre yrke.. jobber innen helsesektoren, og kunne tenkt meg å hatt fri i lag med barna på helligdagene. Har aldri jobbet i butikk og har ingen aning på hva som kreves eller hva lønna er. Det er vel lønna som blir avgjørende for hva jeg kommer til å gjøre, så jeg lurer på om noen av dere kunne gitt meg en pekepinn på hva man tjener f eks hos H&M/CUBUS eller lignende..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Nå jobber jeg i matbutikk, ikke klær og stæsj - men med ti år på rumpa i samme butikk (stoooortrives!) så har jeg timelønn på 165,-. Så har man jo tillegg for kvelder/helger/helligdager. Anonymous poster hash: ae8cc...766
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Her har du tariffen, og hva du får i lønn kommer an på hva slags erfaring du har og hvor gammel du er. Står litt om hvordan de regner ansenitet nederst. http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696 Jeg har 178,19 kr timen, altså litt over tariff, også har jeg tillegg for ubekvem arbeidstid når jeg jobber kveld og lørdag. Jeg jobber i bokhandel. Så vidt jeg vet lønner Cubus etter tariff, de har også veldig gode rabattordninger på klær, ikke bare hos Cubus men også i alle de andre butikkene med samme eiere (f.eks Wow og Dressmann) HM lønner vel litt over tariff, men mange av butikkene har elendig miljø og personalpolitikk (dette kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk). Begge de butikkene som ligger her i byene har en sinnsyk gjennomtrekk av personale, ingen orker jobbe der lenge. Styr unna butikker som Savoy, Only, Vero Moda o.l. for de lønner langt under tariff og har ikke tillegg for kvelds og helgejobbing. Anonymous poster hash: ca02b...a55
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Nå jobber jeg i matbutikk, ikke klær og stæsj - men med ti år på rumpa i samme butikk (stoooortrives!) så har jeg timelønn på 165,-. Så har man jo tillegg for kvelder/helger/helligdager. Anonymous poster hash: ae8cc...766 Om du har 10 års erfaring ligger du jo 10 kr timen under tariff... Anonymous poster hash: ca02b...a55
tintafant-m/2 jenter Skrevet 26. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2013 Takk for svar Ja da er det ikke store forskjellen i lønna mi og det dere skriver i hvert fall Er lei av å jobbe hele helger, helligdager, tidlig på morgenen og komme sent hjem fra senvakt Vet det er helgajobbing i butikk også, men søndagene og helligdagene er jo fri. Er vel heller ikke så mange klesbutikker i hvert fall som åpner 7 om morgenen og stenger 2230 på kvelden Får legge inn noen søknader da
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Nå jobber jeg i matbutikk, ikke klær og stæsj - men med ti år på rumpa i samme butikk (stoooortrives!) så har jeg timelønn på 165,-. Så har man jo tillegg for kvelder/helger/helligdager. Anonymous poster hash: ae8cc...766 Om du har 10 års erfaring ligger du jo 10 kr timen under tariff... Anonymous poster hash: ca02b...a55 Gjett hvem som har møte med sjefen i dag! Takktakktakk!!! Anonymous poster hash: ae8cc...766
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Nå jobber jeg i matbutikk, ikke klær og stæsj - men med ti år på rumpa i samme butikk (stoooortrives!) så har jeg timelønn på 165,-. Så har man jo tillegg for kvelder/helger/helligdager. Anonymous poster hash: ae8cc...766 Om du har 10 års erfaring ligger du jo 10 kr timen under tariff... Anonymous poster hash: ca02b...a55 Gjett hvem som har møte med sjefen i dag! Takktakktakk!!! Anonymous poster hash: ae8cc...766 Print ut tariffen og ta den med Men om du noen av de årene har jobbet mindre enn 15 timer i uken hopper du et trinn på lønnsstigen bare annenhvert år da, du må jobbe mer enn 15 timer uken for å hoppe ett trinn i året... Anonymous poster hash: ca02b...a55
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Jeg har over 10 års erfaring innen butikk. Og har 183,40 i timen pluss tillegg på kveld og helg. Jobber i matbutikk. Anonymous poster hash: febf5...955
tintafant-m/2 jenter Skrevet 27. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2013 Jeg har 232 kr i timen; spl med videreutdanning, og kommer uansett ikke lengre opp i lønn siden jeg har mer enn 10 års ansiennitet her. Må si det frister å kunne ha en annen jobb spm ikke innebærer søndags. og helligdagjobbing, spesielt når det ikke er større sprang i timeslønna. Må vel uansett lengre ned i timelønn jeg da som ikke har sånn erfaring fra før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå