Gå til innhold

Sender dere barna på skolen om de har 37.6- 38 i feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen mener jeg kan sende barnet på skolen med 37.5 . Jeg sier nei.

Har hatt 39.2 i feber i dag, men nå er den 37.9

Skole eller ikke i morgen?

Anonymous poster hash: 1aed3...593
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen mener jeg kan sende barnet på skolen med 37.5 . Jeg sier nei.

Har hatt 39.2 i feber i dag, men nå er den 37.9

Skole eller ikke i morgen?

Anonymous poster hash: 1aed3...593

37,5 er vel normal kroppstemperatur? 

Anonymous poster hash: 91470...441

Skrevet

37,5 er ikke feber. Men, så lenge han har hatt så høy feber i dag, så hadde jeg holdt han hjemme.

Skrevet

Kommer an på allmenntilstanden, men 37,5 regner ikke je som feber og er formen god så sendes de avgårde

Anonymous poster hash: 87a2c...fdd
Skrevet

Hvor måler du feberen da? Med et sånn "gammeldags'" termometer må du legge til en halv grad om du måler under armen. Måler du da 37,5 under armen så må du regne med at temperaturen er 38. Måler du derimot i rumpa så får du korrekt temperatur.

Skrevet

Hadde ikke sendt på skolen når feberen har vært såpass høy idag. Ofte er feberen lav på morgenen og stiger etterhvert.

Anonymous poster hash: 6dd4e...194
Skrevet

37,5 ja. 37, 8 nei.

Anonymous poster hash: aae87...783
Skrevet

Hvordan er allmenntilstanden? Var det noe annet enn feber som plaget han i dag?

Anonymous poster hash: 709ed...37c
Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis høy feber tidligere på dagen, så klart NEI.

Skrevet

Jge hadde holdt barnet hjemme. temperaturen er jo alltid lavest om morgenen, så med 37, 5 - som ikke er feber - vil temperaturen sannsynligvis stige til 38 i løpet av formiddagen.

Anonymous poster hash: 4dc73...222
Skrevet

Her har minstemann ca 36,8 som vanlig kroppstemperatur og når den nærmer seg 38 er han rimelig slækk.

Jeg ville med andre ord ikke ha sendt ham avgårde.

Anonymous poster hash: 08b2f...215
Skrevet

Er temperaturen over 37,5 ser jeg allmenntilstanden an. Som en annen har kommentert, er den 37,8 om morgenen blir de hjemme. Men det er som regel en grunn til at jeg først måler, da tilsier kanskje allerede allmenntilstanden at de må være hjemme også.

Skrevet

Har ikkje skulebarn, men uansett måler eg ikkje tempen fordi eg er nysgjerrig. Kjem termometeret fram er det fordi ungen er sjuk, då er det sjølvsagt at vi blir heime. Etter sjukdom får ho ein ekstra heimedag.

Skrevet

Her ble 6 åringen sendt på skolen i dag med temp på 37,6 i stumpen. Veldig forkjølet, men i ok form og spiste god frukost.

Hadde det vært barnehage hadde jeg nok holdt han hjemme for jeg har muligheten, men føler at skole er viktig. Det er viktig å vise til barna at skole er viktig i fra de er små.

Nå får jeg nok pepper her, men det driter jeg i. Det er viktig å vise at skolen går vi på selv om en ikke føler seg helt frisk. Jeg har en teori på at foreldre som pakker barna inn og duller for mye med de eller generellt viser til barna at de driter i hva de driver med får barn som bryr seg ikke om skolen, som skulker oftere og som har en dårlig holdning til skolearbeid. 

Jeg ble selv oppdratt til å respektere skolen, var på skolen selv om jeg var litt syk. Når eldre fikk jeg med paracet for hodepine ect for å holde ut disse timene. Slik jeg gjør nå om jeg er på jobb. Jeg har aldri tatt meg en "3-dagers", jeg har vært svært syk for ikke å gå på jobb. 

Jeg måtte gjøre lekser selv om jeg var syk og ikke kunne gå på skolen, noe som jeg tvert i mot har tatt noen skade av heller gjør at jeg respekterer jobben min.

Anonymous poster hash: ac847...497
Skrevet

Her ble 6 åringen sendt på skolen i dag med temp på 37,6 i stumpen. Veldig forkjølet, men i ok form og spiste god frukost.

Hadde det vært barnehage hadde jeg nok holdt han hjemme for jeg har muligheten, men føler at skole er viktig. Det er viktig å vise til barna at skole er viktig i fra de er små.

Nå får jeg nok pepper her, men det driter jeg i. Det er viktig å vise at skolen går vi på selv om en ikke føler seg helt frisk. Jeg har en teori på at foreldre som pakker barna inn og duller for mye med de eller generellt viser til barna at de driter i hva de driver med får barn som bryr seg ikke om skolen, som skulker oftere og som har en dårlig holdning til skolearbeid.

Jeg ble selv oppdratt til å respektere skolen, var på skolen selv om jeg var litt syk. Når eldre fikk jeg med paracet for hodepine ect for å holde ut disse timene. Slik jeg gjør nå om jeg er på jobb. Jeg har aldri tatt meg en "3-dagers", jeg har vært svært syk for ikke å gå på jobb.

Jeg måtte gjøre lekser selv om jeg var syk og ikke kunne gå på skolen, noe som jeg tvert i mot har tatt noen skade av heller gjør at jeg respekterer jobben min.

Anonymous poster hash: ac847...497

Eg også er oppvaksen med at ein kjem seg på skulen om ein kjem seg ut av senga (nesten). Vil nok ikkje praktisere det fullt så strengt som foreldra mine, men etterkvart som barnet blir større meinar eg terskelen for å vere heime kan aukast. Omgangssjuke er det einaste eg kjem på i farta av vanlege fråversgrunnar som gir automatisk fribillett. Men om ungen er i form til å gå på skulen ser eg ikkje poenget med å måle temperatur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...