Gå til innhold

1 fin fødsel, 1 helt for jævlig, nummer 3 i vente....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har altså to barn fra før, og venter mitt tredje. Min første fødsel var som tatt ut av "læreboka". Det var vondt, jeg var sliten, men helt som forventet egentlig. Ingen rifter, ingen klipping, Kun lystgass som smertelindring, men baby var slapp likevel.

 

Fødsel nummer to, helt annen historie: Feilstilling på baby, vannet måtte tas, riestimulerende. Smerter så jævlige at jeg rett og slett bare "overlevde" frem til jeg til slutt fikk lov til å presse, etter TO timer med pressrier. Blødde mye mer enn normalt. Kun lystgass denne gangen også, baby slapp likevel. ingen rifter/klipping denne gangen heller.

 

Jeg er så redd for at fødsel nummer tre skal bli en skrekkopplevelse lik fødsel nummer to. Det var rett og slett så vondt at jeg bare ville dø. Og ja, jeg vet at jeg kan få epidural, men jeg er redd for følgene det KAN ha for babyen i magen. Tror rett og slett jeg trenger å snakke med en jordmor, og kanskje følges tettere når termin nærmer seg, slik at vi vet det på forhånd dersom lille i magen ligger i feilstilling denne gangen også... Merker at angsten for fødselen skygger for gleden ved å ha en liten på vei....



Anonymous poster hash: 2f649...828
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du trenger å snakke med jordmor, ja. Men hvorfor ikke prøve epidural? Den skal ikke påvirke barnet ditt. Barnet vil dessuten overvåkes kontinuerlig, så hvis barnet reagerer på epiduralen, har de mulighet til å ta keisersnitt raskt eller gjøre andre tiltak (skru den evt drypp, skifte stilling e.l.). 



Anonymous poster hash: d72bb...1f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig fødsel nr 1. Mye bedre opplevelse med nr 2, selv om forløpet nøe veldig likt (forhalet fødsel). Måtte ha drypp begge gangene, men på siste balgte jeg epidural først og drypp etterpå ;-) En MYE bedre opplevelse. Jeg var sprek og ikke minst barnet! Epidural er lokalbedøvelse i din ryggrad og det er fysisk umulig at det påvirker barnet da det ikke på noe tidspunkt går over i blodbanen. Husk at mange får epidural fordi de er utslitt, og da er jo barnet også sliten, men det er jo ikke epiduralen som gjør det. Nå er jeg straks en uke på overtid med nr 3, og blir det igangsettelse med drypp i morgen, så er jeg ikke i tvil: epidural!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for svar <3 Jeg skal ordne meg time hos jordmor på helsestasjonen (hun jobber også på føden), og så kan vi lage en plan for hvordan leiet skal kontrolleres. Sånn som jeg ser det så må det sjekkes med ultralyd når jeg kommer inn i fødsel. Dersom min lille ligger i feilstilling er det ikke tvil: jeg SKAL ha epidural. For da vet jeg at jeg må ha drypp og at smertene blir mye verre enn om jeg slipper dryppet...  Dersom lille ligger akkurat som h*n skal så kjører jeg kun lystgass som med første =)    HI



Anonymous poster hash: 2f649...828
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...